نتایج سال 2020 تولید کنندگان لعاب و رنگ اسپانیا

اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share

گردش مالی در مجموع 1،256 میلیون یورو بود (5.3 درصد کاهش نسبت به 2019) که 70.5 درصد آن با صادرات (5.9- درصد) به دست آمد. بازار اسپانیا با سرعت بیشتری بهبود یافت و سال 2020 را با 3.7- درصد به پایان برد.

MANUEL BREVA int testoبه لطف بهبود اولیه در سه ماهه سوم سال 2020 و به دنبال آن رشد قوی‌تر در سه ماهه چهارم، صنعت فریت، لعاب و رنگ سرامیکی اسپانیا توانست نسبت به راهبران تجاری که در اوایل تابستان نگران بودند، سال مالی 2020 را با افتِ بسیار کم‌تر در درآمدها به پایان برساند.

بر پایه اعلام انجمن تجاری ANFFECC (انجمن ملی تولید کنندگان فریت، لعاب و رنگ سرامیکدرآمدهای فروش این صنعت در 2020 به 1،256 میلیون یورو رسید که 5،3 درصد نسبت به 2019 کاهش داشت. با در نظر گرفتنِ این که قرنطینه باعث افت 37 درصدی فروش در سه ماهه دوم 2020 نسبت به مدت مشابه 2019 شد، با این وجود در مقایسه با نیمه نخست سال بهبود قابل توجهی را نشان داد.

 

صادرات بیشترین زیان را متحمل شد، در 2020 به 885 میلیون یورو کاهش یافت (5.9 درصد کاهش نسبت به 2019) و 70.5 درصد از درآمدهای کل تولید کنندگان لعاب و رنگ اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

همگام با بهبود قویِ صنعت سرامیک اسپانیا فروش داخلی (371 میلیون یورو یا 29.5 درصد از کل) با سرعت بیش‌تری بهبود یافت و کاهش درآمد را به فقط 3.7- درصد محدود کرد.

 بر اساس داده‌های ICEX، ایتالیا با وجود کاهش 3.5 درصدی در فروش، بزرگ‌ترین بازار خارجی باقی ماند. بعدی الجزایر بود، جایی که صادرات تولید کنندگان لعاب و رنگ اسپانیا 11 درصد رشد کرد و اثرات منفی ممنوعیت واردات را که یک سال پیش وضع شده بود، بهبود بخشید. علی‌رغم کاهش 10.4 درصدی در فروش، هند سومین بازار بزرگ صادراتی بود و پس از آن چین و ترکیه به ترتیب با رشد دو رقمی 10.4+ و 29.3+ درصد نسبت به 2019 قرار گرفتند.

Manuel Breva دبیرکل ANFFECC خاطر نشان کرد که با در نظر گرفتنِ تأثیر همه‌گیری بر اقتصاد ملی و بین‌المللی، نتیجه منفی در سال 2020 مورد انتظار بود. وی گفت: «علی‌رغم این وضعیت، در نیمه دوم سال توانستیم حجم فروش خودمان را به تدریج بهبود ببخشیم و هم اکنون صنعت انتظار دارد که با این سرعت ادامه یابد، مگر این که موج سوم همه‌گیری باعث وخامت بیشتر در وضعیت بهداشتی شود.»

نمایندگان صنعت، اهمیت اعتبارات اروپایی و کمک برای تزریق نقدینگی به درون اقتصاد و امکان ادامه فعالیت‌های صنعتی را به دولت یادآور شده‌اند. با کاهش گردشگری، این بخش همچنان یکی از تولید کنندگان اصلی ارزش و اشتغال در ناحیه سرامیکی Castellón است. موارد برجسته‌ای که هنوز هم کارآفرینان با آن روبرو هستند عبارتند از: ریسک افزایشِ بار مالیاتی شرکت‌ها، هزینه بسیار بالای گاز و نگرانی از افزایش بالقوه قیمت مواد اولیه که کنار آمدن با آن برای تولید کنندگان لعاب و رنگ اسپانیایی دشوار می‌نماید و در بعضی از موارد، نشانه‌هایی از نوسان هم اکنون در حال رؤیت هستند.

FRITA CAYENDO

مقالات مرتبط

تسریع رشد KAJARIA Ceramics

بزرگ‌ترین تولید کننده کاشی هند بر آن است تا با افرایش 15 درصدی نرخ فروش خود در سه سال آینده، همچنان در ادامه روند رشد

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید