اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
به‌کاری گیری بزرگترین و قدرتمندترین بالمیل و اسپری درایر Sacmi در Hayal

گروه ترکیه‌ای Hayal به‌منظور افزایش قابل توجه بهره‌وری، بزرگترین و قدرتمندترین آسیاب‌های سرامیکی بازار با برند Sacmi را خریداری کرده است.

اهمیت اندازه. گروه ترکیه‌­ای Hayal با خریداری بزرگترین و قدرتمندترین آسیاب‌های سرامیکی (بالمیل) و خشک‌کن‌های پاششی (اسپری درایر) بازار به عنوان بخشی از پروژه افزایش قابل توجه بهره‌وری خود در سال 2023، اندازه دستگاه‌های مورد استفاده خود در بخش آماده‌سازی بدنه را افزایش داده است.

این گروه تولیدکننده مصالح ساختمانی که به صورت تخصصی در بخش تولید کاشی و سرامیک مشغول به کار است، با نصب اولین آسیاب‌ها و خشک‌کن‌های پاششی Sacmi در سال 2016، نخستین گام بلند خود در این حیطه را برداشت. هم اکنون این مجموعه با نگاه به آینده، برای تاسیسات تولیدی Qua Granite خود در Söke (در منطقه کوش آداسی) واحدهای جدید MMC240 و ATE350 که بزرگترین ماشین‌آلات ساخته شده در نوع خود هستند را به Sacmi سفارش داده­ است.

دلیل انتخاب چنین ماشین‌آلات بزرگی چیست؟دلیل اصلی افزایش بهره‌وری در پاسخ به رشد پیش‌بینی شده تقاضا در بازار و برنامه‌ریزی Hayal برای رسیدن به ظرفیت کل 50 میلیون مترمربع تا سال 2023 است. دستیابی به سطح بالای استاندارد سازی محصول و در نتیجه بهینه‌سازی جنبه‌های اقتصادی و سازمانی فرآیند تولید اهداف مهم دیگری است که در این خریداری مد نظر قرار گرفته است. تمرکز Sacmi بر راه‌کارهایی از این نوع و در پاسخ به تمایل رو به رشد 15 سال گذشته برای ماشین‌های آماده‌سازی بدنه‌های بزرگتر باعث شد تا این مجموعه تاکنون نزدیک به 1000 ماژول‌های پیوسته MMC و 1600 دستگاه اسپری درایر ATM، ATE و ATI را در سرتاسر جهان به نصب و بهره‌برداری برساند.

در حال حاضر نخستین دستگاه اسپری درایر ATE350 که توسط دو آسیاب مدولار MMC240 با خروجی حداکثر 90 تن در ساعت تغذیه می‌شود، با ظرفیت کامل در تاسیسات Söke مشغول به کار است. قرار است تا بخش دوم خط مطابق با برنامه‌ریزی­، با نصب دو دستگاه MMC240 و ATE350 جدید، تا اوایل سال 2023 آغاز به کار کند. نصب موفقیت آمیز نخستین محموله باعث ثبت سفارش‌های بیشتر این گروه ترک شد و قرار است تا سال 2023 از این نوع اسپری درایر در سایر واحدهای تولیدی این مجموعه استفاده شود.

برخلاف تمایل بازار به دسته‌های تولیدی کوچک و تغییرات مکرر محصولات مطلوب و در نتیجه مواد خام در برخی از بازارها، این طیف از محصولات Sacmi به دستگاه‌های آماده‌سازی بدنه با میزان تولید بالا پرداخته اند. این رویکرد متفاوت Sacmi مزایای متعدد را به همراه دارد: نخست آنکه تولید حجم زیادی از بدنه‌های استاندارد در آن دسته از محصولات سرامیکی که نیازی به افکت‌های خاص در سرتاسر بدنه ندارند بسیار مقرون به صرفه است. این محصولات در ادامه ماشین‌کاری و بافت‌دار شده و تزئینات به صورت دیجیتال روی آن­ها اعمال می‌شود.

عوامل دیگر به چگونگی طراحی دستگاه‌ها در ارتباط با ویژگی‌های مشخصه فرآیندهای آسیاب‌کاری و خشک کردن پاششی مرتبط هستند. آسیاب‌های MMC240 اولین دستگاه‌های موجود در بازار هستند که Sacmi به درخواست مشتری با 4 ماژول پیکربندی کرده است. در سایر نقاط جهان راه­کارهایی با حداکثر 5 ماژول نیز به بازار عرضه شده اند.

آسیاب‌های ماژولار که نخستین بار در سال 2005 توسط Sacmi ساخته شدند، هنوز انعطاف پذیرترین و کارآمدترین روش کنترل مراحل مختلف آسیاب‌کاری از خرد کردن گرفته تا ریزدانه کردن ذرات هستند. اضافه شدن ماژول چهارم و حتی پنجم با ایجاد یک امکان کنترل بیشتر، باعث بهینه‌سازی فرآیند با توجه به ویژگی‌های محصول شده و در نتیجه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی منتهی می‌شود.

موضوع خشک‌کن‌های پاششی متفاوت است. علاوه بر طراحی مقرون به صرفه این دستگاه‌ها، روال بهره‌برداری و تعمیرات و نگهداری مشابه برای تمامی طیف محصولات Sacmi ATE باعث شده تا میزان افزایش بهره‌وری در مدل‌هایی با حجم بالاتر حتی از مقدار معمول هم بیشتر باشد. نصب یک دستگاه ATE350 در مقایسه با دو دستگاه ATE 180 (با خروجی یکسان) باعث افزایش تا 1.5 درصدی راندمان شده و به صرفه‌جویی 250000 مترمکعب گاز در سال می‌انجامد. این یعنی بازگشت سریع‌تر سرمایه، تا 20 درصد ردپای کمتر برای خروجی یکسان و طراحی ساده‌تر کارخانه (ایستگاه‌های کمتر بچینگ، تسمه نقاله و غیره) است. این دستگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که امکان فعالیت با کیفیت، قابلیت کنترل و اطمینان‌پذیری مناسب در 24 ساعت 7 روز در هفته را داشته باشند.

سرمایه‌گذاری‌های Hayal در بخش فناوری تنها به موارد مذکور ختم نمی‌شود. علاوه بر پروژه‌هایی که تاکنون برای سال 2023 برنامه‌ریزی شده‌اند، به زودی ده دستگاه پرس جدید PH 5200 که معیار بازار در پرسکاری سایزهای متوسط تا بزرگ 600×600 میلیمتر و 100 × 1200 میلیمتر هستند نیز در کارخانه Söke نصب خواهند شد.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید