54%Lamosa رشد فروش را در نیمسال اول 2021 ثبت کرد و توسعههایی در برزیل و اسپانیا را اعلام کرد که ظرفیت تولید کل را به 225 میلیون متر مربع در سال خواهند رساند.
Grupo Lamosa، بزرگترین گروه تولید سرامیک در مکزیک و یکی از 3 تولید کننده برتر جهانی، گام مهم دیگری رو به جلو در واحد رشد بینالمللی خود برداشته است. در روز 2 اگوست، توافقی با Grupo Roca برای دستیابی به بخش کاشی سرامیکی کمپانی اسپانیایی (Tiles Investments and Holdings) را اعلام کرد، معاملهای به ارزش 260 میلیون دلار (حدود 221 میلیون یورو) که سه واحد تولید را پوشش میدهد: دو Incepa plant در برزیل (Campo Largo و São Mateus do Sul) و Ceramica Belcaire plant در Castellón، اسپانیا و همچنین یک کمپانی فروش در ایالات متحده.
این معاملهی آخر پنج سال پس از دستیابی به Cerámica San Lorenzo به مبلغ 230 میلیون دلار آمده است، حرکتی که San Pedro Garza García-based group را به یک گروه چند ملیتی با عملیات گستردهی آرژانتین، شیلی، کلمبیا و پرو تبدیل کرد.
در حالی که فروش tile division آن که قسمتی از Roca Group با تمرکز بر فعالیتهای آن و رشد در بخش مبلمان حمام پس از تصاحب اخیر Spanish Royo Group، کمپانی آلمانی Sanit و یک کارخانهی چینی بهداشتی در برزیل است. این تصاحب برای Grupo Lamosa به طور تخمینی %20 افزایش درآمدهای تلفیقی و افزایش 16 درصدی ظرفیت نصب شده به 225 میلیون متر مربع در سال به ارمغان خواهد آورد. در سال 2020، سه شرکت تصاحبی مجموع 23.4 میلیون متر مربع کاشی تولید کردند.
Federico Toussaint Elosúa ، رئیس هیئت مدیرهی Lamosa (عکس سمت چپ) گفت: “این عملیات حضور قوی ما در آمریکای شمالی و جنوبی را مستحکم میکند و به ما نیز اجازه میدهد که در اروپا گسترش یابیم”. “همچنین گام مهم رو به جلویی را در مسیر رشد گروه همراستا با طرح توسعهی استراتژیک برای گسترش حضور جغرافیایی، تنوع ریسکها و مستحکمسازی بیشتر موقعیت خود و پیشگامی از طریق جستجو برای فرصتهای تازه را نشان میدهد”.
امروز Lamosa 16 شرکت (9 تا در مکزیک، 3 تا در پرو، 2 تا در آرژانتین و 2 تا در کلمبیا شامل Euroceramica که در سال 2020 تصاحب شد) و 13 واحد ساخت چسب در مکزیک، شیلی و گواتمالا دارد.
گرچه تعطیلیهای سال قبل حجم تولید را کاهش دادند (مجموع 148 میلیون متر مربع در سال 2020)، گروه مکزیکی با این وجود مدیریت کرد تا سال را با افزایش فروش و برگشت منسجم (19.473 میلیون پزو، به طور تخمینی 978 میلیون دلار آمریکا، %9+) به پایان برساند. این شامل مشارکتهایی از هر دو Tile division (14.720 میلیون پزو، حدود 740 میلیون دلار آمریکا، %8+) Adhesives division (4.754 میلیون پزو، حدود 239 میلیون دلار آمریکا، 9%+) بود. EBITDA نیز تا %20 افزایش یافت، همراه با سود ناخالص EBITDA که به %22 از فروش میرسید.
اما آنچه مدیریت Lamosa را “فوقالعاده” توصیف میکند نتایج نیمسال اول 2021 بر حسب هر دو فروش (%54+) و سود ناخالص (افزایش EBITDA به میزان %189 و یک سود ناخالص EBITDA به میزان %28) هستند. احیای ساختمان و فعالیت نوسازی در مکزیک و پویایی بیشتر بازارهای آمریکای جنوبی باعث افزایش سریع فروش شدند که به 12.245 میلیون پزو (حدود 617 میلیون دلار آمریکا) رسیدند. فروش در بازار مکزیک تا %34 رشد کرد، در حالی که صادرات به میزان %110 رشد کرد و به 4.264 میلیون پزو (حدود 215 میلیون دلار آمریکا) یا %35 درآمد کل رسید.
بخش کاشی یک عملکرد عالی با افزایش %65 درآمد نیمسال اول نسبت به 2020 به 9.565 میلیون پزو (حدود 482 میلیون دلار آمریکا، %78 فروش منسجم) گزارش داد که با احیای تقاضا در بازارهای هدف گروه و الحاق کمپانی کلمبیایی Eurocerámica به دست آمد.
EBITDA بخش نیز به طور چشمگیری، تا %249 در نیمهی اول 2020 بهبود یافت، در حالی که سود ناخالص EBITDA از %14 به %29 از درآمد افزایش پیدا کرد.
بخش چسبها نیز با افزایش %27 فروش نسبت به نیمهی اول 2020 و EBITDA؛ 43 درصدی به خوبی عمل کرد.