اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Duratex نام خود را به Dexco تغییر می‌دهد و یک فاز رشد جدید آغاز می‌کند

این طرح سرمایه­‌گذاری سه ساله به ارزش حدود 400 میلیون یورو است، شامل تقریبا 100 میلیون یورو قرار است صرف ساخت یک کارخانه‌­ی کاشی جدیدBotucatu (São Paulo) شود.

logo dexco intDuratex یک گروه برزیلی بزرگ است که برندهای Ceusa و Portinari (تولیدکننده­‌های کاشی سرامیکی که به ترتیب در سال‌­های2017 و 2019 تصاحب شدند)، Deca و Hydra (چینی بهداشتی، شیرهای آب، لوازم جانبی)، Duratex و Durafloor (محصولات چوبی برای صنعت مبلمان، کف­پوش لمینیت و وینیل) یک برنامه‌­ی سرمایه‌­گذاری 5.2 میلیارد رآل برزیل (به طور تخمینی 400 میلیون یورو) برای حفظ چرخه‌­ی رشد جدید گروه در دوره­‌ی 20242021 را تأیید کرده است. برای تأکید بر شروع فاز توسعه‌­ی جدید، کمپانی اعلام کرده است که در 15 جولای نامش به Dexco تغییر می­‌کند.

همان‌طور که رئیس هیئت مدیره Antonio Joaquim de Oliveira (عکس سمت چپ) توضیح داد، از سرمایه‌­گذاری­‌ها برای توسعه­‌ی تمام بخش­‌های گروه استفاده خواهد شد.مبلمان، حمام، کاشی‌­ها و چوب (تجارت مرکزی Dexco که 500 میلیون رآل برزیل، حدود 80 میلیون یورو دریافت خواهد کرد) تا ظرفیت تولید به میزان 10% افزایش پیدا کند و پایگاه جنگل‌­داری در شمال شرقی برزیل گسترش یابد.

Oliveira int

اما جاه‌­طلبانه‌­ترین پروژه معطوف به بخش کاشی خواهد بود. علاوه بر مدرنیزه کردن خطوط موجود در Urussanga و Criciuma ( Santa Catari) و نصب تجهیزات اتوماتیک جدید، Dexco قصد دارد که 600 میلیون رآل برزیل (حدود 96 میلیون یورو) در ساخت یک کارخانه­‌ی Industry 4.0 در Botucato در استان São Paulo سرمایه‌­گذاری کند که قرار است در سال 2023 راه‌­اندازی شود. Antonio Joaquim de Oliveira می­گوید: “مدرن­‌ترین کارخانه در برزیل خواهد بود”. “دو خط برای اسلب‌­های بزرگ و ظرفیت تولید 10 میلیون متر مربع در سال را خواهد داشت که حجم کل گروه را تا 35% افزایش می­دهد”، در مقایسه با سطح تولید فعلی که حدود 28 میلیون متر مربع در سال است.” او ادامه می‌­دهد: “ما Botucato را به خاطر مکان آن که نزدیک به پر جنب و جوش‌­ترین بازارهای برزیل است، دسترسی بیشتر به گاز طبیعی و مجاورت آن با سایر واحدهای گروه در بخش چوب (در Agudos) و مبلمان حمام( Jundiaí) انتخاب کردیم.”بیش­ترین مبلغ (1.1 میلیارد رآل برزیل، حدود 175 میلیون یورو) به Deca به منظور افزایش 30 درصدی ظرفیت بخش چینی بهداشتی (550 میلیون رآل برزیل، بیش از نیمی از آنچه صرف اتوماسیون کارخانه خواهد شد) و به میزان 35% به بخش شیرآلات (600 میلیون رآل برزیل) اختصاص داده خواهد شد.

کل برنامه‌­ی سرمایه‌­گذاری از سرمایه­‌ی سهام‌­داران تأمین خواهد شد، Oliveira اشاره کرد: ” در طول بیش از سه سال پخش شد تا سطح بدهی­‌ها پایین بماند”. در نتیجه، تولید در سه بخش­ تجاری به تدریج از الآن تا 2024 گسترش پیدا خواهد کرد و باعث بهبود سود ناخالص خواهد شد. به همین دلیل تیم‌­های بخش­‌های حمام (Deca) و کاشی در نیمه‌­ی اول سال 2021 ادغام شدند، حرکتی که Oliveira انتظار دارد هم­‌افزایی به ارزش 150 میلیون رآل برزیل (حدود 24 میلیون یورو) را در یک دوره­‌ی چهار ساله ایجاد کند.

در کنار افزایش تولید، طرح پیشرفت Dexco ابتکارات موازی مانند ایجاد یک بودجه­‌ی Corporate Venture Capital (همراه با سرمایه‌­ی اولیه‌­ی 100 میلیون رآل برزیل یا حدود 16 میلیون یورو) برای سرمایه­‌گذاری در راه­‌اندازی و افزایش مقیاس دخیل در نوآوری فنی فرآیندها و محصولات مناسب برای یک‌پارچه‌­سازی تجارت کمپانی را در بر می‌­گیرد.

100 میلیون رآل برزیل دیگر برای دستیابی به یک سهام جزئی درABC da Construção، یک کمپانی توزیع مواد ساختمانی با زنجیره­ای از 93 مغازه­‌ی فیزیکی در استان‌­های São Paulo، Rio de Janeiro و  Minas Gerais استفاده شده است. طبق گفته‌­ی Oliveria ، این کمپانی پتانسیل رشد بالایی دارد و از پیش به لجستیک عالی و تجارت بازرگانی تثبیت شده‌­ای می‌­بالد. در این مورد، هدف Dexco رساندن تدارکات از نزدیک به مصرف­‌کنندگان نهایی و درک بهتری از نیازهای آن‌هاست، در حالی که توانایی‌­های دیجیتال خود را در مدیریت داده­‌ی بازار را نیز گسترش می‌­دهد. گام دیگری به سوی حضور در بازار خرده فروشی افتتاح اولین مغازه­‌ی شعبه­‌ی Dexco خواهد بود که برای 2022 برنامه­‌ریزی شده است.

Oliveria می‌­گوید: “ما به روند بازار ساختمان ­سازی عمرانی خوش­‌بین هستیم که انتظار می­‌رود حداقل تا سه سال آینده مثبت باقی بماند.” “70% از فروش ما برای بازسازی­‌ها هستند و هنوز برموج توسعه‌­ی املاک برزیلی سوار هستیم که در سال 2019 آغاز شد”.

نتایج 2021-2020

گروه Dexco که سهام‌­داران اصلی آن Itausa (Investimentos Itaú SA) و Bloco Seibel هستند، یک درآمد خالص کل 88.5 میلیارد رآل برزیل در سال 2020 (به طور تخمینی 940 میلیون یورو، افزایش 17.3 درصدی در سال 2019، همراه با EBITDA 21.9 درصدی در 1.29 میلیون رآل برزیل (%41.7+) را گزارش داد.

بخش چوب به میزان 55.3 درصد، Deca (مبلمان حمام) 29.2% و بخش کاشی 15.5% در نتایج فروش سهم داشتند.

بخش کاشی همانی بود که بیشترین افزایش درآمد (82.3+ درصد نسبت به سال 2019) را ثبت کرده است تا به 910.9 میلیون رآل برزیل برسد (به طور تخمینی 145.5 میلیون یورو) که با افزایش درصد مشابه‌ی در حجم فروش به 24.3 میلیون متر مربع به دست آمده است (فرآیند ادغام Portinari در سال 2020 پس از حصول مالکیت در 22 می 2019 کامل شد و در همان سال خط جدیدی برای تولید کاشی بزرگ به کار افتاد). گرچه صادرات افزایش یافت، اما تنها حدود 10% از درآمد را تأمین می‌­کرد.

نتایج نیمسال اول 2021 حتی مثبت‌­تر هم هستند. درآمد خالص کل به میزان %69.5 در مقایسه با نیمه‌­ی اول 2020 افزایش پیدا کرد و به 3.74 میلیارد رآل برزیل (حدود 598 میلیون یورو) همراه با افزایش 26.6 درصدی EBITDA رسید. درآمدها در هر سه بخش به شدت رشد کردند: چوب %83.3+ ( حجم فروش %43.2+)، مبلمان حمام %54.7+ (حجم فروش %37.2+) و کاشی سرامیکی %48+ (حجم فروش %31.8+ به 12.3 میلیون متر مربع).

dexco800

 

مقالات مرتبط

تعهد دائمی Florim به پایداری

شانزدهمین گزارش پایداری Florim به تشریح تعهدات اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی این گروه و همچنین نتایج به دست آمده توسط این مجموعه در سال 2023 و

از سر گرفته شدن رشد صادرات چین

رشد 6.2 درصدی صادرات صنعت کاشی و سرامیک چین در سال 2023، روند نزولی سال‌های قبل را معکوس کرد.صنعت کاشی و سرامیک چین با رشد

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید