اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
گروه SITI B&T ؛ اعلام رشد در گردش مالی و حاشیه‌ سود

حاشیه سود رشد دو رقمی داشت: EBITDA 12%+ و سود خالص گروه 39%+. سهم صادرات به 88 درصد از گردش مالی رسید.

fabio tarozzi 2 1024px quadrato

بر خلاف نتایج اولیه‌ای که Acimac انتشار داد و 4/4 درصد افت در بخش را تخمین می‌زند، گروه SITI B&T رشد در سال 2018 را اعلام کرد. درآمدهای تثبیت شده تا 2/206 میلیون یورو (به میزان 4/1% از 203/3 میلیون یوروی سال 2017) رشد کرد که بیشترِ آن به خاطر افزایش فروشِ خطوط کامل تولید سرامیک در بازارهای بین المللی است. سهم صادرات به 88/2 درصد از گردش مالی (در مقایسه با 83/5% در 2017) و با افزایش‌های قابل توجه در ناحیه EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) و آمریکای شمالی و جنوبی رسید.

حاشیه‌های سود عملیاتی تثبیت شده نیز به شدت افزایش یافت. EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک) پیش از اقلام غیر تکراری 5/8 درصد تا 19/2 میلیون یورو (9/3 درصد از درآمد فروش) رشد کرد؛ در حالی که EBITDA گزارش شده به 18/1 میلیون یورو (11/9%+) بالغ شد، یک افزایش دو رقمی که ناشی از عرضه محصولات جدید با میانگین بالاترِ سهم حاشیه‌های سود است. درآمدهای خالص تثبیت شده گروه 38/7 درصد افزایش یافت و از 5 به 6/9 میلیون یورو رسید.

فابیو تاروتزی، رئیس و مدیر عاملِ SITI-B&T GROUP S.P.A. اظهار داشت: «نتایج 2018، موفقیت راهبرد سرمایه گذاری انجام شده تا 2017 را نشان می‌دهند که نه تنها گروه را قادر می‌سازند تا در سطح بین المللی توسعه یابد، بلکه حاشیه سود خود را نیز افزایش دهد. خطوط کامل [به صورت] کلید در دست برای تولید کاشی سرامیکی، همچنان کسب و کار اصلی گروه را تشکیل می‌دهد و از لحاظ نوآوری و مهندسی سرآمد هستند و تأیید کننده جایگاه ما به عنوان یک شریک فناوری جهانی است».

با حدود 200 ثبت اختراع صنعتی و یک گروه از کارمندان R&D با بیش از 60 نفر، گروه SITI B&T در سال 2018 بیش از 7 میلیون یورو (3/5 درصد از گردش مالی) در نوآوری سرمایه گذاری کرد که 2/1 میلیون یورو در آن سال صرف شد.

در اوایل 2019 گروه، خرید سهام اقلیت شرکت‌های زیر مجموعه خود، Projecta Engineering s.r.l. و Ancora S.p.A. را نهائی کرد و به سرمایه گذاری در کشورهایی که این گروه در آن‌ها مشغول فعالیت است و منطبق با آئین نامه فعلی سفارش آن هستند، ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود که به اهداف بودجه‌ای خود برسد. 

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید