اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
سرمایه‌گذاری Gruppo Romani در بخش بهره‌وری انرژی

چالش کاهش مقدار مصرف و مصرف مسئولانه‌تر انرژی، این گروه ایتالیایی سرامیک را بر آن داشته تا در حوزه سیستم‌های تولید هم‌زمان (برق و حرارت) و فوتوالکتریک سرمایه‌گذاری کند.

gruppo romani giorgio paolo romani 420pxاین تولید­کننده با سابقه کاشی و سرامیک در ایتالیا با سرمایه‌گذاری حدود 8 میلیون یورو در حال ارتقای بهره‌وری انرژی در تاسیسات Rubiera ،Rotegila و Casalgrande خود است.

هدف از انجام این پروژه کاهش وابستگی این گروه به شبکه ملی برق و دستیابی به خود تولیدی در سایت تولیدی Rubiera در آینده نزدیک است.

Giorgio و Paolo Romani دو برادری که به ترتیب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Grippo Romani هستند توضیح می‌دهند: “این شرکت از مدت‌ها پیش به پیش‌برد فرایندهای دوستدار محیط زیست (سبز) متعهد شد و ما همچنان بر تعهد خود پایبند هستیم. وقایع بین‌المللی حال حاضر نیز ما را بر آن داشته‌اند تا کسب استقلال در حوزه انرژی را به اهداف اصلی مجموعه بیافزاییم”.

در سایت Rubiera از مجموعه Gruppo Romani، یک کارخانه جدید تولید هم‌زمان انرژی و حرارت با همکاری Cefla وSacmi نصب شده است که شامل یک توربین گاز با خروجی 6 مگاوات است. این توربین قادر به تولید حدود 35.000.000 کیلو وات ساعت برق در سال و بازیابی انرژی حرارتی گازهای خروجی دو دستگاه اسپری درایر است.

علاوه بر این Grippo Romani بر آن است تا یک سیستم دیگر تولید برق را هم به مجموعه خود اضافه کند. این سیستم از پنل‌هایی فتوولتائیکی که بر روی پشت‌بام ساختمان‌های تولیدی و لجستیکی واحد تجاری نصب شده اند برای تولید انرژی استفاده می‌کند. این سیستم فتوولتائیک جدید که تا ماه سپتامبر آینده به بهره‌برداری خواهد رسید دارای ظرفیت نصب شده 1700 کیلووات بر ثانیه و تولید سالانه برق 2.000.000 کیلووات ساعت خواهد بود.

این سیستم‌های فتوولتائیک جدید که توسط شریک قدیمی مجموعه، Proteo Engineering تولید شده‌اند، تا پایان ماه جولای راه اندازی خواهند شد.

تقریبا 1000 مترمربع از سقف کارخانه Roteglia با پنل‌های فتوولتائیک با توان نصب شده کل 700 کیلو وات بر ثانیه و قابلیت تولید 800000 کیلووات ساعت برق در سال تجهیز خواهند شد و با این کار مقدار مصرف کلی برق در این مجموعه %15 کاهش خواهد یافت.

با نصب پنل‌های فتوولتائیک با مجموع توان خروجی 400 کیلووات بر ثانیه و تولید سالیانه 500.000 کیلووات ساعت بر روی ساختمان‌های لجستیکی، اداری و تجاری در تاسیسات Casalgrande مقدار مصرف انرژی در این سایت تا %60 کاهش خواهد یافت.

Giorgio Romani می‌افزاید: “بحران انرژی ماه‌های اخیر باعث توقف ما نشد و ما همچنان با ظرفیت تولید کامل 8.2 میلیون متر مربع در سال مشغول به فعالیت هستیم. رشد تقاضا برای محصولات سرامیکی در سال 2021 باعث شد تا به گردش مالی تلفیقی بیش‌از 130 میلیون یورو در سال دست پیدا کنیم (افزایش 20 درصدی نسبت به سال 2020). این روند مثبت در سه ماه اول سال 2022 نیز با رشد بیش از 25 درصدی فروش و سفارش ادامه یافت”.

gruppo romani nuova turbina

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید