اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
نقش‌آفرینان اصلی در Paolo Mongardi :Tecna 2022 ریاست Sacmi

Paolo Mongardi رئیس Sacmi Imola به ارائه اهداف و چشم‌اندازهای این شرکت در  نمایشگاه Tecna 2022 پرداخت. اتوماسیون، دیجیتال‌سازی فرایندها، پایدارسازی کارخانه و بهبود ایمنی شغلی از مشخصات کلیدی نوآوری‌هایی هستند که این شرکت در Tecna 2022 ارائه خواهد داد.

فناوری‌های جدیدی که در سال‌های اخیر به آن‌ها پرداخته اید و در این نمایشگاه عرضه خواهند شد چه هستند؟

محرک‌های اصلی نوآوری در بخش کاشی چندین سال است که به روشنی برای ما مشخص شده اند. برای ما اهمیت زیادی دارد که مشتریان بتوانند با یک سرمایه‌گذاری مشخص به بالاترین مقدار بهره‌وری دست پیدا کنند. به این منظور محصولات نوآورانه متعددی را در خانواده +Continua و پرس‌های سنتی به نمایش خواهیم گذاشت. از سوی دیگر و خصوصاً با در نظر گرفتن نیاز بازار به اجزای هماهنگ با یکدیگر (کاشی‌های کف، دیوار و مبلمان)، لازمه افزایش بهره‌وری، همراه بودن آن با انطباق‌پذیری و انعطاف‌پذیری بیشتر است.

در نمایشگاه Tecna 2022، توجه به هر دوی رویکردهای فوق هم در دستگاه‌های مجزا و هم در کارخانه‌های کامل بیش‌از هر موضوع دیگری لحاظ شده است. از این رو و بر اساس مهارت‌های چند رشته‌ای موجود در گروه و همچنین مشارکت‌های تثبیت شده­ SACMI با مراکز پیشرو بین‌المللی در زمینه خلاقیت، طیف وسیعی از راهکارهای مربوط به فرآیندهای تولید در این نمایشگاه عرضه خواهند شد.

موضوع مهم دیگر برای SACMI ایجاد پایداری از طریق کاهش ضایعات، استفاده بهتر و بهینه‌تر از انرژی، طراحی مجدد فرآیندهای حرارتی جهت بازیابی کامل انرژی و انطباق فناوری با سوخت‌های جایگزین مانند هیدروژن است.

اتوماسیون، دیجیتال‌سازی فرآیندها، افزایش پایداری کارخانه و بهبود ایمنی شغلی مشخصات اصلی نوآوری‌های اعمال شده در ملزومات بهداشتی ارائه شدۀ این شرکت در Tecna 2022 را تشکیل می‌دهند. برای مثال RobotClean یک فناوری انقلابی در مرحله تکمیل ملزومات بهداشتی روباتیک محسوب می‌شود که انحصاراً توسط SACMI تولید شده و در حال حاضر مورد استفاده تولیدکنندگان برجسته ایتالیایی قرار گرفته است.

پرداخت نهایی Roboclean ایمنی کامل کلیه عملیات تکمیل سفیدکاری ملزومات بهداشتی را تضمین می‌کند این عملیات در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شود و رباتیک شدن آن از اپراتور در برابر خطر قرار گرفتن در معرض مواد خطرناکی مانند گرد و غبار سیلیس کریستالی محافظت می‌کند.

در این راهکار از مواد ساینده به خصوصی استفاده شده که امکان بازتولید عملیاتی که توسط اپراتور و به صورت دستی انجام می‌شود را به صورت کاملا مشابه ایجاد می‌کنند. نرم افزار تخصصی مربوط به این فرایند نیز امکان برنامه‌ریزی آفلاین دستورالعمل‌های تکمیلی و شبیه‌سازی حرکات و عملکرد ربات را ایجاد می‌کند. این فرآیند به قابل اعتمادتر و تکرارپذیرتر شدن کیفیت فرایند تکمیل منتهی می‌شود و مکمل رویکرد Industry 4.0 در مدیریت کارخانه است.

این راهکار از منظر مهندسی نیز با ضایعات صفر و فلسفه سودآوری پایدارسازی سازگار است. در این فلسفه ضایعات از طریق فرآیندهای چرخشی (بازیابی ضایعات، مواد خام، آب و انرژی) از هزینه به فرصت تبدیل می‌شوند. تمامی این موضوعات با ابتکاراتی نظیر “ما درخشان هستیم”، حتی در تولید لوازم بهداشتی که اخیرا به مشتریان خود پیشنهاد داده‌ایم لحاظ شده اند.

چه انتظاری از بازار در ماه‌های آینده دارید؟

سال 2021 سال فوق‌العاده ای بود که در آن مقدار فروش در کسب‌وکار اصلی ما در بخش کاشی و ملزومات بهداشتی به سطحی بالاتر از مقدار قبل از فراگیری Covid رسید.

در بخش کاشی با رشد قوی و پایدار تقاضای جهانی مواجه هستیم، هرچند که باید با مشکلات مربوط به دسترسی به مواد اولیه و افزایش قیمت انرژی که با تشدید تنش نظامی در اروپا تشدید می‌شوند نیز مقابله کنیم. چنین مشکلاتی در درجه اول برخی از مشتریان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند وعلاوه بر آن تاثیر اجتناب ناپذیری بر تولیدکنندگان کارخانجات و ماشین‌آلات دارند. در بخش ملزومات بهداشتی نیز بازار بسیار پویا و آمادۀ نشان دادن واکنش سریع به نیروها و تنش‌های خارجی است. افزایش هزینه‌ها و مشکلات مربوط به تامین مواد خام، تدارکات و افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل گرایش به زنجیره‌های ارزش کوتاه‌تر را افزایش می‌‍دهد. چنین رویکردی پیشتر و در مراحل ابتدایی بحران همه گیری نیز مشاهده شده بود.

این موضوعات باعث می‌شوند تا بسیاری از مشتریان ما درباره برنامه‌ها و تغییر مکان سرمایه‌گذاری خود تجدید نظر کنند و بیشتر به دنبال پروژه‌هایی باشند که به محل فروش نزدیک‌تر باشند. 

این گرایش‌های جدید، با تمرکزی که بر پایداری، اتوماسیون و فرآیندهای تولید چرخشی دارند و رویکردی که هرچند در درجه اول به بازارهای پیشرفته مربوط است اما به روشنی نشان از یک گرایش جهانی دارد، به نفع محصولات SACMI است.

بنابراین صرف‌نظر از عوامل احتمالی که ممکن است بازیابی بازار را به تاخیر بیندازند، همچنان بر این امید هستیم که در میان مدت تقاضا برای فناوری، به ویژه در نتیجه سیاست‌های جهانی انتقال انرژی، شتاب بیشتری به خود بگیرد.

چه انتظاری از Tecna 2022 دارید؟

بیش‌از همه در انتظار از سرگیری ملاقات‌ها و گفتگوهای حضوری با مشتریان خود هستیم. ما در سال‌های گذشته تلاش و منابع زیادی را صرف فناوری‌های مجازی برای حفظ گفتگو و برآورده کردن کلیه نیازهای مشتریان کرده‌ایم. در حال حاضر علاوه بر این که به تبادل نظر در مورد موضوعات مهم نیازمندیم، نیاز داریم تا با درنظر گرفتن توجه فزاینده مشتریان به موضوعاتی که با بهترین رویکرد رو به جلو مرتبط هستند درباره کارخانجات، چرخش محصولات و به کارگیری فناوری در خدمت پایداری نیز بحث و گفتگو کنیم.

وجود یک مکان فیزیکی که در آن امکان ملاقات حضوری و دریافت نظریات دست اول درباره نوآوری‌های ارائه شده وجود داشته باشد برای ما اهمیت زیادی دارد. زیرا در این حالت می‌توانیم رو در روی شرکای خود بنشینیم و درباره چالش‌های فراوانی که در فرآیندهای تحول اکولوژیکی و دیجیتالی پیش روی ما قرار دارند، بحث کنیم.

تبلیغات پیش از نمایشگاه شما به چه کشورهایی متمرکز هستند؟

SACMI پیشروترین تامین‌کننده تکنولوژی صنعتی سرامیک در جهان است. مشتریان ما از گروه‌های بین‌المللی بزرگ با کارخانجاتی در ده‌ها کشور و همچنین تولیدکنندگان مستقلی که در مناطق خاصی مستقر هستند و برای قرار گرفتن محصولات خود در سطح بالای بازار عزم راسخ دارند تشکیل شده‌اند. ما به هر دو دسته از مشتریان علاقه‌مند بوده و آماده همکاری با ایشان برای توسعه پروژه‌ها و یا بحث درباره مسائل فنی دقیق هستیم.

بی صبرانه در انتظار استقبال از مشتریان بین‌المللی خود در نمایشگاه و ارائه خلاقانه ترین راه­کارهای خود برای به اشتراک گذاشتن پروژه‌ها و برآورده کردن نیازهای خاص ایشان بوده و آماده ایم تا درباره موضوعات اصلی بازار امروز مانند دیجیتالی شدن، کیفیت فنی و زیبایی شناختی، کاهش فرآیندهای دستی و کاهش رد پای زیست‌محیطی و اجتماعی کارخانه و همچنین انرژی و سوخت‌های مورد استفاده در آینده بحث و گفتگو کنیم.

به طور کلی، ما قصد داریم تا با مشارکت در Tecna بر نقش و ماموریت خود به عنوان یک شریک پیشرو در حوزه فناوری تاکید کنیم.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید