اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
برترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در جهان

Ceramic World Review رتبه بندی 25 گروه برتر کاشی و سرامیک جهان در سال 2021 را به روز می‌کند. صنایع موهاوک، Lamosa و SCG در رتبه بندی پیشرو هستند.

گزیده دنیای سرامیک، با همکاری MECS، رتبه بندی جدید بزرگترین تولیدکنندگان کاشی در جهان را منتشر کرده است که بر اساس حجم خروجی تا 12/31/2021، طبق اعلام خود شرکت‌ها (یا در موارد معدودی، از منابع عمومی به دست آمده است را منتشر کرده است یا تخمین زده می شود).

آمار گروه‌های فردی در رتبه بندی 25 شرکت برتر نشان دهنده روند بهبود کلی در تولید جهانی کاشی است که در سال گذشته رخ داد. این امر به طور گسترده‌ای در بحبوحه بازگشت عمومی به حجم تولید قبل از همه گیری، سرمایه گذاری‌های متعدد در افزایش ظرفیت و مجموعه‌ای از خریدهای عمده انجام شده توسط چندین گروه بزرگ پیش‌بینی می‌شد.

صنایع موهاوک همچنان در صدر رتبه بندی باقی مانده است و به نظر می رسد در سال 2022 پس از خرید شرکت مکزیکی ویترومکس که در 3 ژوئن 2022 نهایی شد، جایگاه رهبری خود را حفظ کند.

گروه Lamosa با تولید تقریباً 200 میلیون مترمربع در سال 2021 موقعیت خود را در جایگاه دوم تثبیت کرده است که 33 درصد افزایش نسبت به سال 2020 به لطف بهبود تولید پس از همه گیری و خرید بخش کاشی روکا در آگوست 2021 متشکل از دو کارخانه برزیلی (Incepa) و تأسیسات اسپانیایی (Belcaire) این رشد رقم زده شد.

در جایگاه سوم، شرکت چند ملیتی تایلندی SCG Ceramics قرار دارد، البته با حجم تولیدی که در سطح 2020 به میزان 139 میلیون متر مربع ثابت مانده است.

Pamesa در سال 2021 پس از یک‌سری سرمایه گذاری‌های بزرگ کارخانه‌ای که در طول سال انجام شد و خرید Azuliber در سپتامبر 2021 با ظرفیت تولید و تولید 101 میلیون متر مربع کاشی (%23+) به رتبه چهارم رسید. فروش کل این گروه اسپانیایی 125 میلیون متر مربع و نیز درآمد بخش کاشی آن به 881.7 میلیون یورو رسید. (افزایش 43 درصدی نسبت به سال 2020).

با نگاهی به رتبه‌بندی، شرکت‌های متعدد درمی‌یابیم که ظرفیت‌ها و خروجی‌های خود را در سال گذشته به همان میزان افزایش داده‌اند: Ceramica Carmelo Fior بیش از 11 میلیون متر مربع (%15+) افزایش داشته است، در حالی که Kajaria Ceramics؛12.5میلیون متر مربع به هر دو اضافه کرده است. ظرفیت و تولید آن و رشد 18 درصدی درآمد. گروه STN یازده میلیون متر مربع رشد در ظرفیت و تولید و 26 درصد افزایش درآمد را گزارش کرد، در حالی که Arwana و Saudi Ceramics شاهد افزایش 6-7 میلیون متر مربعی بودند. از سوی دیگر الیزابت ظرفیت خود را 5 میلیون متر مربع و حجم خروجی خود را 11 میلیون متر مربع (%33+) افزایش داد.

به طور کلی، تمام ۲۵ شرکت برتر دیگر با حفظ همان سطوح ظرفیت، به حجم تولید قبل از covid بازگشتند.

در نیمه پایین رتبه‌بندی، ویکتوریا Plc به دنبال خریدهای انجام شده بین آوریل و نوامبر 2021 (Colli، سانتا ماریا و گرانیزر) تولید خود را افزایش داد و همچنین رشد درآمد قوی (%31.6+ فقط در بخش سرامیک) را گزارش کرد.

در نهایت، گروه هالکون پس از افزایش ظرفیت تولید خود از 32 به 50 میلیون متر مربع در سال 2021 به دلیل خرید سیکوگرس و گسترش خطوط تولید، وارد 25 شرکت برتر شد.

مقاله کامل را در شماره آتی گزیده دنیای سرامیک بخوانید!

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید