اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
مصرف کاشی سرامیکی ایالات متحده کاهش یافته است

مصرف کاشی ایالات متحده تنها 1/2 درصد در 2018 تا 288 میلیون متر مربع رشد کرد. فروش داخلی کاشی ایالات متحده تا 84 میلیون متر مربع کاهش یافت؛ در حالی که واردات تا 205 میلیون متر مربع (5+ درصد) و اساساً از چین، اسپانیا و برزیل افزایش یافت.

در حالی که اقتصاد ایالات متحده همچنان از سلامت عالی برخوردار است، بازار کاشی سرامیکی ایالات متحده در تقلا برای حفظ رشد می‌باشد. در سال گذشته مصرف کاشی فقط 1/2 درصد تا مقدار تخمینی 288 میلیون مترمربع رشد کرد (حدود 4 میلیون مترمربع بیش از 2017) که خیلی پائین‌تر از میزان رشد هشت سال گذشته است. قسمتی از آن به خاطر کند شدن بخش معاملات املاک و بازسازی ساختمان و قسمتی به خاطر رشد LVT (مالیات بر ارزش زمین) است که سهم بازار را از کاشی سرامیکی می‌رباید. در انتهای 2017، کاشی از لحاظ ارزش به 14/3 درصد از بازار کفپوش‌های ایالات متحده در مقایسه با 9/3 درصد از LVT بالغ گردید که به هر حال با نرخ حدود یک و نیم درصد در سال در حال پیشرفت است.

در این زمینه، رقابت در بازار کاشی سرامیکی برای همه رقبا دشوارتر شده است. صنعت ایالات متحده از بار رکود سال پیش در رنج است. فروش داخلی کاشی ایالات متحده تا 5 میلیون مترمربع کاهش یافت (5/6 درصد کم‌تر، از 89/4 به 84/4 میلیون مترمربع) که نخستین کاهش سال به سال در محموله‌های داخلی از 2009 تا کنون را بر جای گذاشت و سهم بازارِ محصولات محلی را تا 29/3 درصد از کل مصرف کاشی ایالات متحده کاهش می‌دهد.

در طرف دیگر، واردات از 195 میلیون مترمربع در 2017 به 205 میلیون مترمربع در 2018 (عدد انتهای سال) افزایش یافت؛ نتیجه‌ای که به هر حال فقط به سه کشور اختصاص دارد: چین که صدرنشینی خود را با 6/5 درصد افزایش در صادرات به ایالات متحده آمریکا در مقایسه با 2017 توسعه داد؛ اسپانیا که رشد 25/8 درصدی را از 23 تا 29 میلیون مترمربع و علیرغم افت 13 درصدی در قیمت میانگین (هزینه، بیمه و کرایه حمل تا مقصد، CIF&Duty) در فاصله دو سال شاهد بوده است و برزیل که 14/7 میلیون مترمربع را به ایالات متحده آمریکا (4 میلیون مترمربع یا 37/7 درصد بیشتر از 2017) صادر کرد.
صادرکنندگان بزرگ دیگر دوران دشواری دارند. مکزیک همچنان شاهد کاهش در فروش است (4/6 درصد کاهش در 2017 تا 35/2 میلیون مترمربع) و در حالی که ایتالیا صادرکننده برتر از لحاظ ارزش باقی می‌ماند، از لحاظ مقدار 3/6 درصد را تا 34 میلیون مترمربع از دست داد. کاهش‌های مشابهی در صادرات را ترکیه (11/9 میلیون مترمربع، 2/4- درصد)، پرو (5/4 میلیون مترمربع، 12/5- درصد) و کلمبیا (1/5 میلیون مترمربع، 20/8- درصد) تجربه کردند.

با وجود این که مقادیر هند هنوز اندک هستند اما با 123 درصد رشد در صادرات به ایالات متحده آمریکا که به 1/6 میلیون مترمربع رسید، با قدرت عمل کرد.

مقاله کامل را در نشریه گزیده دنیای سرامیک شماره 36 سال 1397 بخوانید.

مقالات مرتبط

تعهد دائمی Florim به پایداری

شانزدهمین گزارش پایداری Florim به تشریح تعهدات اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی این گروه و همچنین نتایج به دست آمده توسط این مجموعه در سال 2023 و

از سر گرفته شدن رشد صادرات چین

رشد 6.2 درصدی صادرات صنعت کاشی و سرامیک چین در سال 2023، روند نزولی سال‌های قبل را معکوس کرد.صنعت کاشی و سرامیک چین با رشد

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید