اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
تضمین تامین انرژی تجدیدپذیر ده سال آینده Roca Group در بخش اروپائی

اقدامات ابتکاری این مجموعه در استفاده از انرژی الکتریکی، به کاهش 50000 تنی انتشار گاز دی‌اکسید کربن منتهی خواهد شد.

Roca Group پس از راه‌اندازی اولین کوره الکتریکی تولید سرامیک‌های بهداشتی جهان در اتریش، اینک گام مهم دیگری در مسیر برنامه‌های کربن‌زدایی خود برداشته است.

این گروه چندملیتی واقع در بارسلونا قرارداد بلندمدت خریداری انرژی تجدید پذیر (VPPA یا قرارداد مجازی خرید نیرو) را با نیروگاه‌های خورشیدی جدید Trévago I & II در استان Soria اسپانیا برای تامین انرژی این مجموعه در سال‌های 2025 تا 2035 را منعقد کرده است.

تاسیسات خورشیدی Trévago I & II با ظرفیت 86.84 مگاوات بر ثانیه از جولای 2025 آغاز به کار خواهند کرد. %80 از ظرفیت این مجموعه به تامین انرژی Roca اختصاص داده شده و انتظار می‌رود که با تولید 120 گیگاوات ساعت انرژی پاک، حجم انرژی موردنیاز این مجموعه برای انجام کلیه عملیات آن در سرتاسر قلمرو اروپا تامین شود.

این پروژه­ها توسط یک شرکت تولید انرژی­های تجدیدپذیر با نام Bruc Energy در حال انجام هستند و توافقنامه مشاوره حقوقی توسط Baker McKenzie و به نمایندگی از Roca group و Allen & Overy از طرف Bruc انجام شد. پشتیبانی استراتژیک پروژه نیز توسط Schneider Electric و از طریق خدمات مشاوره VPPA برای کل فرآیند ارائه خواهد شد.

این اقدام ابتکاری باعث کاهش بیش از 50000 تن گاز دی‌اکسید کربن خواهد شد که معادل کل مصرف برق این گروه در اروپا است.

انعقاد این قرارداد نقطه عطف جدیدی در مسیر کربن‌زدایی این مجموعه به شمار می‌آید که اولین کارخانه تولید سرامیک بهداشتی با میزان آلایندگی صفر در جهان است. گروه Roca پیشتر و بین سال‌های 2018 تا 2022 به کاهش 39 درصدی انتشار مستقیم گاز دی‌اکسید کربن و کاهش 47 درصدی میزان انرژی دست یافته بود و با اجرای این پروژه به تحقق هدف بلندپروازانه ایجاد آلودگی صفر تا سال 2045 نزدیک‌تر می‌شود.

مقالات مرتبط

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید