اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
ایمنی کامل فرآیند تکمیل سفیدکاری ملزومات بهداشتی

RobotClean فناوری جدید Sacmi برای انجام ایمن کلیه عملیات تکمیل سفیدکاری ملزومات بهداشتی است. دستی بودن این فرآیند درحال حاضر اپراتور را در معرض خطر تماس با مواد خطرناکی مانند گرد و غبار سیلیس کریستالی قابل استنشاق قرار می‌دهد.

بهبود شرایط کاری اپراتورها در تمام صنایع  هر روز بیش از دیروز اهمیت پیدا می‌کند و بخش ملزومات بهداشتی هم از این قاعده مستثنی نیست.Sacmi نیز همواره این موضوع را درنظر داشته و در جستجوی بهترین راه حل‌ها برای حفظ سلامت کارگران و عمل به تعهدات اجتماعی خود است.

گرد و غبار سیلیس کریستالی قابل استنشاق و کلیه عملیات تولیدی که باعث قرار گرفتن اپراتور در معرض این ماده قابل تنفس می‌شوند، با اعلام قانون تقنینی ایتالیا به شماره 44/2020، در لیست فرآیندها و عوامل سرطان‌زا گرفته است.

Sacmi برای برآورده کردن الزامات ایمنی شغلی جدید، فناوری RoboClean را توسعه داده است. با استفاده از این راه‌کار تولیدکنندگان می‌توانند بدون قرار دادن اپراتور در معرض مواد خطرناک، تمام مراحل تکمیل سفیدکاری ملزومات بهداشتی را که در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شوند، مدیریت کنند.

RobotClean که در طول سال‌ها تحقیق و توسعه آزمایشگاهی Sacmi در Imola به ساخت ربات انسان‌نمایی منتهی شده که به مجموعه‌ای از ابزارهای جدید، یک سیستم برنامه‌ریزی مبتکرانه اختصاصی و مجموعه‌ای از لوازم جانبی اختصاصی برای عملیات تکمیل قطعات مجهز است.

ابزار اختصاصی RobotClean برای بازتولید عملکرد اپراتورها طراحی شده است و از ابزار کنترل یکپارچه برای جبران نیروهای وارد بر قطعه بهره می‌برد. این تکنولوژی در مدل‌های مختلف برای انجام مراحل مختلف (سطوح خارجی، سطوح داخلی کاسه WC، لبه‌ها و زیر لبه و…) و همچنین برای مدل‌های مختلف ملزومات بهداشتی طراحی و عرضه شده اند. استفاده از این ابزارها امکان کنترل دقیق کیفیت نهایی تکمیل قطعه را فراهم می‌آورد. ابزارهای فوق به عناصر ساینده مخصوصی که به عملیات تکمیل اختصاص دارند و دارای واحدهای دمش و خارج کردن برای کسب اطمینان از تمیز بودن منطقه عملیاتی هستند مجهز هستند. تغییر ابزارها و ساینده‌ها از هر مرحله به مرحله بعد مستقلا توسط ربات مدیریت می‌شود. در این فناوری نیروهای مکانیکی با استفاده از ابزارهای تکمیل ویژه و متناسب با نیازهای صنعت ملزومات بهداشتی به بهترین شکل ترکیب و به قطعات وارد می‌شوند. این دستگاه قادر به کار با قطعاتی که به روش‌های مختلف ریخته‌گری مانند ریخته‌گری تحت فشار بالا تا ریخته‌گری سنتی با قالب‌های گچی تولید شده اند، است. کیفیت فرایند تکمیل محصولات RobotClean در انطباق با استانداردهای کیفی تولیدکنندگان پر فروش قرار دارد.

در نظر داشتن قابلیت مدولار بودن در طراحی این فن­آوری، باعث شده تا Sacmi بتواند طیف کاملی از راه‌کار­های تکمیل خودکار که هر کدام به الزامات تولیدی خاصی اختصاص دارد را به صنعت ملزومات بهداشتی ارائه دهد: از سلول‌های تکمیل کاملا مجهزی که امکان انجام تمامی عملیات مربوط به محصولات مخلوط (با استفاده از انطباق‌پذیری سلول) را دارند، تا راه‌کارهایی که از چندین ربات تکمیل که برای به حداکثر رساندن ظرفیت تولید و حذف نیاز به تغییر ابزار به ترتیب پشت سر هم قرار گرفته اند.

برای ارائه یک راه حل تکنولوژیکی سریع و شهودی RobotClean به یک نرم‌افزار برنامه‌ریزی اختصاصی که امکان شبیه‌سازی دقیق عملیات و جابه‌جایی ربات را دارد تجهیز شده‌است. امکان انجام مستقیم کلیه فعالیت‌های برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی از دفتر (در حالت برنامه‌نویسی آفلاین) و بدون نیاز به توقف طولانی‌مدت عملیات برای ایجاد ماموریت جدید ربات وجود دارد.

طراحی RobotClean به گونه‌ای است که می‌تواند برای دستیابی به اتوماسیون کامل کارخانه تولید ملزومات بهداشتی با سایر مراحل فرآیند تولید و همچنین سایر فناوری‌های Sacmi که در کارخانه وجود هستند، از سلول‌های ریخته‌گری گرفته تا خطوط لعاب رباتیک اتوماتیک، ادغام شود.

سلول RobotClean به دستگاه مخصوصی برای چرخاندن و برعکس کردن لوازم بهداشتی مجهز است. با این­کار امکان انجام عملیات تکمیل سفیدکاری کل قطعه ایجاد شده و مداخله دستی اپراتور تنها به مرحله آزمایش‌های نهایی محدود می‌شود.

کابین فیلتر ابداعی که اختصاصا برای RobotClean تولید شده است هم نقش مهمی را در تضمین دستیابی به یک محیط کاری ایمن و تمیز ایفا می‌کند. این کابین برای دستیابی به بالاترین کیفیت فیلتر گرد و غبار در محل کار ربات و به گونه‌ای طراحی شده که امکان خروج آلودگی و غبار از آن به محیط کار وجود ندارد.

RobotClean علاوه بر ایجاد یک محیط کاری سالم و ایمن، کیفیت فرآیندی که در حال حاضر کاملا به صورت دستی و توسط اپراتورها انجام می‌شود را استانداردسازی می‌کند. مرحله پرداخت سفیدکاری یکی از مهم‌ترین مراحل برای دستیابی به ظاهر مناسب محصول است و به کار گیری این تکنولوژی باعث دستیابی به کیفیت ثابت و بدون تغییر در تمامی قطعات (که از ویژگی ذاتی محصولات فرآیندهای دستی است) می‌شود.

مقالات مرتبط

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید