اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share

واردات و صادرات ملزومات بهداشتی در جهان (2021)

واحد تحقیقات Acimac / به‌روزرسانی آنالیز سالانه جریان صادرات و واردات ملزومات بهداشتی توسط MECS/. صادرات ملزومات بهداشتی در سال 2021 با %16.5 افزایش نسبت به سال 2020 در تمامی مناطق جغرافیایی جهش و بازیابی قدرتمندی را تجربه کرد.

Luca Baraldi/ دپارتمان تحقیقات Acimac / studi@acimac.it

در فاصله بین سال‌های 2010-2021 جریان واردات/صادرات ملزومات بهداشتی سرامیکی جهان با %81 افزایش و نرخ رشد مرکب سالانه %5.6، از 2.16 میلیون تن به 3.9 میلیون تن رسید. این روند مثبت که تقریبا در تمام طول دهه ادامه داشت (به استثنای افت ناشی از همه‌گیری بیماری در سال 2020)، در سال 2021 با بهبود وضعیت صادرات تمامی مناطق جغرافیایی تولید و همچنین بزرگترین کشورهای صادرکننده، تقویت شد (%16.5+ در سال 2020).

در سال 2021 موقعیت آسیا به عنوان بزرگترین صادرکننده ملزومات بهداشتی در جهان تثبیت شد و به لطف رشد 19 درصدی و 2.5 میلیون تن صادرات، سهم آسیا در صادرات جهانی به %64.6 رسید. این پیشرفت در نتیجه جهش ترکیبی تمامی صادرکنندگان عمده آسیایی شامل چین، هند، تایلند، ویتنام و ایران به دست آمد.

صادرات در دومین صادرکننده بزرگ جهان یعنی اتحادیه اروپا نیز با %13 رشد به 552000 تن رسید. میزان صادرات بزرگترین صادرکنندگان لوازم بهداشتی در اتحادیه اروپا که تقریبا نیمی از کل صادرات این منطقه را به خود اختصاص داده اند، یعنی لهستان، آلمان و پرتغال، نیز بین 10.5 تا %26 افزایش یافت.

علیرغم کاهش صادرات در مکزیک (%1.3-)، مقدار صادرات در آمریکای شمالی (NAFTA) در محدوده مثبت باقی ماند (379000 تن، افزایش 2.9 درصدی نسبت به سال 2020). افزایش صادرات ترکیه (203000 تن، %22.3 افزایش) به افزایش صادرات کشورهای غیر اتحادیه اروپا انجامید و این منطقه رشد قابل توجه %18.6 را تجربه کرد (279000 تن). کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا نیز با به ترتیب (100000 تن، %26.7) و (75000 تن، %17.2) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رتبه‌بندی 10 کشور صادرکننده برتر از لحاظ موقعیت در سال 2021 بدون تغییر باقی ماند و در این میان تنها شاهد خروج روسیه از این فهرست و ورود ایران به جایگاه دهم بودیم.

چین با 1.98 میلیون تن صادرات همچنان در صدر جدول سال 2021 قرار دارد (افزایش 16 درصدی نسبت به سال 2020 و در مقایسه با 902000 تن در سال 2020 که معادل %8.1+ از GAGR است). کشور چین به تنهایی %78 از صادرات آسیا و %50 از صادرات جهان را به خود اختصاص داده است.

در سال 2021 میزان صادرات مکزیک که با سهم 8.4 درصدی در صادرات جهان، دومین کشور بزرگ صادرکننده محسوب می‌شود، با کاهش 1.3 درصدی، به 329000 تن رسید. میزان صادرات کشور هند نیز با رشد 54 درصدی نسبت به سال 2020 از 172000 تن به 264000 تن رسید و این کشور همچنان جایگاه سوم خود را در این رتبه‌بندی حفظ کرد. کشورهای ترکیه با 203000 تن (افزایش 22 درصدی در سال 2020) و سپس تایلند، لهستان، آلمان، پرتغال و ویتنام در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع 10 کشوری که بیشترین صادرات ملزومات بهداشتی را دارند، %83 از بازار صادرات جهانی را به خود اختصاص داده اند.

مقالات مرتبط

Isvea: تمایز طراحی ایتالیائی

این تولیدکننده ترکیه‌ای ملزومات بهداشتی قصد دارد صادرات خود به آمریکای شمالی و جنوبی، فرانسه، آلمان، بریتانیا و منطقه اقیانوس آرام را در سال 2024

ادامه همکاری Ceramica Globo و Setec

واحد جدید آماده‌سازی بدنه Setec، در تاسیسات Ceramica Globo که پیشتر برای تامین مخازن لعاب مورد استفاده قرار می‌گرفت، در Castel Sant Elia آغاز به

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید

نمایشگاه Uniceramics Foshan

بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت سرامیک آسیا از 18 تا 22 آوریل در فوشان برگزار می‌شود. در