اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Sacmi Digital Decoration LAB، پلتفرم جدید برای تحقیق دربارۀ چاپ دیجیتال

دو برابر شدن فضای تخصیص داده ­شده به تحقیق و توسعه و استخدام کارکنان جدید. هدف: ایجاد یک فضای قابل دسترس برای مشاغل و دانشگاه‌­های منطقۀ Emilia-Romagna برای برنامه ­ریزی­‌های کاربردی دربارۀ سرامیک گرفته تا فلز و حتی فراتر از آن

Logo Digital Decorationامکان دکوراسیون سطوح دیجیتال که برای سالیان سال یکی از الویت­‌های Sacmi بوده ­است به لطف توسعۀ فناوری‌­ها و راه­ حل‌های کاربردی کاملا جدید، افزایش یافته است.

در حال حاضر این امکان بالقوه در حال گسترش به فراتر از حوزۀ سرامیک مانند محصولات فلزی و بسته ­بندی است و آزمایشگاه جدید تزئینات دیجیتال Sacmi قصد استفاده از تمامی فرصت­‌های ممکن را دارد. این آزمایشگاه با همکاری مشترک استانداری منطقه (صندوق حمایت از توسعۀ زیرساخت‌­های رقابتی محلی) تامین مالی می‌­شود و هدف از آن گسترش مجموعۀ تجهیزات و امکانات برای ایجاد یک مرکز مهندسی و تحقیقات کاربردی پیشرفته در زمینۀ دکوراسیون سطوح به صورت دیجیتال است.

اولین هدف از اجرای این پروژه که در ژانویۀ 2021 راه اندازی شد، ایجاد یک مرکز فعالیت صنعتی واقعی در تاسیسات Casalgrande (Reggio Emilia) بود. جایی که امکان آزمایش مواد خام اولیه (مانند رنگدانه ­ها، جوهرها و مواد) هم برای شرکت‌­های خریدار و هم تامین کنندگان مواد خام، در خطوط پایلوت، وجود دارد.

راه ­حل‌­های اصلی در دو (خانواده) قرار می‌­گیرند. اولین گروه در منطقه‌­ای قرار دارند که شامل (نمایشگاهی) برای به نمایش گذاشتن جدیدترین نوآوری‌ها است. اولین مورد که Sacmi Deep Digital Line نام دارد استاندارد طلایی دکوراسیون دیجیتال است زیرا هم امکان اعمال تزئینات تر و هم مجموعه­‌ای از کاربردهای جدید گریت‌ها، لعاب اسپری درای شده، مواد و افکت‌­ها را دارد.

دومین (خانواده) این نمایشگاه DMD (دکوراسیون دیجیتال فلزی) نام دارد و برای تزئین ورق­‌های برشکاری شده که در بسته­ بندی فلزی مورد استفاده قرار می‌­گیرند به‌کار برده می­‌شود. حوزه­‌ای که هم برای Sacmi و هم برای صنعت بسته بندی جالب توجه است. در حقیقت استفاده از چاپ‌های افست سنتی در کنار تکنیک‌­های جدید تزئینات دیجیتال خصوصا در بسته ­بندی‌­های کوچک و ترکیب محصولات متنوع بسیار فراگیر بوده و دارای ابعاد متنوعی است.

در پس زمینۀ نمایشگاه و خط پایلوت، منطقه‌­ای برای توسعه و آزمایش نمونه‌­های اولیه وجود دارد. در اینجا هم استفاده از تجهیزات به روز شده باعث تقویت پروژۀ استراتژیک تحقیقاتی Sacmi با نام (شکل موج) شده­ است. (این پروژه به بهینه­ سازی سیگنال­‌های الکتریکی مورد نیاز برای تشکیل درست قطرات مربوط است).

شکل موج نقش مهمی در فناوری چاپ دیجیتال در هر دو حوزه‌ی تر و خشک دارد. بهینه سازی این حوزۀ فناوری که تاکنون مورد پژوهش قرار نگرفته بود باعث بهبود قابل توجه کیفیت چاپگرهای دیجیتال خشک در خط DDG می­‌شود.

علاوه بر این به روزرسانی ابزار دقیق آزمایشگاه دیجیتال به گسترش تحقیقات در زمینه‌های جدید و بهبود خدمات ارائه­ شده به مشتریان ­می‌­انجامد.

SACMI DIGITAL DECORATION LAB int

این پروژه علاوه بر گسترش دامنۀ توانایی‌­های بالقوه و دامنۀ کاربرد چاپ دیجیتال بر تحقیق و توسعه و شناسایی مواد جدید و پایدار نیز متمرکز است. استفاده از جوهرهای پایه آب که که مواد آلی کمی دارند مثال خوبی در این رابطه است.

بازیگران زیادی در این حوزه نقش دارند: از یک سو تمام بخش بالادستی زنجیرۀ تامین مانند تولیدکنندگان جوهر و هد چاپ و از سوی دیگر تمامی کاربران بالقوۀ پایین ­دستی مانند تولیدکنندگان سرامیک مستقر در منطقۀ سرامیکی ایتالیا که بین استان‌­های Modena و Reggio Emilia واقع است.

در حقیقت آزمایشگاه دکوراسیون دیجیتال Sacmi پیوند بین مشاغل، تامین­ کنندگان و مشتریان بالقوه است. علاوه بر این برای سرعت بخشیدن به انتقال نوآوری­‌ها به مشاغل، همکاری نزدیکی با دانشگاه­‌ها و شبکۀ مرکزی تحقیقات منطقه‌ای نیز دارد. همکاری‌­ها و پروژه­‌های مختلفی هم با دانشگاه Modena و Reggio Emilia و سایر دانشگاه­‌های منطقه، گروه‌­ها/ مرکزهای شبکۀ فناوری پیشرفتۀ Emilia-Romagna در حال انجام است.

به لطف کمک مالی منطقه‌­ای، Sacmi متخصصین جدیدی (مهندسین مواد، مهندسین الکترونیک و شیمی­دان‌ها) را برای ارائۀ دستورالعمل‌­های توسعه و تقویت تیم آزمایشگاهی خود استخدام کرده ­است.

توسعۀ منابع انسانی در حقیقت یکی از سنگ­ بناهای اصلی این پروژه خواهد بود. این موضوع برای پرسنل داخلی با انتقال مهارت‌­ها بین فارغ­‌التحصیلان و کارآموزان جوان و پرسنل تحقیقاتی/ تولیدی در گروه‌­های مختلف شغلی دنبال خواهد ­شد. تبادل دانش با دانشگاه­‌ها نیز از طریق کارآموزی و پروژه­‌های پایان­‌نامه انجام خواهد شد. همچنین این آزمایشگاه بر آن است تا با ارائۀ آموزش­‌های پیشرفته و مداوم به مشتریان مهارت‌های فنی تامین­ کنندگان را با استانداردهای لازم برای سیستم جدید همگام کند.

این آزمایشگاه که از ماه دسامبر گذشته فعالیت خود را آغاز کرده ­است با تکمیل زیرساخت‌‎­های خود طی هفته‌­های آینده به مرحلۀ کاملا عملیاتی خواهد رسید.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید