اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
EQUIPCERAMIC: مدیریت کارامد دماهای بسیار بالا در کارخانه

Equipceramic یک کوره تونلی جدید و مجهز به سیستم عایق/خنک‌کننده برای کاهش دمای کارخانه‌های آجر و کاشی است.

مدیریت دمای بسیار بالا در کارخانه‌های آجر و کاشی همواره یکی از بزرگترین چالش‌های پیش­روی تولیدکنندگان خصوصا در آب و هوای گرم بوده است. کوره‌ها با داشتن دمای داخلی بالای 1000 درجه و سطح تابشی گسترده معمولا مهم­ترین منبع گرما محسوب می‌شوند و از این رو توجه ویژه به طراحی سیستم عایق و مدارهای خنک‌کننده کوره اهمیت زیادی دارد.

کوره جدید Equipceramic یک کوره تونلی جدید و مجهز به یک سیستم عایق/خنک‌کننده ویژه برای کاهش دمای داخل کارخانه‌های آجر و کاشی است. هدف از طراحی این کوره تنظیم دمای محیط کارخانه در محدوده زیر 50 درجه سانتیگراد است. دمائی که در بسیاری از کشورها بالاترین دمای مجاز عملیاتی محسوب می‌شود.

کوره­ خنک‌تر و مصرف انرژی کارآمدتر

در این پروژه، Equipceramic موفق شد تا دمای دیواره خارجی کوره را  در محدوده 50 درجه سانتیگراد حفظ کند (تنها 5 درجه بالاتر از دمای 45 درجه محیط). با استفاده از این کوره انرژی مصرفی نیز کاهش پیدا می‌کند. معمولا اضافه‌کردن لایه‌های عایق اضافی به دیواره‌های کوره به تنهائی تاثیر زیادی ندارند و با افزایش ضخامت باعث افزایش بیش از اندازه هزینه ساخت کوره می‌شوند.

در این پروژه مطالعات زیادی برای انتخاب یک عایق مناسب انجام شد و در نهایت یک سیستم خنک‌کننده گردش هوا برای دستیابی به دمای مطلوب مورد استفاده قرار گرفت.

هوای مورداستفاده برای خنک کردن دیواره‌ها توسط منیفولدها جمع‌آوری شده و سپس با استفاده از مدار مشعل هوا وارد کوره می‌شود. مصرف انرژی با اتخاذ این راه‌کار کاهش پیدا می‌کند و مدار خنک‌کننده قدرتمندی که در زیر سقف کارخانه نصب شده است نیز علاوه بر خنک کردن سقف کوره، هوای خنک کننده را مستقیما به داخل خشک‌کن هدایت می‌کند.

ایده جدید در تهویه خشک‌کن

خشک‌کن‌ها نیز از منابع دیگر ایجاد گرما در کارخانه محسوب می‌شوند. برای حل این مشکل دیواره و سقف خشک کن با استفاده از فوم‌های ساندویچی و پاششی عایق شدند و  علاوه بر آن از یک ایده نوآورانه جدید برای تهویه دستگاه استفاده شد که بدون شک یکی از جالب‌ترین بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

در این مدل خشک‌کن نیمه پیوسته مجهز به فن‌های چرخش هوای مخروطی شکل، عرض دستگاه در مقایسه با خشک‌کن‌های نیمه پیوسته معمولی %40 کاهش یافته و تعداد فن‌ها و نرخ جریان هوا %40 افزایش پیدا کرده‌اند.

تغییر سه پارامتر فوق باعث بهبود گردش هوا در اطراف محصولات در حال خشک شدن، کوتاه‌تر شدن زمان خشک‌شدن و از همه مهم­تر افزایش پتانسیل عملکرد در دماهای پایین و در نتیجه کاهش خود به خودی دمای دیواره داخلی خشک‌کن می‌شود. این تغییرات در کنار تقویت عایق دیواره‌های داخلی خشک‌کن به اختلاف دمای کمتر از 5 درجه سانتیگرادی دمای دیواره خارجی خشک‌کن و دمای محیط منتهی می‌شود.

مقالات مرتبط

ما Acimac هستیم

برند جدید Acimac با نام «We Are Acimac»، تداعی فناوری ساخت، طراحی و ارائه خدمات ایتالیائی در تولید محصولات سرامیکی است و قصد دارد تا

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید