اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
قیمت مواد خام: Acimac خواستار اقدام سیستمی فوری شد

افزایش قیمت مواد خام، قطعات، لجستیک و انرژی باعث افزایش 30 درصدی هزینه­‌های تولید در بخش ماشین‌­آلات سرامیکی شده است.Mongardi (Acimac) گفت: "ما در معرض خطر از بین ­رفتن کل سود شرکت‌ها در عرض چند هفته هستیم".

“استرس شدیدی که صنعت ما با آن دست و پنجه نرم می­‌کند، عواقب خواهد داشت. بنابراین ما خواستار اقدام فوری سیستمی برای جلوگیری از افزایش هزینه­‌های تولید ناشی از موقعیت جهانی و رفتارهای سوداگرانه به جهت به خطر افتادن بازیابی و انعطاف‌­پذیری شرکت­‌ها هستیم”.

به همین خاطر، Paolo Mongardi، رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌­آلات و تجهیزات سرامیکی ایتالیایی Acimac، از مقامات و ذینفعان زنجیره تولید درخواست کرده و بر مشکلات پیش­روی این بخش ناشی از افزایش هزینه‌های مواد خام، قطعات و لجستیک و استرس جهانی بر زنجیره تامین تاکید نمود.

راه‌­اندازی مجدد کارخانه­‌های صنعتی با ظرفیت کامل در تابستان امسال به دلیل کمبود ذخایر، یک واکنش زنجیره­‌ای به همراه داشت که منجر به یک سری اثرات منفی شد.

مهم‌­ترین آن‌­ها افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت ماشین‌­آلات به ویژه فولاد است. موارد دیگر شامل افزایش هزینه‌­ها و تحویل کند قطعات و افزایش هزینه­‌های لجستیک، از پالت‌ها و جعبه‌ها تا افزایش نرخ‌های حمل‌ونقل دریایی به دلیل اثر گلوگاهی است که همچنان بر لجستیک و قیمت‌ها از جمله حمل و نقل زمینی تأثیر می‌گذارد.

هفته­‌های اخیر همچنین شاهد افزایش نامتناسب هزینه‌­های انرژی کارخانه‌­ها بوده‌­ایم.

Mongardi هشدار داد: “اگر شرایط بهبود نیابد، بسیاری از شرکت‌ها در بخش ما در معرض خطر سقوط قرار می‌گیرند که بازیابی را بعد از پاندمی (همه­‌گیری) غیرممکن می‌کند و برای کل زنجیره تأمین در منطقه تولید ما عواقب خواهد داشت”. مرکز تحقیقات Mecs تخمین می‌­زند که هزینه­‌های تولید به طور متوسط %​​30 افزایش یافته است و بدون تأثیر در سودآوری آن­‌ها دیگر نمی‌­تواند توسط شرکت­‌های ما به‌کارگرفته شود. ما امیدواریم که این هشدار سریعا مورد توجه قرار گیرد تا منحنی هزینه معکوس شود و امکان بهبود اقتصادی و بازگشت کامل به تولید بدون موانع اضافی فراهم شود آنگاه ما قادر خواهیم بود تا یک بار برای همیشه بر بحران پاندمی غلبه کنیم”.

mongardi int

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید