تولیدکنندگان اسپانیایی فریت، لعاب و رنگ به بازیابی خود ادامه می‌دهند

اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share

مجموع درآمدها در فصل دوم 2021 به 417 میلیون یورو رسید که %11.5 از فصل اول سال بالاتر است. افزایش بیش از حد هزینه­‌ها باعث نگرانی شده است.

1111تولیدکنندگان اسپانیایی فریت، لعاب و رنگ سرامیک به عملکرد مثبت خود ادامه می­‌دهند. همانطور که سازمان تجاری بخش ANFFECC گزارش داده است، درآمدها در فصل دوم سال جاری به 417 میلیون یورو رسیدند (تا %11.5 در مقایسه با فصل اول 2021) که شامل 131.8 میلیون یورو حاصل از بازار اسپانیا (%12.5+) و 3.285 میلیون یورو از صادرات (%11.1+) هستند.

رشد این بخش ناشی از عملکرد عالی صنعت سرامیک اسپانیایی و همچنین افزایش تقاضا در بازارهایی مانند ایتالیا، الجزایر، هند، ترکیه، مراکش و برزیل بود.

با‌ این حال ، جدا از دورنمای مثبت بازار، پیشگامان تجارت این بخش نگران افزایش بیش‌ ازحد هزینه‌­ های مواد اولیه، انرژی، حمل‌ و نقل وکمک هزینه های نشر CO2 هستند که مدت‌هاست تأثیر قابل توجهی بر سودآوری این بخش دارند. بر اساس ANFFECO، علاوه بر رکورد هزینه‌­های بالای برق، سایر منابع انرژی مانند گاز طبیعی نیز به میزان بیش از %25 افزایش یافته­‌اند. از ابتدای سال 2021 چندین ماده‌­ی اولیه‌­ی کلیدی افزایش قیمت قابل توجهی داشته‌­اند: ترکیبات لیتیمی %200+ ، اکسید قلع %100+ ، ولاستونیت و اکسید کبالت %75+، پراسئودیمیوم و زیرکونیوم، تیتانیوم و اکسیدهای آهن و کربنات باریم بین %40+ و %50+. افزایش هزینه‌­ی حمل و نقل دریایی (%50+ مدیترانه‌­ای و بیش از %300 در مسیر آسیایی) نیز بر تأمین مواد اولیه و صادرات تولیدکنندگان اسپانیایی فریت، لعاب و رنک سرامیکی اثر می‌­گذارند، در حالی که افزایش هزینه­‌های پالت‌­ها و بسته‌­بندی (بین %100+ و %150+) دلیل دیگری برای نگرانی هستند.

Manuel Breva دبیرکل ANFFECC (در تصویر) نیز بر دشواری­‌های ناشی از تصمیم اخیر راجع به تخصیص کمک­‌هزینه‌­های نشر CO2 در دوره‌­ی 2025-2021 تأکید داشت که کاهش 24 درصدی کمپانی‌­های عضو موسسه را جدا از قرارگیری در فهرست نشت کربن تأیید کرد. این بدان معناست که بسیاری از کارخانه‌­ها مجبور خواهند بود که تولید خود را تعدیل کنند یا کمک ­هزینه‌­های نشر را خریداری کنند که قیمت واحد هر کدام 27.45 یورو در سال قبل به 53.24 یوروی کنونی افزایش پیدا کرده است.

مقالات مرتبط

تسریع رشد KAJARIA Ceramics

بزرگ‌ترین تولید کننده کاشی هند بر آن است تا با افرایش 15 درصدی نرخ فروش خود در سه سال آینده، همچنان در ادامه روند رشد

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید