اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
مصاحبه دنیای سرامیک با Luca Betti مدیر منطقه Sacmi Imola در ایران

بازار ایران برای SACMI ، یکی از اولویتهای اول و یکی از بازارهای بسیار مهم است و همانگونه که در 4 دهه گذشته در هر شرایطی این بازار را رها نکرده ایم ، می‌خواهیم تا می توانیم سهم بازار خود را در آن افزایش دهیم.

WhatsApp Image 2019 05 25 at 11.13.46آنچه در حال حاضر در ایران شاهد هستیم این است که اکثر شرکتها علاقه مند و آماده برای سرمایه گذاری هستند ، مخصوصا آنهایی که در بازارهای صادراتی فعال هستند. شرکتهایی که دسترسی به بازارهای صادراتی دارند از این مزیت برخوردار هستند که بتوانند برای توسعه خود دست به سرمایه‌گذاری بزنند و این برای SACMI یک موقعیت بسیار خوب ارزیابی می شود.

ولی از نگاه دیگر شرایط اقتصادی ایران به آنها اجازه حرکت نمی دهد ، زیرا دسترسی به ارز برای واردات و نقل و انتقالات بانکی و گشایش اعتبارات اسنادی مشکل به نظر می‌رسد. در نتیجه ما با دو واقعیت مواجه هستیم، یکی اینکه بازار و صنعت ایران آماده برای سرمایه‌گذاری است و همچنین بازار جهانی کاشی نیز در وضعیت سلامت و پایداری به سر می‌برد.

واقعیت دوم این است که شرکتها برای سرمایه گذاری ، دسترسی به ارز از سوی دولت، بانکها و یا هر نهاد تصمیم گیرنده دیگری ندارند که این امر منشاء در شرایط اقتصادی کلان ایران دارد و ما امیدواریم هر چه سریعتر شرایط بهبود یابد تا موانع شرکتها برای سرمایه گذاری برطرف گردد.

در حال حاضر بازار آماده و در مراحل پایانی تصمیم گیری برای ورود به بازار سایزهای بسیار بزرگ و اسلب است و ما امید داریم که در آینده ای نزدیک و احتمالا در سال جاری چند قرارداد جدید برای این نوع از تکنولوژی منعقد گردد.

در حال حاضر سه قرارداد در مراحل مختلف یا در مرحله نقل و انتقال بانکی برای تحویل خطوط تولید اسلب پیش رو داریم و چندین شرکت دیگر در حال مذاکره برای این نوع تکنولوژی می باشند. البته در اینجا حرف اول را شرایط و منابع ارزی شرکتها می‌زند و همه چیز بستگی به دسترسی شرکتها به منابع ارزی و سیستم بانکی خواهد داشت .

آنچه مسلم است ، از سوی کشور ایتالیا ما به هیچ وجه بسته نیستیم و در حال حاضر چندین بانک وجود دارند که روابط کارگذاری و سوئیفت با ایران دارند و ما طی همین ماه های آخر چندین پرداخت و دریافت داشته ایم . بانک هایی که در حال حاضر فعال و آماده پذیرش LC و حواله جات می باشند به عنوان مثال BPER که از گذشته تا کنون همواره روابط پایداری با بانکهای ایرانی داشته است و MONTE DI PASCI هستند.

پیشنهاد ما برای شرکتهایی که قصد سرمایه گذاری برای تولید در سایزهای بزرگ را دارند این است که راهکارهای مختلف ما را بررسی کنند. پیشنهاد اول خط +CONTINUA  سری 2000 که یک فشرده کننده است و با بیش از ده سال تجربه و 40 ماشین نصب شده و در حال کار در جهان میباشد.

در نمایشگاه تکناجیلای 2018 ما از مدل جدید +CONTINUA  سری 3000 با قابلیت تولید سایزهای بزرگتر تا 180×360 سانتیمتر رونمایی کردیم . راهکار بعدی پرسهای جدید PH16000 می باشند که می توانند تا سایزهای 120×240 سانتیمتر که در رنج اسلب ها طبقه بندی می شود را تولید کنند. تمام راهکارهای فوق با سیستم تهیه بدنه نرمال و شرایط کاملا سازگار با وضعیت فعلی کارخانجات ایران قابل کار می باشند.

در خصوص چاپهای دیجیتال نیز، در حال حاضر ما با استفاده از هد های پیشرفته DIMATIX در ماشینهای چاپ دیجیتال سری DHD قدم بزرگی در افزایش کیفیت و دقت چاپ برداشته ایم ضمن اینکه در ماشینهای سری قدیم نیز از نسل جدید هدهای SEIKO به جای Xaar استفاده خواهد شد که قابلیت و دوام بیشتری برخوردار می باشند. واقعیت این است که تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک دائما در حال توسعه و جلو رفتن است ، نمی توان گفت که چیزی تغییر نخواهد کرد. از نظر من در پنج سال بعدی توسعه مداوم در بخش دیجیتالی شدن مواد مانند گرانیلیا و لعاب اتفاق خواهد افتاد که در حال حاضر آن را DEEP DIGITAL می نامیم.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید