اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
SACMI DDG، مرز جدید تزئین سرامیک

SACMI پتانسیل مدول‌های دیجیتالی جدید خود را افزایش می‌دهد که افکت‌های بافت‌دار کننده را، هم به مواد خشک و هم به مواد خیس اِعمال می‌کند. خروجیِ این کار، یک پلت‌فرم کامل است که تزئین سطح و افکت‌های سه بُعدی را از قید و بندهای فرآیندهای مکانیکی رها می‌سازد. از: داویدِه مِدیچی (Davide Medici)، Sacmi Intesa (سالْواتِرا / ایمولا، ایتالیا)

sacmi logo sfondo 1024pxSacmi با تازه‌ترین نوآوری خود در زمینه لعاب‌زنی و تزئین سطوح سرامیکی، به نیاز دوگانه بازار پاسخ می‌دهد که می‌توان در دو کلمه خلاصه کرد: محصول و فرآیند.

تولیدکنندگان به خاطر نیاز به تمایز ارائه‌ها و محصولات خود از محصولات رقبا، به طور فزاینده‌ای در حال تمرکز بر روی تحقیقات زیبایی‌شناسی با هدف ایجاد محصولاتی با بالاترین سطوح ممکن از ظرافت هستند. یک فرآیند نوآوریِ مداوم از این نوع، دیگر نمی‌تواند فقط به جوهرها تکیه کند بلکه ضروری است تا مفهوم تزئین سرامیکی را گسترش دهد تا لعاب‌ها، پودرها و افکت‌های بافت مواد را در بر بگیرد.

در عین حال، فرآیند تولید نیز باید تکامل یابد و در یک باز-اندیشی، دستگاه دیجیتال نه تنها به عنوان عنصری در نظر گرفته می‌شود که مراحل پرسکاری سنتی و فشرده‌سازی مکانیکیِ پودر را تکمیل می‌کند، بلکه در واقع با آن‌ها ادغام می‌شود و به موجب آن، به سفارش کاملاً هوشمند و مدیریت تولید کمک می‌نماید.

تیم تحقیقاتی Sacmi با هدف پوشش دادنِ همه چیز از محصول تا فرآیند و توسعه دادنِ خطوط تولید و تزئین سرامیکی با تطبیق‌پذیری بی‌نظیر، اِعمال جدیدی از سری تازه تزئین و لعاب‌زنی دیجیتالی DDG را برای تولید دیجیتالیِ محصولات بافت‌دار، لعاب‌دار و تزئین شده عرضه کرده است.

  • عملیات

نوآوری اصلی، امکان استفاده از فناوری جدید DDG نه تنها برای اِعمال انتخابیِ گریت‌ها، چسب‌ها و دیگر افکت‌های خشک و تَر است، بلکه برای ایجاد افکت‌های سطحی بافتی نیز می‌باشد.

در طرح‌بندی (لی‌آوت) جدید خط، با یک مدول DDG که در بالادست و دیگری در پاییندستِ دستگاه تزئین جوهر افشان دیجیتالی نصب شده، دستگاه دو بار تکرار گردیده است.

در عمل، در مراحل اولیه دستگاه می‌تواند گریت‌ها و چسب‌ها را برای ایجاد افکت‌های چوب، سنگ طبیعی و افکت‌های دیگر  بنشاند و در صورت لزوم می‌تواند آن‌ها را با اِعمال لعاب تمام کاشی (full-tile) ادغام نماید. پس از فشردن و تزئین دیجیتالی، به لطف ادغام با مدول‌های جوهرافشان SACMI DHD، اسلب را می‌توان از میان یک مدول DDG دوم برای اِعمال بافت سطحی بیشتر و افکت‌های لعاب‌زنی (برای مثال، پوشش بالائی شفاف کلاسیک) عبور داد.

نتیجه، یک فرآیند تزئین سطحی سه بُعدی عاری از محدودیت‌های مکانیکی است و نهایت تطبیق‌پذیری را در کار با مخلوط‌های پیچیده تولیدی با ارزش زیبایی‌شناسی بالا به تولیدکنندگان ارائه می‌دهد. در این پیکربندی نوآورانه، DDG و SACMI Deep Digital Line مفهوم تزئین دیجیتال و لعاب‌زنی را با تزئین سه بُعدی اسلب ادغام می‌کند و گسترش بیشتری می‌دهد و امکان مدیریت کارآمدترِ بچ‌های کوچک، تولید درست سرِ وقت (just-in-time) و تغییرات مکرر در سایز و بافت را فراهم می‌سازد.

به لطف ادغام با سایر دستگاه‌های دیجیتالی موجود در خط (چاپگرهای جوهری DHD و دستگاه‌های فرعیِ پُر کننده پودرِ از پیش شکل گرفته، مانند DGD برای پرس‌های سنتی PH و DDD برای خطوط Continua+)، Sacmi یک زیست‌بومِ کامل تزئین را ارائه می‌دهد که همه ملزومات تزئین اسلب / کاشی را با بیشینه تطبیق‌پذیری بر روی یک پلت‌فرم واحد برآورده می‌کند.

 

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید