اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا در سال 2022 طوفان سختی را پشت سر گذاشت

در ادامه Giovanni Savorani مدیر Consindustria Ceramica در مصاحبه‌ای شرایط و وضعیت صنعت سرامیک ایتالیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

بر اساس نتایج اولیه پایان سال که توسط Confindustria Ceramica در دسامبر سال جاری ارائه شدند، صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا سال 2022 را با افزایش تولید (448 میلیون متر مربع، افزایش %3 نسبت به سال قبل) و حجم فروش (حدود 458 میلیون متر مربع، %0.7 بیشتر نسبت به سال 2021) پشت سر گذاشت. حدود 364 میلیون متر مربع از این مقدار (%0.2) مربوط به بخش صادرات است. اعمال افزایش قیمت فروش برای جبران هزینه‌های تولید کلی، درآمد کل فروش را %16.4 افزایش داد و به حدود 7.2 میلیارد یورو در مقایسه با 6.2 میلیارد یوروی سال 2021 رساند. میانگین قیمت فروش کلی از 13.5 یورو در متر مربع و قیمت صادرات 14.3 یورو در متر مربع به 16.7 یورو در متر مربع افزایش یافت.

بدون شک افزایش قیمت انرژی بزرگ‌ترین چالش پیش روی صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا در سال 2022 و در زمینه افزایش هزینه‌ها بود و طبق محاسبات Confindustria Ceramica، در بخش تامین انرژی حرارتی هزینه اضافی معادل با بیش از 1 میلیارد یورو را به شرکت‌های شاغل در این حوزه تحمیل کرد. با این وجود افزایش هزینه‌ها از طریق تعدیل قیمت‌ها و همچنین مشوق‌های دولتی ارائه شده در قالب اعتبارات مالیاتی مربوط به انرژی و گاز جبران شدند.

مطابق با تایید Giovanni Savorani رئیس Confindustria Ceramica انعطاف پذیری بخش صادرات نشان از مورد استقبال بودن محصولات ایتالیایی در بازارمحصولات گران ­قیمت دارد.

در شرایطی که تولیدکنندگان جهانی چاره‌ای جز انتقال هزینه‌های تولید بالاتر خود به بازار نداشته اند، وجود محصولی با ارزش افزوده بالا برای شروع، در برخی از بازارها، باعث کمتر شدن مشکلات این حوزه شده است. به طور کلی ایتالیا توانسته افزایش متوسط قیمت محصولات صادراتی خود را در مقدار 2.4 یورو در متر مربع محدود و حفظ کند (از 14.3 یورو به 16.7 یورو) و رشد قیمت کمتری نسبت به بسیاری از رقبای خود داشته باشد. این موضوع ما را قادر به حفظ سهام خود و حتی تقویت بازارهای اروپا، خاور دور و خلیج فارس کرده است.

هر چند در سایر حوزه‌ها این کار به سادگی امکان پذیر نبوده است. با وجود تجربه مشاهده تاثیر واضح کاهش تقاضای جهانی بر تولید در نیمه دوم سال 2022، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای دال بر حادتر شدن این مرحله ناگوار وجود ندارد.

“بدون شک تقاضای جهانی در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و این امر به دلیل افزایش تورم و متعاقب آن کاهش مصرف بر تمامی اقتصادها موثر بوده است، اما این انقباض تنها باعث بازگشت سطح عرضه و تقاضا به سطح قبل از کووید 2019 شده است. بنا به اظهارات چندین تن از رهبران صنعتی این کسب و کار، امکان ادامه کاهش سرعت تا ژوئن و در ادامه بازگشت به وضعیت عادی وجود دارد. شرکت هایی که انبارهای خود را تخلیه کرده بودند در حال پر کردن مجدد آن هستند و در دو ماه اول سال 2023 سطح مناسب سفارشات حفظ شده است.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید