اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
خریداری Ideal Standard توسط Villeory & Boch

18 سپتامبر سال جاری، Villory & Boch قراردادهای مربوط به تملک شرکت‌های عامل گروه Ideal Standard را به امضا رساند.

حضور منطقه‌ای و استراتژی‌های فروش موفق و سبد محصولات مکمل این دو مجموعه آن‌ها را به شرکای استراتژیک قدرتمندی تبدیل کرده که همکاری بیشتر آن‌ها منجر به رشد بیشتر و تثبیت موقعیت آن‌ها در بازار خواهد شد. شرکت جدید پس از به پایان رسیدن ادغام و یکپارچه شدن این دو مجموعه، به جمع بزرگترین تولید کنندگان محصولات سرویس‌های بهداشتی خواهد پیوست. حوزه‌ای که دارای پتانسیل رشد زیادی است. سهام شرکت Ideal Standard توسط شرکت‌های تحت مدیریت گروه Anchorage Capital و CVC Credit فروخته خواهد شد و قیمت خریداری بر مبنای ارزش شرکت، حدودا 600 میلیون یورو است.

پس از ادغام، درآمد بخش سرویس‌های بهداشتی و نظافت Villory & Boch دو برابر شده و به 1.4 میلیارد یورو در سال خواهد رسید. با احتساب بخش سرویس‌های غذاخوری و سبک زندگی این ادغام کسب بیش از 1.7 میلیارد یورو (حدود 995 میلیون یورو در سال مالی 2022) را برای کل گروه به ارمغان خواهد آورد.

Frank Göring مدیر عامل Villory & Boch چنین اظهار داشت: “پس از این ادغام گردش مالی ما با گردش مالی بزرگترین بازیگران بازار اروپا در بخش محصولات سرویس‌های بهداشتی برابری خواهد کرد. تجمیع نقاط قوت این دو مجموعه به بهبود قابلیت رقابت‌پذیری ما با سایر رقبا و بهبود قابل توجه موقعیت ما در بازارهای جهانی برای دستیابی به رشد بیشتر منتهی می‌شود”.

نقاط قوت منطقه‌ای، کانال‌های فروش و طیف متنوع محصولات دو مجموعه

پس از ادغام با یکدیگر تجمیع شده و ترکیب مکمل بهینه‌ای از برندهای کاملا تثبیت شده بااستراتژی‌های متفاوت فروش می‌سازند. Villory & Boch پایگاه جغرافیایی قدرتمندی در اروپای مرکزی، شمالی و آسیا دارد و Ideal Standard دارای شهرت خوبی به خصوص در بریتانیا، ایتالیا، منطقه خاورمیانه/ شمال آفریقا است. استراتژی فروش Villor & Boch بر مشتریان خصوصا رده بالا متمرکز است در حالیکه تخصص اصلی Ideal Standard در انجام پروژه‌های مختلف از جمله در بخش‌های دولتی، مراقبت‌های بهداشتی، سازندگان مناطق بزرگ مسکونی، هتل‌ها و بخش‌های تجاری است. Ideal Standard علاوه بر طیف وسیع محصولات سرامیکی مربوط به سرویس‌های بهداشتی، تجارت به بار نشسته‌ای در زمینه اتصالات نیز دارد که منبع یک سوم از درآمد این مجموعه در سال مالی گذشته بوده است.

Jan Peter Tewes مدیر عامل گروه Idial Standard اظهار داشت:

“Villory & Boch و Idial Standard در محصولات و برند مکمل یکدیگر هستند و از تجمیع کانال‌های فروش متفاوت خود سود متقابلی خواهند برد. هر دوی این شرکت‌ها نقش مهمی در ترسیم مسیر صنعتی آینده یکدیگر دارند و ما مشتاقانه در انتظار رشد و توسعه پیش رو هستیم”.

Frank Göring به شباهت‌های فرهنگی بین دو مجموعه که علاوه بر تناسب استراتژیک باعث پیوند بیشتر می‌شود نیز اشاره می‌کند:

“ما به عنوان شرکت‌های سنتی با ارزش‌های مشابه در بازار شناخته می‌شویم. ارزش‌هایی مانند خدمات مناسب، طراحی خوب و تلاش مداوم برای نوآوری. خرسندیم که پس از انعقاد این معامله کارمندان فعلی Ideal Standard عضوی از مجموعه جهانی ما خواهند شد و مشتریان ما نیز از ادغام تخصص‌ها و محصولات متنوع تر بهره خواهند برد”.

چشم‌انداز رشد بیشتر در سایه تجمیع تخصص‌ها و مهارت‌های جدید

Villory & Boch با این ادغام نه تنها حجم تولید و کسب‌و­کار محصولات سرویس‌های بهداشتی خود را ارتقا می‌دهد بلکه به پتانسیل‌های رشد بیشتری نیز دست می‌یابد. تولیدات Ideal Standard در حوزه اتصالات، تخصص این مجموعه در بازار پروژه‌ها و جایگاه اقتصادی مستحکم آن در بریتانیا، MENA و ایتالیا، در کنار نفوذ بهتر Villory & Boch در بازار، پوشش دادن مناطق و محصولات خاص را تضمین خواهد کرد.

“هرچند رشد سریع بخش سرویس بهداشتی همچنان در بازارهای جهانی ادامه خواهد داشت اما اندازه مجموعه اهمیت زیادی در باقی ماندن در بازار رقابتی و جذب سرمایه‌گذاری‌های آتی،دارد. تنها با در­نظر گرفتن همین یک دلیل متوجه می‌شویم که خریداری جدید گام استراتژیک مهمی برای مجموعه Villory & Boch است. علاوه بر این، اضافه شدن مجموعه Ideal Standard به ما، بهترین توسعه ممکن برای مدل کسب و کار ما است. Andreas Schmid رئیس هیئت نظارت در Villory & Boch چنین می‌گوید: “ادغام دو مجموعه نوید بخش یک دوره جدید برای بخش سرویس بهداشتی و سلامت و به طور کلی Villory & Boch است”.

یک معامله مالی محتاطانه

Villory & Boch منابع این تراکنش را از منابع مالی خود و با یک وام 250 میلیون یورویی تامین می‌کند و انجام این معامله منوط به بررسی‌ها و تاییدیه‌های معمول نظارتی و بازخرید موفقیت‌آمیز اوراق قرضه 325 میلیون یورویی صادره از Ideal Standard International S.A است. برخلاف قوانین معمول مربوط به حقوق بازنشستگی و سایر تعهدات مربوط به کسب و کار، اوراق قرضه و بدهی‌های مالی بخشی از معامله محسوب نمی‌شوند.

دکتر Markus Warncke مدیر ارشد مالی Villory & Boch می‌افزاید: “این ادغام بر اساس یک ساختار تامین مالی مشخص انجام می‌شود و بدهی‌های موجود فروشنده بخشی از معامله نیستند و Ville تعهدی در قبال آن­ها نحواهد داشت”. انتظار می‌رود که این انتقال در ماه‌های ابتدایی سال 2024 تکمیل شود.

مقالات مرتبط

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید