اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
عملکرد قوی Duravit باعث تقویت جایگاه آن در چین شد

درآمد ثبت شدۀ این شرکت چند ملیتی آلمانی در سال 2021 با 28 درصد رشد برابر با 604 میلیون یورو بوده و این مجموعه قصد دارد تا سال 2025 این مقدار را به یک میلیارد یورو برساند.

duravit logo 1رکورد درآمد 604 میلیون یورویی Duravit در سال 2021، %28 رشد را در مقایسه با 469 میلیون یوروی ثبت شده در سال 2020 نشان می‌دهد. رشد بالای درآمد این شرکت چند ملیتی آلمانی که در حوزۀ تجهیزات سرویس‌های بهداشتی مشغول به فعالیت است با عملکرد استثنایی از لحاظ سود عملیاتی به 73.7 میلیون یورو رسید که در مقایسه با نتایج عالی سال 2020، %41 رشد را نشان می‌دهد.

بنیان‌های مستحکمی که توسط این گروه مستقر در Hornberg ایجاد شده موید مفید بودن استراتژی‌های مدیر­عامل مجموعه، Stephan Tahy است که به دنبال کسب درآمد یک میلیارد یورویی تا سال 2025 است.

موفقیت استراتژی محلی برای محلی

stephan

تاکنون استراتژی دیرینه (محلی برای محلی) این مجموعه که در راستای اهداف بلند پروازانه مربوط به پایداری است تاثیرات مثبتی به همراه داشته است. Duravit با داشتن تاسیسات تولید در کشورهای آلمان، فرانسه، مصر، تونس، هند و چین بر مسیرهای تولید و تدارکات محلی تمرکز کرده است تا با وجود کمبود جهانی مواد خام و تنگناهای موجود در زنجیره تامین، از قابلیت عرضه خود محافظت کند (محصولات این مجموعه در 130 کشور در سرتاسر جهان به فروش می‌رسند).

بخش اعظم رشد این مجموعه در نتیجه فعالیت‌های آن در چین به دست آمده است. جایی که برای اولین بار درآمد بیش از یک میلیارد یوآن (تقریبا معادل با 139 میلیون یورو، برابر با %23 از درآمد کل) را کسب کرد و در مقایسه با سال 2020 گردش مالی خود را تا %32 افزایش داد.

بنا به اظهارات Stephan Tahy “رشد بخش خرده فروشی در کنار رشد قابل توجه بخش مهم تجارت الکترونیک نقش مهمی در ارتقای این مجموعه ایفا کرد. علاوه بر این، افزایش تقاضا برای محصولات با کیفیتی مانند دوش- توالت ®SensoWash به ویژه در بخش پروژه­ای، در حال افزایش است.”

بنا بر گزارش‌ها عملکرد عالی فروش در بخش اروپایی Europa Plus بیش از نیمی از درآمد گروه را تشکیل داد. درحقیقت Duravit با فروش 328.6 میلیون یورو ( %26.8+) Duravit نقش خود به عنوان تامین کنندۀ سیستم‌هایی برای سرویس‌های بهداشتی کامل را تقویت کرد.

خطوط جدید طراحی سهم بیشتری از بازار را کسب می‌کنند

مجموعه محصولات Duravit، سرامیک‌های بهداشتی، مبلمان حمام، وان و سینی دوش، سیستم‌های بهداشتی، دوش- توالت، شیرآلات، لوازم جانبی و همچنین سیستم‌های نصب را در بر می‌گیرد. علاوه بر عملکرد فوق‌العادۀ محصولات پرفروش قبلی، معرفی مجموعه‌های جدید سرویس بهداشتی کامل باعث رشد قدرتمند مجموعه شده است. محصولات جدید شامل D-Neo که توسط طراح بلژیکی Bertrand Lejoly طراحی شده و White Tulip (لالۀ سفید) که توسط Philippe Starck طراحی شده، هستند و هر دو برندۀ جایزۀ Red Dot 2022 در حوزۀ طراحی محصولات شده اند. این موضوع بر اشتیاق این مجموعه در پیشرو بودن در فناوری و طراحی صحه می‌گذارد.

سری D-Neo که پیشتر برندۀ جایزۀ طراحی آلمان (German Design Award) شده با داشتن ظاهر براق و اشکال هندسی و زیبایی­شناسی جذاب، انعطاف­پذیر و قابل انطباق با نیاز مشتریان، هیئت­داوران و مصرف کنندگان تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، قیمت اولیۀ پایین باعث دسترسی به گروه‌های هدف جوان‌تر و خلق پیشنهادات پروژه‌ای جذاب برای Duravit شده است. در مجموعۀ White Tulip که از طبیعت الهام گرفته شده است، وان‌ها، روشویی‌ها، سرویس‌های بهداشتی، بیدها، آینه‌ها و شیرآلات به شکل ظریف و زیبای گل لالۀ شکفته هستند. در این طراحی بی زمان کیفیت مجسمه سازی با فناوری پیشرفته ترکیب شده است.

duravit white tulip 4 770 2

White Tulip با طراحی Philippe Starck

فروشندگان عمده و تخصصی همچنان در مرکز تمرکز اصلی باقی می‌مانند

در سال 2021 Duravit در تمامی کانال‌های فروش، از بخش عمده فروشی کلاسیک و کسب‌و­کار مربوط به پروژه گرفته تا پلتفرم آنلاین رشد را تجربه کرد. پلتفرم آنلاین با خریداری برند Bernsten و پلتفرم مرتبط Bernstein-Badshop تقویت شدند.

با این وجود، Tahy توضیح می‌دهد: “علیرغم افزایش تقاضا در بخش آنلاین، تمرکز اصلی ما در استراتژی چندکانالۀ فروش همچنان بر روش فروش کلاسیک از طریق برند Duravit و با ارائۀ مشاوره‌های تخصصی با کیفیت از سوی عمده فروشان و خرده فروشان متخصص است.”

حرکت به سوی تاثیر صفر (zero-impact)

Duravit قصد گسترش استراتژی پایدارسازی به عنوان بخشی از تعهد زیست محیطی روشن و بلند مدت خود را دارد و بر آن است تا سال 2045 بدون اتکا به تنها جبران انتشار گازهای گلخانه ای دی اکسیدکربن و یا قراردادهای مربوط به آلایندگی، از لحاظ زیست محیطی خنثی شود.

Tahy با تایید مجدد بر خوش‌بینی خود نسبت به عملکرد شرکت در سال 2022 چنین نتیجه گیری می‌کند: “ما قویاً معتقدیم سرامیک به عنوان مادۀ پایداری که برای هزاران سال ارزش خود را حفظ کرده، در آینده‌ای که باید از نظر آب و هوایی خنثی باشد نیز جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. در حال حاضر ما با حداکثر ظرفیت در تمامی بازارها مشغول به فعالیت هستیم و به برند و شرکت خود افتخار می‌کنیم. دستیابی به این موفقیت‌ها بدون تلاش تیمی کارکنان که علیرغم شرایط چالش برانگیز و متغیر، هر روز از نو موفقیت می­‌آفرینند امکان پذیر نخواهد بود.”

مقالات مرتبط

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید