اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
“کارخانه سرامیک‌های پیشرفته” Sacmi در مرکز توجهات Tecna 2022

دیجیتال سازی و پایداری دو پیشران مهمی هستند که با منطق مهندسی گسترده‌تر کارخانه Sacmi ادغام شده اند. هدف از این ادغام به حداکثر رساندن بهره‌وری و انطباق‌پذیری به عنوان بخشی از یک رویکرد جدید تولید، با تمرکز بر تولید پایدار از دیدگاه زیست محیطی و اجتماعی و بدون از دست دادن کیفیت یا ویژگی‌های زیبائی شناختی است.

Paolo Mongardi مدیر Sacmi در اظهاراتی پیرامون مشارکت مجموعه خود در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی Rimini چنین گفت: Tecna 2022 مکانی برای ملاقات رو­در روی دوباره با مشتریان و گفتگو پیرامون پروژه‌های جدید و بلندپروازانه خواهد بود”.

در این نسخه از نمایشگاه بر فرصت­‌هایی که در گذار به سوی اهداف بلندپروازانه زیست محیطی و دیجیتال‌سازی ایجاد می‌شوند، تمرکز خواهد شد و Sacmi بر آن است تا در این حوزه‌ها و به عنوان بخشی از چشم‌انداز فنی و مهندسی کارخانه، راه‌کارهای بی سابقه‌ای را در مقایسه با بهترین شیوه‌های موجود در بازار ارائه کند. هرچند دستیابی به حداکثر بهره‌وری و انطباق‌پذیری همچنان اهداف اصلی مجموعه هستند با این وجود پیگیری این اهداف با رویکرد جدید کارخانه که بر پایداری زیست محیطی و اجتماعی، بدون به خطر انداختن کیفیت و زیبائی‌شناختی متمرکز است، دنبال خواهد شد.

رشد تقاضای جهانی بازار محصولات سرامیکی

سال گذشته افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت کاشی به ثبت رکورد فروش محصولات تمام دوران Sacmi منجر شد (%99 رشد تنها در بخش فروش ماشین‌آلات).

Matteo Federici مدیر کل واحد تجاری کاشی Sacmi چنین توضیح می‌دهد: “با وجود چالش‌های جدید جهانی در دسترسی به مواد خام و افزایش هزینه‌ها همچنان تقاضای زیادی برای محصولات سرامیکی در بازار وجود دارد”.

بنابراین امروز باید بیش از هر زمان دیگری بر دو عامل پایداری و دیجیتال‌سازی که امکان ایجاد رقابت‌پذیری و در عین حال توسعه محصولات جدید را ایجاد می‌کنند و در حقیقت دو روی یک سکه هستند، تمرکز کنیم.

دیجیتال‌سازی عرضه شده در Tecna 2022 در درجه اول به کنترل فرآیند و یکپارچه‌سازی کارخانه مربوط است. Sacmi در این دو حوزه نوآوری‌های زیادی را خصوصا از نظر توسعه محصولات جدید و عرضه به بازار ارائه داده است.

سوخت‌های جایگزین، بازیافت انرژی، کاهش ضایعات و مدیریت بهینه فرآیند وجوه دیگری از اقتصاد دایره‌ای در کارخانه سرامیک هستند که به گفته Federici: “بر اساس معماری مدیریت فرآیند دیجیتال واحد و برای کار ارگانیک و هم‌افزائی طراحی شده اند”. و هدف از راه‌کارهای این مجموعه: “بهبود تعادل انرژی در کارخانه با استفاده از سیستم‌های یکپارچه بازیابی گرما و انتشار گاز است و Sacmi در این حوزه از رهبران جهانی محسوب می‌شود”.

تکنولوژی در خدمت انسان در کارخانه‌های تمام اتوماتیک جدید

هرچند پایداری زیست محیطی اهمیت زیادی دارد، با این وجود پایداری اجتماعی و حفظ ایمنی افرادی که به طور روزانه و در تماس با محصولات مشغول به کار هستند نیز بسیار مهم است. آیا راه‌اندازی مجدد ایده حفظ کیفیت و رقابت پذیری (حتی کار دستی) در کارخانه‌های تمام اتومات جدید امکان­پذیر است؟

Daniele Coralli مدیر کل سپید افزار BU در Sacmi خاطر نشان می‌سازد: “ما سال‌ها است که به عنوان یک تولید­کننده فناوری ملزومات بهداشتی سرامیکی در کنار شرکت‌های چند ملیتی صنعتی و تولیدکنندگان سطح بالایی مشغول به فعالیت هستیم که بهبود و ارتقای کیفیت محصولات و بازده تولید محصولات خود را برگزیده‌اند”.

در نتیجه آنچه Sacmi در کنار اتوماسیون پیشرفته ریخته‌گری، لعاب‌کاری و جابه‌جایی رباتیک پیشنهاد می‌دهد راه‌کار جدیدی است که در Tecna 2022 به نمایش گذاشته شده­ و با استقبال خوب بازیگران برجسته بازار نیز روبرو شده است. این راه‌کار که Sacmi Robot Clean نام دارد مخصوص اتوماسیون فرآیند تکمیل سفیدکاری ملزومات بهداشتی است و علاوه بر نقش مهمی که در افزایش کیفیت و زیبائی محصول دارد دارای مزیت بی‌نیازی به تماس اپراتورها با گرد و غبار بالقوه خطرناک سیلیس کریستالی نیز است.

Coralli چنین توضیح می‌دهد: “امروزه بازار در شرایطی است که به فشارهای بیرونی نظیر افزایش هزینه‌های حمل‌و­نقل و حامل‌های انرژی به شدت واکنش نشان می‌دهد. این موضوع باعث تمایل به سرمایه‌گذاری بازارهای پیشرفته بر پروژه‌های جدیدی که بر مفاهیم اتوماسیون و پایداری متمرکز هستند می‌شود و نقش مهمی در موفقیت راه‌کارهای پیشنهادی تکنولوژیکی ما دارد”.

“کیفیت غیر قابل گفتگو” و پایداری سودده

Sacmi با بازگشت به حوزه کاشی و سطوح در Tecna 2022 در سالن B1 برخی از راه‌کارهایی که با در نظر داشتن “کیفیت غیر قابل گفتگو” و و سودآوری پایداری برای مشتریان خود عرضه کرده را به پیش نمایش خواهد گذاشت.

بنا بر توضیحات Davide Trombettini مدیر فروش TILES BU در Sacmi “فناوری‌های لازم برای تولید محصولات جدید، خصوصا محصولاتی که با الهام از سنگ‌های طبیعی تولید می‌شوند، با طرح‌های پیشنهادی برای اطمینان از تکرارپذیری، پایداری و مقرون به صرفه بودن در دسته‌های انطباق پذیر ترکیب و مدیریت می‌شوند”.

یکی‌از مهم­ترین این پیشنهادات نسخه PCR2120 از سری +Contnua است که هوشمندترین دستگاه در رده خود محسوب می‌شود. این دستگاه که برای سرعت‌های بالا طراحی شده (تا 10 متر بر ثانیه)، دارای ابعاد کوچکتر، انعطاف‌پذیری بی‌نظیر در جابه‌جایی اسلب‌ها و همچنین اندازه‌های استاندارد کاشی و کمترین میزان مصرف انرژی در میان نمونه‌های موجود در بازار است.

sacmi continua 0

در کنار این موارد مجموعه‌ای کامل از راه‌کارها برای مدیریت جایگزین فرآیندهای حرارتی و بر مبنای استفاده از سوخت پاک مانند مشعل‌های هیدروژنی جدید برای کوره‌ها و خشک‌کن‌ها، در عین بهره‌برداری کامل از تمام مزایای بازیابی یکپارچه نیز موجود است. در این حالت امکان فعالیت تمام بخش‌ها یا ماشین‌ها (به ویژه خشک‌کن‌ها) به صورت کاملا بی نیاز از سوخت وجود دارد. موضوع دیگر مربوط به فرآیند بازیابی ضایعات با قابلیت بازیابی کامل حجم‌های کوچک قراضه و کاهش هزینه‌های بازفرآوری است.

علاوه بر این موارد باید به سیستم‌های مرتب‌سازی سرعت بالا که مجددا برای مدیریت کارآمد دسته‌های کوچک و جریان تولید بهینه در منطق کششی بازار و بازخورد سفارش در فرآیند طراحی شده‌اند نیز اشاره کرد.

 

سپس Trombettini چنین نتیجه می‌گیرد که: “ارائه دادن خدمات مناسب نیز اهمیت زیادی برای ما دارد. Tecna 2022 فرصت مناسبی برای ارائه بسته‌های خدماتی با ارزش افزوده بالا را برای ما فراهم خواهد کرد که از طریق آن‌ها در تمامی مراحل فرایند تولید از طراحی تا محصول و از تعمیر و نگهداری پیش‌بینانه تا قطعات یدکی از مشتریان پشتیبانی می‌کنیم”.

چیدمان نوآورانه غرفه امکان سفری همه‌جانبه در کارخانه سرامیک و گفتگو درباره تمامی ابعاد فرآیند را برای بازدیدکنندگان فرآهم می‌آورد. علاوه بر امکان بازدید از نزدیک فناوری‌های به نمایش گذاشته شده، بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت فیزیکی در اطراف این کارخانه پیشرفته جا­به‌جا شوند، نقاط مورد علاقه خود را انتخاب کنند و درباره ارزش‌های فردی پیشنهادی با تیم متخصصان حاضر به گفتگو بنشینند.

sacmi vista impianto ceramico 2022

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید