اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
راه‌اندازی کارخانه جدید تولید اسلب Cerdomus

تابستان امسال کارخانه جدید Cerdomus، در Castel Bolognese (Ravenna) راه‌اندازی شد. این کارخانه مجهز به فناوری‌های پیشرفته Sacmi، از جمله Continua+ PCR 2000 است.

Cerdomus که بیش از 50 سال است نماد نوآوری در صنایع سرامیک ایتالیا و خصوصا در زمینه محصولاتی با اندازه‌های متفاوت، انواع سطوح، افکت مواد و فرآوری محسوب می‌شود با افتتاح کارخانه جدید در تابستان امسال، گام بزرگی به سوی تولید اسلب‌های بزرگ برداشت. کارخانه جدید که در Castel Bolognese (Ravenna) واقع شده است، امکان تولید روزانه بیش از 8000 متر مربع اسلب‌های دکوری با اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف را دارد.

Cerdomus که سال‌هاست برای تولید محصولات خود در اندازه‌های سنتی (600×1200 میلیمتر) از فناوری‌های Sacmi استفاده می‌کند، این بار و در پروژه جدیدی که در سال 2021 راه‌اندازی شد نیز فناوری +Continua را به عنوان فناوری مرکزی خط تولید خود برگزید. این فناوری شامل سایر فناوری‌های پیشروی گروه Imola مانند خشک‌کن، کوره، چاپگرهای دیجیتال و خطوط تمام‌کاری و پرداخت نیز می‌شود.

این گروه که با “مجموعه‌های سرامیک خلاقانه” خود پیشرو بازار سرامیک است، توانسته است با ترکیب اشتیاق ذاتی خود به طراحی با تمرکز همیشگی بر استفاده از فناوری‌های نوآورانه همواره محصولاتی با بالاترین سطح کیفیت را در سبک‌ها و انواع مختلف ارائه کند.

Paolo Turbati، رئیس Cerdomus، خاطرنشان می کند: “نام تجاری ما هویت بازاری روشنی دارد. سرامیک یکی از قدیمی ترین مواد در جهان است و ما همیشه آن را به عنوان منبع الهام برای ایجاد تأسیسات منحصر به فرد، با تکیه بر نقاط قوت خود برای ارائه گسترده ترین طیف از ترکیب ها، اندازه ها، ضخامت ها، تزئینات، سبک ها و جلوه های مواد می‌بینیم. ما +Continua را برای این آخرین پروژه انتخاب کردیم زیرا این فناوری پیشرو در این بخش در جهان است”.

به طور خاص، Cerdomus یک PCR 2000 جدید را انتخاب کرد که پرفروش‌ترین عضو خانواده +Continua در سطح جهان است.

Turbati ادامه می دهد: “در کنار تخته های بزرگ، ما همچنین علاقه مند به امکان دستیابی به تولید هماهنگ، منعطف و کارآمد همه سایزهای فرعی و لوازم جانبی مبلمان هستیم که امروزه در بین مشتریان ما بسیار محبوب است.” “این راه حل کاملاً با فلسفه Cerdomus مجموعه های هماهنگ، کیفیت بالا و زیبایی شناسی محصول مطابقت دارد.”

راه‌اندازی خط جدید امکان تولید اسلب‌هایی در اندازه‌های 1600×3200 میلیمتر را برای Cerdomus فراهم می‌آورد و تمامی نیازهای بازار برای اندازه‌های بزرگتر و همچنین اندازه‌های فرعی هماهنگ را بر طرف می‌کند.

در پیکربندی‌ای که برای این کارخانه درنظر گرفته شده، پودرخشک شده با اسپری از کارخانه آماده سازی بدنه (که آن هم توسط Sacmi تجهیز شده است) پرس های معمولی و +Continua جدید را تغذیه می‌کند.

Turbati افزود: “یکی دیگر از دلایل ما در انتخاب این فناوری انطباق پذیری آن بوده است. امکان کار کردن با بدنه‌هایی که با استفاده از دستگاه‌های پرس سنتی تولید شده اند مرحله راه‌اندازی و شروع فوری تولید سایزهای جدید را تسریع می‌کند”.

کارخانه کامل

اسلب‌ها پس از خروج از +Continua وارد خشک‌کن جدید Sacmi ECP 295 می‌شوند. این خشک کن به سیستم بارگیری و تغذیه خودکار مجهز است. سپس در کوره FMA Maestro پخت می‌شوند. بهینه سازی اختصاصی کوره برای این نوع از محصول متضمن دستیابی به کیفیت برتر و کاهش عیوب احتمالی است. علاوه بر این، نیروگاه به آخرین نسل از راه‌کارهای کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز مجهز است.

اسلب‌ها پس از خروج از کوره وارد خطوط گونیاکردن، برش و پولیش می‌شوند. فناوری مورد استفاده در این بخش توسط BMR که یکی از شرکت‌های تخصصی گروه Sacmi در زمینه فرآیند تکمیل و پرداخت محصولات سرامیکی است انجام می‌شود. این دستگاه‌ها راه‌حل‌های متمایزی را برای اتوماسیون، مدیریت جریان Industry 4.0، افزایش قابلیت اطمینان و بهبود کارآمدی ارائه می‌دهند. تامین دستگاه‌های بخش بارگیری و تخلیه نیز بر عهده Sacmi بوده است.

Cerdomus به منظور افزایش دامنه زیبائی شناسی مخصولات خود یک دستگاه اعمال تزئینات دیجیتال DHD 1812 جدید را در کنار خطوط پیشین تزئین محصولات خود به کار گرفته است. دستگاه جدید قابلیت استفاده از 12 میله رنگی مختلف را دارد و در حال حاضر از 8 رنگ برای اعمال هماهنگ جوهر و افکت‌های مختلف عملیاتی شده اند.

تامین تجهیزات جا­به‌جایی که توسط لیرز هدایت می‌شوند و در خدمت اتوماسیون کامل لجستیک کارخانه هستند نیز بر عهده Sacmi بوده است.

Paolo Mongardi مدیریت Sacmi چنین اظهار داشت: “پروژه Cerdomus پاداش رویکرد جدید ما در طراحی سیستم‌های سرامیکی بوده است. فناوری +Continua برای تولید محصولات جدید و دارای کیفیت بالا ایده‌آل است و در عین حال مشتریان همواره از فلسفه ما در مهندسی کارخانه و همچنین توانایی ما در ارائه تمامی فناوری‌های پیشرفته مربوط به تمامی مراحل فرآیند تولید استفبال کرده اند”.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید