اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Cotto Cusimano راندمان فرآیند پخت خود را بهبود می‌بخشد

تغییرات اعمال‌شده توسط Marcheluzzo، در عین افزایش انرژی حرارتی موجود در خشک‌کن، مقدار انرژی مصرفی کوره را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

نوسازی نیروگاه‌های از دور خارج شده و فاقد صرفه اقتصادی، عملیات پیچیده‌ای است که در صورت انجام درست مزایای فراوانی از حیث بهره‌وری، ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به همراه دارد. برای موفقیت‌آمیز بودن عملیات باید دانش دقیقی از چرخه تولید وجود داشته باشد و خطوط موجود مورد مطالعه عمیق قرار بگیرند.

Marcheluzzo با بهره‌گیری از تجربه وسیع در حوزه خاک رس سنگین و تخصص در زمینه تامین ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانجات تازه تاسیس، قادر به افزایش چرخه عمر دستگاه‌های موجود با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته است. نوسازی سیستم پخت Cotto Cusimano، یکی از بهترین نمونه‌های این بهسازی محسوب می‌شود.

چالش دوگانه: بهبود کارایی در کنار مصرف کمتر انرژی

Marcheluzzo در سال 2022 پروژه بازسازی بزرگی را در کارخانه متعلق به Cotto Cusimano به اتمام رساند. این کارخانه که یک شرکت پویا و باسابقه در زمینه تولید سنگ‌فرش‌های سفالی پخت شده، آجرهای نما و کاشی‌های سقفی است در منطقه Setiggiano (Catanzaro) واقع شده است و از سال 1972 محصولات خود را به روش سنتی و سازگار با محیط زیست تولید می‌کند. این مجموعه که به‌وسیله Andrea Cusimano، فرزندانش و تیمی از متخصصین با انگیزه هدایت می‌شود دست به اقدامات گسترده‌ای بر اساس مدل Industry 4.0 و در جهت تغییر تکنولوژی موجود و کاهش مصرف انرژی و انتشار گاز دی‌اکسید کربن زده است. ماموریت Marcheluzzo درتحقق این هدف، انجام مطالعات گسترده با هدف بهبود کارایی و افزایش صرفه اقتصادی فرآیند پخت بود.

نخستین مرحله این پروژه شامل ارتقا و بهبود مرحله گردش مجدد/ پیش‌گرمایش از طریق نصب چهار واحد جدید پرفشار مستقل چرخشی بود که برای اطمینان از حداکثر یکنواختی دما، در کل عرض کوره قرار داده شدند. در ادامه پروژه، منحنی پخت با نصب چهار مشعل جانبی جدید راندمان بالا برای مرحله اولیه پخت و 2 مشعل جدید سقفی جهت حفظ دما، بهینه‌سازی شد. مرحله خنک‌کردن نیز مورد بازنگری کلی قرار گرفت. نصب دو یونیت خنک‌کننده ترکیبی سریع (ورودی و مکشی) به همراه فن‌هایی فشار قوی مجهز به اینورتر، امکان مدیریت توان نصبی بر حسب مقدار مورد نیاز را فراهم آورده است. یک اتاقک حرارتی جدید نیز برای انتقال تمامی هوای بازیافتی به خشک‌کن طراحی شده است. این کار به‌وسیله سیستمی از کانال‌ها و بافل‌های خودکار که به وسیله مبدل‌های فشار و ترموکویل‌ها هدایت می‌شوند و وظیفه تنظیم جریان هوا بر حسب مقدار اندازه‌گیری شده و حفظ تعادل ترمو دینامیکی کوره را بر عهده دارند، انجام می‌شود. با این کار امکان ایجاد تعادل مجدد در هوای موجود در خشک‌کن (کیلوگرم/ کال) ایجاد شده است. عدم بهینه‌سازی این موضوع باعث به تاخیر افتادن خشک شدن مواد دارای رطوبت باقیمانده بالا شده بود.

تمام مراحل فرآیند پخت توسط نرم‌افزاری که با نشان دادن دما و مجموعه دیگری از فرآیندها، امکان کنترل از راه دور را فراهم می‌آورد، کنترل می‌شود.

به‌طورکلی تغییرات اعمالی Marcheluzzo در عین افزایش مقدار انرژی حرارتی موجود در کوره، باعث کاهش قابل توجه مقدار انرژی مورد استفاده شده‌اند.

Paolo Marcheluzzo مدیرعامل Marcheluzzo S.p.A اظهار داشت: “یکی از دلایل موفقیت عملیات، همکاری تیمی فوق العاده تکنسین‌های ما و تیم Cotto Cusimano بوده است. این همکاری مستمر، امکان تکمیل موفقیت‌آمیز عملیات و دسترسی به نتایج و رای انتظار را فراهم آورد.

حرکت به سوی تغییرات دیجیتال و تغییر نوع انرژی

نوسازی فرآیند پخت تنها بخشی از پروژه بزرگتر Cotto Cusimano برای ایجاد تحولات دیجیتال و تغییر انرژی مورد استفاده است. این شرکت از منظر زیست محیطی متعهد به مدلی از کسب و کار است که اهمیت زیادی برای شرایط مطلوب انسان‌ها و این سیاره قائل است.

نصب یک آرایه (رشته) فتوولتائیک 750 کیلووات ساعتی امکان تامین %25 از انرژی مورد نیاز مجموعه از طریق تولید انرژی پاک را فراهم آورده و علاوه بر آن میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن را نیز به میزان %12 کاهش داده است. این شرکت با بازیابی آب مورد استفاده در فرآیندهای برش مواد پخت شده، شستشوی قالب و فرآیندهای مرطوب سازی، هدر رفت آب خود را نیز به میزان %7 کاهش داده است.

ضایعات تولید شده حین فرآیندها هم مورد بازیافت قرار می‌گیرند. ضایعات رسی پخت نشده با رس خشک شده در معدن در طول تابستان مخلوط می‌شوند. رس پخت شده در مراحل برش و پرداخت نیز بازیابی شده و مجددا در مراحل تولید تغذیه می‌شوند و از روغن‌های استفاده شده نیز مجددا برای روانکاری زنجیرهای خشک‌کن استفاده می‌شوند.

علاوه بر موارد فوق این شرکت با نصب PLC روی دستگاه‌ها، سیستم مدیریت شرکت و نرم‌افزار MES، تکنولوژی مورد نیاز برای تحول دیجیتال را نیز ابداع کرده است. از این تجهیزات که همگی تسهیل‌گر تولید خودکار و پیوسته هستند در نظارت بر بهره‌وری و تولید استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط

تداوم همکاری Sabo و Ladrillos Fortes و Sabo

راه‌اندازی یک کارخانه کامل و جامع (turnkey) که از سال 2014 آغاز شده است، به تقویت رابطه همکاری این دو شرکت منتهی خواهد شد.Sabo در

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید