اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
برش اسلب

برش، جایگاه برجسته‌ای در میان برتری‌های فناورانه‌ای تولید BMR که به پرداختکاری کاشی سرامیکی اختصاص یافته است، دارد؛ مخصوصاً اگر توسعه سایزها و اسلب‌های بزرگ را در نظر بگیریم.

bmr logo 1نزدیکی BMR به نیازهای مشتری نهایی، حتی بیشتر از تولید واقعی، نقش یک «سرویس» را نیز به این فناوری می‌دهد که هدف آن پاسخگویی به نیازهای جدید با تطبیق‌پذیری و سفارشی‌سازی زیاد است.

برش می‌تواند قبل یا بعد از کوره انجام شود: پس از این که تولید اسلب مشخص گردید، ضروری است تا تصمیم گرفته شود که آیا باید آن را پیش از پخت به شکل سایزهای کوچک‌تر در آورد یا این که آن را پس از پخت برش داد. این تصمیم‌گیری، چرخه کاری را مقید و تعیین می‌کند. اگر برش دادنِ خام اسلب، امکان برنامه‌ریزی برای سایزهای ثانویه را فراهم کند، برش پس از کوره امکان اقدام به روش‌های مختلف را فراهم می‌آورد: در حقیقت، از اسلب با اندازه بزرگ، می‌توان سایزهای ثانویه‌ای را به دست آورد که به نوبه خود می‌توانند به شکل نوارهایی بریده شوند.

1 BMR taglio foto1 1 014

خط برش BMR

برش، عملیاتی است که اهمیت بسیار بالایی برای مرحله انتهای خط دارد و اکیداً به فرایند گونیا کردن مرتبط است. امروزه تعداد زیادی اسلب‌های سایز بزرگ وجود دارند که پس از پخت بریده می‌شوند و امکان ایجاد سایزهای ثانویه و عناصر تزئینی با فناوری‌های سطح بالا را فراهم می‌کنند. BMR خطوط برش / حکاکی و شکستن را با فناوری تَر و خشک با برش طولی یا عرضی ارائه می‌دهد. با این حال، باید این واقعیت را در نظر بگیریم که روند سرامیک بیش از پیش به سوی فناوری خشک سوق پیدا می‌کند.

دستگاه‌های برش خشک BMR عبارتند از:

TRASLADRY/DRYCUT – این‌ها دو راه حل اصلی خشک برای مرحله حکاکی هستند: اولی از نوع عرضی و دومین از نوع طولی است؛

COMBITRASLA DRY – دو راه حل خط‌زنی / جدا کردن (incision/splitting) خشک تک سایز.

TRASLADRY یک دستگاه فناوری خشک است که به خط‌زنی عرضی کاشی اختصاص داده شده است.

نخستین خط‌زنی توسط یک دیسک الماسه انجام می‌گیرد و سطح را برای خط‌ زنی دوم آماده می‌کند که توسط یک چرخ کوچک انجام می‌شود و پیوند سطح سرامیک را می‌شکند؛ بنابراین آن را برای شکستگی بعدی مهیا می‌کند.

این دستگاه می‌تواند با حداکثر 5 ایستگاه برش مرتبط شود که هر کدام مجهز به یک دیسک الماسه برای پیش برش و یک چرخ با یک پل انتقال برای برش عرضی اسلب هستند.

تنظیمات و همچنین ضخامت برش را می‌توان با استفاده از صفحه کلیدِ صفحه لمسی برنامه‌ریزی و ذخیره کرد.

2 BMR taglio TraslaDry foto2 1

Trasladry

4bis BMR taglio trasla grafico foto4bis 0113 BMR taglio trasla incisione foto3 1 0123 BMR taglio trasla incisione foto3 1 012

 

 

 

 

 

      

 خط کامل Trasladry                                    خط‌ زنی عرضی با Trasladry                                          خط‌ زنی عرضی با Trasladry

DRYCUT یک دستگاه فناوری خشک برای خط‌زنی و برش طولی کاشی است. هدها در موقعیت خود ثابت و تنظیم شده‌اند و پیش برش را با یک دیسک الماسه و خط‌زنی را با چرخ انجام می‌دهند. DRYCUT می‌تواند حداکثر به 8 ایستگاه برش متصل شود. در DRYCUT نیز دستگاه شکاننده را می‌یابیم که اسلب را می‌شکافد (برش می‌دهد).

5 BMR taglio DruCyt foto5 08

Drycut

5bis BMR taglio drycut incisione foto5bis 095bis BMR taglio drycut incisione foto5bis 095bis BMR taglio drycut incisione foto5bis 09

 

 

 

 

 

 

خط‌زنی طولی با Drycut                               دستگاه شکاننده روی Drycut                          دستگاه شکاننده روی Drycut

 

COMBITRASLA DRY یک دستگاه فناوری خشک است که سرتاسر سطح را می‌بُرد و آن را به یک واحد جابجایی منفرد و در فضاهای محدود تقسیم می‌کند. COMBITRASLA DRY در 2 نسخه موجود است:

  • با چرخ برش و جداسازی از پایین؛
  • با دیسک الماسه برای پیش برش، چرخ کوچک برای خط‌زنی و جداسازی از پایین.

 7bis BMR taglio combitrasla incisione foto7bis 057bis BMR taglio combitrasla incisione foto7bis 05

 

CombiTrasla Dry با چرخ برش و جداسازی از پایین

8bis BMR taglio combitrasla incisione foto8bis 038bis BMR taglio combitrasla incisione foto8bis 03

 

CombiTrasla Dry با دیسک الماسه برای پیش برش، چرخ کوچک برای خط‌زنی و جداسازی از پایین

 

بنابراین مرحله برش هم از لحاظ نوع و هم از لحاظ روش، یک فرایند کامل است و به طور مؤثر پاسخگوی نیازهای سایزهای مختلف است. این فرآوری، الحاقیه‌ای سودمند به TopSquadra Dry 4.0 است؛ TopSquadra Dry 4.0 یک خط گونیا کردن کاملاً خودکار است که در آن هر واحد الکترو مکانیکی به صورت بی‌وقفه توسط نرم افزار مدیریتی BMR و بدون مداخله دستی اپراتور کنترل می‌شود.

بنابراین می‌توان دریافت که فناوری برش، اغلب موقعیتی دور از دسترس‌تر نسبت به مرحله ساییدن دارد و از پویایی و انعطاف‌پذیری بهره می‌برد که در تقویت کارآیی خودکارسازیِ Squadra 4.0 نقش دارد.

 

 

مقالات مرتبط

ما Acimac هستیم

برند جدید Acimac با نام «We Are Acimac»، تداعی فناوری ساخت، طراحی و ارائه خدمات ایتالیائی در تولید محصولات سرامیکی است و قصد دارد تا

رویکرد بیومیمتیک در فرآیند طراحی Tenagreen

بایندرهای جدید Tenagreen امکان تولید اسلب‌های نازک‌تر، کاهش مصرف گاز طبیعی مورد نیاز برای پخت و استفاده از خاک‌های بازیافتی و یا خاک‌هایی با کیفیت

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید