اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
ITC : پیشرفت‌های جدید در کاهش انتشار گازهای کوره

Instituto de Tecnología Cerámica یک پروژه آزمایشی را برای توسعه فناوری‌ها به منظور کاهش انتشار آلاینده‌های اسیدی از کوره‌های سرامیکی راه اندازی کرده است.

Instituto de Tecnología Cerámica (موسسه فناوری سرامیک، ITC) در کاستِلیون (Castellón) یک پروژه آزمایشی عمده را در کارخانه سرامیکی Keraben در Nules بر عهده گرفته است؛ جایی که یک طرح آزمایشی را برای مطالعه راه حل‌های جدید برای کاهش انتشار گازها از کوره‌های سرامیکی، با تمرکزی ویژه بر آلاینده‌های اسیدی آغاز کرده است. این طرح آزمایشی جهت انجام مجموعه‌ای از سنجش‌ها تا پایان تابستان و با استفاده از جدیدترین نسلِ سامانه‌های پایش که قادر به تهیه اطلاعات بی‌وقفه (real-time) در مورد انتشار گازهای صنعتی هستند، به کار گرفته خواهد شد.

ابتکار ITC بخشی از پروژه DREAM (طراحی برای بهره‌وری انرژی و منابع در کوره‌های سرامیکی، Design for Resource and Energy efficiency in ceramic kilns) است که با برنامه Horizon 2020 از سوی اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود. هدف از پروژه DREAM توسعه فناوری‌های نوآورانه هم برای کوره‌های متداول و هم برای کوره‌های نسل جدید است که با کاهش مصرف انرژی، انتشار گازها و هزینه‌های تولید و در همان حال بهبود کیفیت محصول، قادر به افزایش پایداری فرایندهای تولید سرامیک است.

یازده شریک در پروژه DREAM مشارکت دارند: در کنار ITC-AICE که در بالا ذکر شد، این تیم شامل شرکت‌ها و مؤسسه‌های زیر است: Sacmi رهبر پروژه که توسط CRIT -یک شرکت ایتالیایی درگیر در توسعه پروژه‌های تحقیقاتی – پشتیبانی می‌شود، تولید کنندگان کاشی Keraben و Mirage، Rath تولید کننده آلمانی دیرگدازها که توسط Forschungsgemeinschaft Feurest پشتیبانی می‌شود، متخصص مبدل حرارتی بریتانیا Econotherm، Synises یک شرکت متخصص در نوآوری فرایند تولید، دانشگاه مودِنا-رِجیو اِمیلیا (Modena-Reggio Emilia) و دانشگاه برونل لندن.

Dream project Pilot Plant

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید