اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
ادامه رشد غیرقابل توقف Pamesa

بنا بر گزارش‌ها، درآمد تلفیقی Grupo Pamesa در سال 2021 برابر با 1220 میلیون یورو بوده است که حاکی از رشد 56 درصدی در مقایسه با سال 2021 است. این رشد شامل رشد 43 درصدی در بخش سرامیک و رسیدن به مبلغ 881.7 میلیون یورو است. بنا به تایید Fernando Roing این گروه در سال جاری 95 میلیون یوروی دیگر نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

pamesa logo 50anniارقام ارائه شده در گزارش سال 2021 Grupo Pamesa که بزرگ‌ترین تولید­کننده کاشی و سرامیک در اروپا است و فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه تولید مواد خام، محصولات رسی تولید شده به روش خشک کردن پاششی (اسپری درایر) و تجاری سازی انرژی دارد، بی سابقه هستند.

نتایج پایان سالی که توسط رئیس هیت مدیره این گروه اسپانیایی، Fernando Roig، در کنفرانس مطبوعاتی سالانه در 16 ژوئن اعلام شد ورای تمام انتظارات بود.

پس‌از کسب مالکیت Azuliber در سپتامبر 2021، پیش‌بینی شده بود که درآمد این گروه به 1100 میلیون یورو تا پایان سال برسد. اما با رسیدن درآمد تلفیقی به 1220.6 میلیون یورو که %56 بیشتر از 782.7 میلیون یوروی به دست آمده در سال 2020 بود و همچنین سود پیش از مالیات 97 میلیون یورو (%47 افزایش)، مقادیر کسب شده از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفتند. تنها در بخش کاشی با بیش از %43 افزایش مقدار فروش از 616 میلیون یورو به 881.7 میلیون رورو افزایش پیدا کرد (%72 از درآمد تلفیقی) و حجم کل از 92 میلیون متر مربع به بیش از 125 میلیون متر مربع رسید.

عملکرد بخش مواد خام نیز مناسب بود (%47+) و در بخش انرژی هم شاهد پیشی گرفتن از مقادیر پیش‌بینی شده بودیم (%233+).

چالش هیدروژن

pamesa fernando roig 2022 0بنا به توضیحات Fernando Roig در مورد عملکرد بخش سرامیک، افزایش هزینه‌های مربوط به انرژی و مواد خام در نیمه دوم سال فشار زیادی بر توانایی گروه در حفظ سودآوری مجموعه ایجاد کرده است.

قبض گاز در این بخش از 7.4 میلیون یورو در ماه مارس در سال 2021 به تقریبا 33 میلیون یورو در نوامبر امسال افزایش پیدا کرد که از حیث درصد درآمد ماهانه از %8 به %33 رسیده است.

علاوه بر این، بین ماه می سال 2021 و سه ماهه پایانی سال، متوسط قیمت گاز چهار برابر شد (این مقدار از 20 یورو به 79 یورو در هر مگاوات ساعت رسید) و سپس در ماه آوریل و پیش از کاهش مجدد در ماه می و ژوئن به اوج خود رسید (متوسط قیمت در چهار ماه اول 101 یورو برای هر مگاوات ساعت بود).

Roig اظهار داشت: “تهاجم روسیه به اوکراین در سال جاری باعث افزایش هزینه های مربوط به گاز شده است. در نتیجه از ماه می ناچار به اعمال مالیات بر انرژی روی تمام فروش‌های خود شده‌ایم. این مالیات بر مبنای قیمت گاز در اروپا تعیین می‌شود”.

در این میان رویکرد Grupo Pamesa در پروسه گذار انرژی، تعهد به استفاده از هیدروژن برای تولید انرژی در آینده است. این مجموعه در ماه آوریل در تامین سوخت مبتنی بر هیدروژن در ایالات متحده ایالات متحده، eCombustible سرمایه‌گذاری کرد. همچنین یک قرارداد ده ساله‌ای برای تامین سوخت بر مبنای استفاده از هیدروژن تنظیم پذیر و با هدف جایگزینی با گاز طبیعی برای دستیابی به میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن صفر در فرآیندهای تولید خود امضا کرد. انتظار می‌رود که کارخانه آزمایشی تا پایان سال در Onda به بهره‌برداری برسد.

خودکفایی در خاک رس

همانطور که Fernando Roig خاطر نشان می‌کند، از آنجا که این مجموعه از چهار سال پیش برای تامین مواد خام خود از معادن اسپانیا و کاهش وابستگی به منابع خارجی تلاش کرده، وقفه در صادرات خام اوکراین، باعث ایجاد نگرانی برای این گروه نشده است.

علاوه بر مالکیت ذخایر خاک رس Galve در Teruel از سال 2018، خریداری Azuliber شامل کسب مالکیت یک معدن خاک رس سفید در Teruel نیز بود. این کار با تصویب عملیات استخراج از معدن Mina Pilon در ابتدای سال 2022 دنبال شد. این معدن بنا به پیش‌بینی‌ها قادر به تولید 60.000 تن خاک رس سفید در ماه است. این ذخایر که همراه با معادن Valdecastillo (Teruel) در سال 2020 خریداری شد، ماهانه حداقل 115000 تن خاک رس سفید را به Pamesa عرضه خواهد کرد و از وجود ذخایر کافی در سال آینده خبر می‌دهد.

در ماه می، یک DIA (اطلاعیه مربوط به تاثیرات زیست محیطی) در رابطه با معدن خاک رس قرمز Mina Mancilla در Alcora منتشر شد.

بیش از 95 میلیون یورو سرمایه‌گذاری

Fernando Roig تایید کرد که به دنبال سرمایه گذاری‌های سال 2021 برای کسب مالکیت Azuliber، ساخت دفتر مرکزی جدید در ویلا-رئال و بازسازی دفاتر و نمایشگاه شرکت‌ها، این مجموعه در سال 2022، 95 میلیون یوروی دیگر نیز سرمایه گذاری خواهد کرد. علاوه بر سرمایه گذاری در سهام eCombustible و خریداری Mina Elena، این گروه بر آن است که کوره‌های جدید، پرس‌های ظرفیت بالا، خطوط لعاب‌کاری، کارخانه‌های سنگ‌زنی و خطوط دسته‌بندی جدیدی نصب کرده و اقدامات دیگری برای افزایش انعطاف­پذیری کارخانجات تولیدی خود انجام دهد. در کارخانه‌های Amizalsa، Atommed و Azuliber خشک‌کن‌های پاششی جدیدی برای تقویت عملیات نصب خواهند شد و در بخش تحقیقاتی نیز، پروژه‌های مرتبط با راه‌اندازی کارخانه آزمایشی با سوخت هیدروژنی قابل سفارشی سازی، توسعه فناوری‌های جدید دیجیتالی کردن تزئینات و همچنین گسترش دامنه محصولات با ارائه XTRA که نوع جدیدی از مواد با ضخامت کم است، در جریان هستند.

مسئولیت اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی

Grupo Pamesa همگام با استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی خود، در صدد حفظ تعهد خود نسبت به مردم و محیط زیست است. نیروی کار این مجموعه به طور پیوسته افزایش پیدا کرده و به 3192 نفر رسیده است (1039 نفر بیشتر از فوریه 2020) و سیاست‌های تشویقی مبتنی بر کارایی شرکت به توزیع 7.8 میلیون یورو بین کارکنانی با حداقل 6 ماه سابقه کار در سال 2021 انجامیده است.

سرمایه گذاری‌های اخیر Pamesa سطوح بالایی از پایداری زیست محیطی را برای این مجموع به ارمغان آورده است. ایجاد سیستم‌هایی برای بازیابی گرما از کوره‌ها، بازیافت صد در صدی لجن و پسماندهای جامد و همچنین سقف فتوولتائیک (تقریبا 113000 متر مربع که بزرگ‌ترین اندازه برای مصارف شخصی در اروپا محسوب می‌شود) که بخش عمده نیاز مجموعه به برق را تامین می‌کند و باعث کاهش سالانه 11768 تنی انتشار دی اکسید کربن در اتمسفر می‌شود، از جمله این موارد هستند. انتظار می‌رود نتایج اولیه تغییر تدریجی به سوخت مبتنی بر هیدروژن هم از سال آینده مشاهده شود.

Grupo Empresarial Pamesa

Grupo Pamesa در بخش سرامیک دارای 8 کارخانه، 64 کوره (شامل کوره‌های خود مجموعه و کوره‌های شرکای استراتژیک)، 11 مرکز لجستیک و 7 مرکز تولید گرانول است (Azuliber, Amizalsa, Atommed, ArcillasAtomizadas, Compacglass, Tau ،PamesaPorcelanico) که همگی درمنطقه Castellon ceramic واقع شده اند. این گروه که در سال 1972 تاسیس شد و امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت مالک شش برند Pamesa, Tau, Navarti, Prissmacer, Ecoceramic و  Geotiles نیز است.

 

گردش مالی Grupo EmpresarialPamesa

gr pamesa

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید