واردات و صادرات جهانی چینی بهداشتی

24 دی 1399

بخش تحقیقات Acimac / MECS تجزیه و تحلیل سالانه روندهای واردات / صادرات جهانی چینی بهداشتی سرامیکی را به‌روز می‌کند. در 2019 صادرات چینی بهداشتی با رشد 4.6 درصدی نسبت به 2018 همچنان افزایش یافت، اما در نواحی جغرافیایی مختلف تولید، روندهای متفاوتی داشت.

روندهای واردات / صادرات جهانی چینی بهداشتی سرامیکی طی دوره 2019-2009 تا 75.2 درصد رشد کرد و از 2 به 3.5 میلیون تن رسید که متناظر با نرخ رشد سالانه 5.8 درصدی است. در 2019 صادرات چینی بهداشتی با رشد 4.6 درصدی نسبت به سال 2018 افزایش یافت، اما در نواحی جغرافیایی مختلف تولید روندهای متفاوتی را در پیش گرفت.

آسیا به لطف رشد قوی‌تر در 2019 (2.2 میلیون تن، %9.1+) با افزایشی در سهم خود از صادرات جهانی از 60% به 62.8% جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده چینی بهداشتی جهان تثبیت کرد. این بیشتر به خاطر صادرات چین بود؛ اگر چه سایر صادر کنندگان اصلی آسیا (هند و ویتنام) نیز رشد خوبی در صادرات ثبت کردند. اتحادیه اروپا، دومین صادر کننده بزرگ جهان، به دلیل کاهش در صادرات همه کشورهای عمده صادر کننده مانند پرتغال، آلمان، لهستان و ایتالیا سال 2019 را با کاهش 7.4 درصدی تا 541،000 تن به پایان برد.

صادرات چینی بهداشتی از آمریکای شمالی (NAFTA) نیز 2.6 درصد کاهش یافت و به 365،000 تن رسید که تقریباً تماماً از مکزیک بود؛ همچنین صادرات از آمریکای جنوبی با کاهش 2.9 درصدی به 87،000 تن رسید. در 2019 کشورهای اروپایی غیر اتحادیه اروپا روند توسعه صادرات 10 ساله خود را ادامه دادند (%7.7+ تا 237،000 تن) که ناشی از افزایش بیش‌تر در صادرات ترکیه (%6.7+) بود. سرانجام آفریقا با رشد 13.7 درصدی به 75،000 تن رسید.

تغییری در رتبه‌بندی‌های 10 کشور برتر صادر کننده در 2019 نسبت به سال پیش ایجاد نشد. تنها چهار کشور از ده کشور شاهد رشد سال به سال در صادرات چینی بهداشتی خودشان بودند.

چین با 1.75 میلیون تن در 2019 همچنان در رده نخست قرار گرفت که از 768،000 تن در 2009 بالاتر بود (که متناظر با نرخ رشد مرکب سالانه 8.6% است). در 2019 به رشد 14 درصدی نسبت به 2018 دست یافت تا رکورد جدیدی ثبت کند. چین به تنهایی 79% از صادرات آسیا و 60.6% از صادرات جهانی را به خود اختصاص داده است.

مکزیک دومین کشور صادر کننده بزرگ با سهم 11.7 درصدی از صادرات جهانی تا 336،000 تن کاهش یافت (2% کاهش نسبت به 2018) و روند صعودی را که از سال 2013 تا کنون ادامه داشت، قطع کرد.

هند با رشد 9 درصدی نسبت به 2018 به 199،000 تن رسید که جایگاه سومی خود را بالاتر از ترکیه با 165،000 تن صادرات (6.7% بیش‌تر از 2018) تثبیت کرد. به جز ویتنام (%15.6+ نسبت به 2018)، سایر کشورهای صادر کننده عمده شاهد کاهش صادرات خود بودند؛ پرتغال (%19.8-) و ایتالیا (%6.8-) بدترین نتایج را بر جای گذاشتند.

مقاله کامل که در شماره 46 نشریه گزیده دنیای سرامیک منتشر خواهد شد را بخوانید.

 

cww newsletter eng

cww media kit 2018

To enhance site functions, collect statistical data and improve your overall browsing experience, this site may install third-party cookies on your computer. Amongst other things, these have the purpose of providing services and sending advertising messages in line with the preferences you have expressed during navigation. To find out more or to refuse consent to the use of all or some cookies, click here. By clicking on this banner or any banner element you agree to the use of cookies.