اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Laminam: فرمولی موفق مبتنی بر محصول و استراتژی

در یک گفت‌وگوی عمیق، مدیرعامل شرکت Laminam، آلبرتو سلـمی، جنبه‌های مختلف فعالیت‌های این شرکت را پوشش می‌دهد؛ از تحقیق روی نوآورانه‌ترین محصولات گرفته تا نظارت بر بازارهای بین‌المللی.

Laminam فرمولی موفق مبتنی بر محصول و استراتژی
Alberto Selmi

یکی از بیانیه‌های کلیدی در معرفی سازمانی شرکت Laminam این جمله است: «افق ما، جهان است»؛ دیدگاهی که این شرکت مستقر در فیورانو مودنزه – یکی از برندهای پیشرو جهانی در زمینه پوشش‌های سطوح وسیع – از زمان تأسیس خود دنبال کرده است. در طول بیش از ۲۰ سال، این جاه‌طلبی موجب شده تا Laminam حضوری قدرتمند در بازارهای کلیدی بین‌المللی ایجاد کند؛ با شعباتی در استرالیا، ژاپن، چین، کانادا، ایالات متحده، کشورهای بنلوکس، فرانسه، آلمان، بریتانیا، لهستان، روسیه و اسرائیل. این شبکه جهانی در ژانویه گذشته با تأسیس شرکت Iberstone Lam در اسپانیا و همچنین خرید رسمی اکثریت سهام Laminam ژاپن، بیش از پیش گسترش یافت.

کسی که مسیر رشد Laminam را در دهه گذشته دنبال کرده باشد، نمی‌تواند دستاوردهای چشمگیر آن را نادیده بگیرد: رشد میانگین سالانه درآمد به میزان ۲۰ درصد و دو برابر شدن حجم کسب‌وکار در پنج سال گذشته، علیرغم اختلالات جهانی نظیر پاندمی، جنگ‌ها، تورم فزاینده و افزایش نرخ بهره.

مدیرعامل شرکت، آلبرتو سلـمی می‌گوید:
«این نتایج، حاصل ترکیبی از محصولی نوآورانه با عملکرد بالا و نیز یک استراتژی بلندمدت و مدل کسب‌وکار مبتنی بر توسعه بین‌المللی است.»

با وجود چالش‌ها و پیچیدگی‌های سال گذشته، سال ۲۰۲۴ نیز برای Laminam با نتایجی مثبت به پایان رسید.

سلـمی توضیح می‌دهد:
«در سال ۲۰۲۴، گردش مالی ما ۵٪ رشد داشت. ما از نتایج به‌دست‌آمده رضایت داریم. در مجموع، در تمامی مناطق جغرافیایی عملکرد مثبتی مشاهده کردیم، به‌جز چند مورد معدود – مانند چین که به‌طور تاریخی بازاری بزرگ و مهم برای Laminam بوده، اما در حال حاضر به دلیل بحران شدید در بخش املاک و مستغلات با افت حجم مواجه شده است. با این حال، ما اطمینان داریم که سال ۲۰۲۵ سال بهتری خواهد بود، به‌ویژه به دلیل تلاش‌هایی که در سال ۲۰۲۴ برای ایجاد زیرساخت‌های موفقیت آینده انجام دادیم.»

در همین حال، شرکت در حال آماده‌سازی برای حضور در رویداد آینده Salone del Mobile است که از ۷ آوریل در میلان آغاز می‌شود. در این نمایشگاه، Laminam ده فینیش جدید برای طراحی داخلی و صنعت مبلمان معرفی خواهد کرد؛ محصولاتی که دامنه‌ای از قبل نیز بسیار گسترده را بیشتر گسترش می‌دهند – به‌ویژه با توجه به پیکربندی‌هایی که می‌توان با ترکیب پنج اندازه استاندارد، بیش از ۱۳۰ رنگ و فینیش سطحی و پنج ضخامت مختلف به‌دست آورد، از جمله نوآورانه‌ترین ضخامت یعنی TwO با تنها ۲ میلی‌متر.

گفت‌وگوی ما با آلبرتو سلـمی به گفت‌وگویی چندوجهی تبدیل شد که تمامی جنبه‌های زندگی شرکت را دربرگرفت؛ جنبه‌هایی که به‌شدت با دیجیتالی‌سازی گره خورده‌اند – نه تنها در حوزه تحقیق و فرآیندهای تولید، بلکه در تمامی بخش‌های بازاریابی، مدیریت تجاری و لجستیک. در میان موضوعات مختلف مطرح‌شده، مواردی همچون رشد چشمگیر Laminam در دنیای مبلمان، نوآوری در محصولات و خدمات به‌منظور ارتقای تجربه مشتری، تحول روندها، گفت‌وگوی مستمر با دنیای طراحی و همچنین اقدامات اخیر در حوزه پایداری نیز مورد بحث قرار گرفتند.

مصاحبه کامل را در شماره بعدی نشریه گزیده دنیای سرامیک بخوانید.

مقالات مرتبط

هفته نوآوری سرامیک ساکمی

از ۲۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر، ساکمی در چهار محل نمادین نوآوری‌های خود میزبان مشتریان خواهد بود تا آخرین راهکارهای فناورانه را معرفی کند.از ۲۲

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید