اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Laminam درصدد تسریع دستیابی به کربن خنثی (carbon neutrality) است.

در امضای تفاهم نامه‌ای با Enel این شرکت بر استفاده از جریان الکتریسیته در تمامی تجهیزات کارخانه Laminam و توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر متعهد شده است.

logo laminam blueهدف از امضای این تعهدنامه مشترک بین Enel و Laminam در ماه می، ایجاد یک مدل تولید پایدار و سازگار با محیط زیست و در عین حال سرعت بخشیدن به فرایند الکتریکی کردن و کربن زدایی در صنعت سرامیک که حوزه‌ای با مصرف بالای گاز و دشواری‌های فراوان در مسیر تغییر محسوب می‌شود، است.

توافق مشترکی که بین این شرکت چندملیتی فعال در حوزه انرژی و شرکت پیشرو در زمینه اسلب‌های سرامیکی بزرگ معماری به امضا رسید شامل چندین ابتکار مشترک است. یکی‌از این ابتکارات مربوط به راه اندازی یک پروژه آزمایشی خلاقانه برای برقی کردن کامل کارخانه‌ای است که قرار است فرایند تولید آن تحت تغییرات اساسی ناشی از تعمیرات و استفاده از انرژی‌های نو قرار بگیرد (این فرایند با یکی از کارخانه‌های Fiorano Modenese آغاز خواهد شد). طرح دیگری نیز برای نوسازی سایر تاسیساتی که در حال حاضر با سوخت‌های فسیلی در Laminam مشغول به فعالیت هستند در جریان است. قرار است این فرایند از طریق برق رسانی، افزایش بهره‌وری انرژی و توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر (فتوولتائیک و سیستم‌های ذخیره انرژی) به انجام برسد.

این توافقنامه شامل رویکردهای خلاقانه‌ای در زمینه تولید برق از منابع تجدیدپذیر (با ایجاد اجتماعات احتمالی انرژی) و راه‌کارهایی برای بهینه سازی هزینه‌های انرژی مانند کاهش پیک نیرو و کاهش بار است.

مدیرعامل این شرکت مستقر در Modenese، Alberto Selm می‌گوید: “Laminam مدت‌ها است که دستیابی به پایداری را به عنوان سنگ بنای مدل کسب‌و­کار خود برگزیده و در گزارش پایداری سال 2020 خود حکومت، محصولات، افراد و فرآیندها را به عنوان ارکان اصلی استراتژی و مسیرهای رشد پایدار خود معرفی کرده است. مشارکت با Enel ما را قادر به استفاده از منابع تجدید پذیر بیشتری می‌کند تا به تدریج و در راستای بینش پیش رو و هدف تبدیل به یک شرکت کربن خنثی بتوانیم در سایت‌های تولیدی خود از انرژی الکتریسیته استفاده کنیم”.

Enel که 60 سال پیش تاسیس شد بزرگ‌ترین اپراتور خصوصی انرژی‌های تجدید پذیر در جهان، برترین اپراتور شبکه از نظر تعداد کاربران نهایی (75 میلیون نفر) و پیشگام جهانی در پاسخ به تقاضاها است.

Nicola Lanzetta مدیر Enel Italia می‌گوید: “الکتریکی سازی به معنای درک، توسعه و اجرای مدل جدیدی از مصرف انرژی بوده و تنها رویکردی است که قادر به ترکیب کردن پایداری با بهینه سازی هزینه‌ها است. تنها راه به صفر رساندن آلودگی استفاده از منابع تجدیدپذیر و برقی کردن استفاده و مصرف در مصارف خانگی و صنعتی است. با در نظر گرفتن موارد فوق به این نتیجه رسیده‌ایم که توافق با Laminam که یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید اسلب‌های سرامیکی است، آغاز یک همکاری امیدوارکننده در مسیر حرکت به سمت کربن‌زدایی یکی از مهم‌ترین اعضای زنجیره تامین در ایتالیا است”.

lanzetta enel selmi laminam 0

 

تولید انرژی Enel با ظرفیت کل بیش از 90 گیگاوات

Enel Green Power مسئولیت مدیریت منابع تجدید پذیر را برعهده دارد و شامل نیروگاه‌های تولید انرژی ترکیبی بادی، خورشیدی، زمین گرمایی، برق آبی و ذخیره سازی، با ظرفیت کل بیش از 54 گیگاوات در اروپا، آمریکا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه است.

خط تجارت جهانی خدمات پیشرفته انرژی که Enel X Global Retail نام دارد دارای ظرفیت کلی تقریبی 6.6 گیگاوات پاسخگویی مدیریت شده به تقاضای جهانی و 59 مگاوات ظرفیت ذخیره سازی انرژی است.

 

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید