اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
راه اندازی کارخانه جدید تولید اسلب‌های بزرگ توسط Porcelanosa

در ابتدای سال جاری کارخانه 4 متعلق به گروه Porcelanosa به بهره‌برداری رسید. سالانه 1.3 میلیون متر مربع اسلب سنگی سینتر شده در این کارخانه تولید خواهد شد و محصولات جدید تحت نام تجاری XTONE به فروش خواهند رسید.

Porcelanosa Group که یک تولیدکننده اسپانیایی کاشی و سرامیک است، به‌تازگی و با سرمایه‌گذاری 55 میلیون یورویی، یک کارخانه جدید به مساحت 36000 مترمربع را در محل دفتر مرکزی خود در ویلا رئال راه‌اندازی کرد.

کارخانه 4 که پیشتر و در اوایل سال جاری شروع به کار کرده بود، از اتوماسیون و فناوری پیشرفته تولید سطوح سنگ پرسلانی زینتر شده بزرگ با نام تجاری Xtone بهره می‌برد. افتتاح این کارخانه جدید باعث ایجاد 125 شغل شده و سالانه 1.3 میلیون مترمربع اسلب‌های 160×320 سانتی‌متری و 120×270 سانتی‌متری با ضخامت‌های 6، 12 و 20 میلی‌متر در آن تولید خواهند شد. سیستم‌های جدید می‌توانند اسلب‌هایی تا ضخامت 30 میلیمتر و تا اندازه‌های 160×360 سانتی‌متر را تولید کنند. اندازه خاص این محصولات می‌تواند بسیاری از نیازهای حوزه معماری را مرتفع کند.

سطح بالای اتوماسیون تمامی مراحل تولید در این کارخانه باعث تمایز آن به عنوان آخرین نسل از کارخانه‌های هوشمند شده است. مواد خام با استفاده از نرم‌افزار کنترلی به‌صورت خودکار دریافت شده و در ادامه در بخش فشرده‌سازی، با استفاده از پیشرفته‌ترین پرس‌های موجود در بازار که با آخرین فناوری طراحی سه بعدی یک‌پارچه شده‌اند مورد فرآوری قرار می‌گیرد. برای ایجاد کیفیت و وضوح بالاتر، لعاب‌کاری، اعمال تزئینات و ایجاد بافت توسط یک سیستم واحد انجام می‌شود.

بخش پخت به یک کوره 250 متری که برای تولید محصولاتی با بالاترین درجه عملکرد فنی طراحی شده، مجهز است. در ادامه محصولات پخت شده راهی مراحل برش‌کاری و تکمیل می‌شوند. مرتب‌سازی و طبقه‌بندی اسلب‌های جداگانه و اطمینان از انطباق تمامی قطعات با استانداردهای کیفی مورد نظر، توسط یک سیستم بازرسی دیجیتال انجام می‌شود. برای عملیات تکمیل، بخش پس تولید، به یک پولیش و خط اسکورینگ خشک %100 اتوماتیک مجهز شده است.

 

کارخانه بسیار پایدار

در مجموع 4475 پنل خورشیدی با توان خروجی 2.4 مگاوات روی سطح 12000 مترمربعی سقف فتوولتائیک این مجموعه نصب شده است. این مساحت یک سوم مساحت کل تاسیسات جدید بوده و باعث افزایش خود مصرفی انرژی در این کارخانه می‌شود.

از سایر اقدامات مربوط به پایدارسازی در کارخانه جدید می‌توان به بازیابی صددرصدی گرمای کوره برای استفاده در خشک‌کن، استفاده مجدد و صد در صدی آب از طریق تصفیه خانه صنعتی و بازیافت صد در صدی مواد هدر رفته و بازگرداندن مجدد آن‌ها به چرخه تولید اشاره کرد.

فروش بین‌المللی اسلب‌های بزرگ XTONE

افتتاح کارخانه 4 و افزایش ظرفیت تولید ناشی از آن، امکان افزایش قابل‌توجه فروش XTONE را برای گروه Porcelanosa که در حوزه اسلب‌های سنگی طبیعی و زینترشده تخصص دارد، فراهم می‌آورد. XTONE در نوامبر گذشته خبر از افتتاح بیست نمایشگاه در اسپانیا، آلمان، ایالات متحده، اسکاتلند، فرانسه، ایتالیا و برزیل داد. هدف از افتتاح این نمایشگاه‌ها که کتابخانه خوانده می‌شوند، ایجاد یک شبکه گسترده برای تقویت حضور ملی و بین‌المللی و رونق بخشیدن به بخش تجاری و تثبیت نام تجاری این محصول به عنوان معیاری در حوزه محصولات مشابه است.

بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات سنگی زینترشده با اندازه‌های 300×150 سانتی‌متر (با ضخامت 6 میلی‌متر) را برای کف، دیوار، مبلمان و نما و محصولاتی با اندازه 320×160 سانتیمتر (با ضخامت 12 میلیمتر) را برای سطوح کانتر آشپزخانه از نزدیک ببینند. همچنین در این نمایشگاه‌ها سطوح سنگی طبیعی با ضخامت 20 الی 30 میلی‌متر نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید