اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
عرضه نخستین کاشی‌های هوشمند توسط Gruppo Romani

این گروه سرامیک ایتالیائی به زودی کاشی‌های سرامیکی هوشمند و نوآورانه‌ای که قابلیت پایش شرایط خود و برقراری ارتباط با محیط اطراف و آخرین سیستم‌های اتوماسیون خانگی دارند را به بازار عرضه خواهد کرد.

آینده اتوماسیون خانگی با پیشرفت فناوری و فرآیندهای نوآورانه دائما در حال تغییر است. با نصب کاشی‌های سرامیکی فعال برای پایش سازه‌های ساختمانی، مواد سنتی به اجزای هوشمند و خودآگاهی تبدیل می‌شوند که می‌توانند بر وضعیت و محیط اطراف خود نظارت کنند.

کاشی‌های جدید هوشمند ابداع خلاقانه تولیدکننده برجسته کاشی و سرامیک ایتالیائی Gruppo Romani هستند و برای ایجاد ارتباط یکپارچه با جدیدترین سیستم‌های اتوماسیون خانگی طراحی شده‌اند. این محصول نتیجه بیش از چهارسال تحقیق و سرمایه‌گذاری حدود 10 میلیون یوروئی است و با توجه به درنظر داشتن تحقیق و توسعه پایدار از حمایت‌های مالی وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا (MISE) نیز برخوردار بوده است.

Sacmi, Iprel, CNR, Trebax  و Studio-IOT نیز در انجام این پروژه مشارکت فنی داشته‌اند.

ایده تبدیل کاشی‌های سرامیکی به اجزای هوشمند و امکان نظارت فعال بر سازه‌های ساختمان آینده نماهای تهویه شده و افزایش طبقات را بیش از هر چیز در نظر دارد.

ریزتراشه مجهز به سنسورهای MEMS (سیستم میکروالکترومکانیکی) که در محفظه ویژه‌ای در پشت کاشی‌ها تعبیه شده، می‌تواند داده‌های ضبط شده را به فضای ذخیره سازی ابری ارسال کند. این کاشی‌ها علاوه بر داشتن ویژگی‌های فنی مورد نظر استاندارد UNI EN 14411 و کیفیت بالای زیبائی شناختی مختص Gruppo Romani، امکان نظارت یکپارچه بر پارامترهای تعیین شده را نیز دارند. برای مثال سنسورها می‌توانند دما، رطوبت، نقطه شبنم، ضربه یا تغییر شکل ناشی از رویدادهای لرزه­ای را در نماهای تهویه شده اندازه‌گیری کنند. سنسورهای به کار گرفته شده در طبقات شناور (floating floors) متفاوتند و می‌توانند با تشخیص بارهای اضافی، مسیر حرکت انسان را ردیابی کنند، هشدارهای محیطی را فعال کنند و با ارتباط با سیستم روشنایی پس از احساس کردن قدم‌ها، چراغ‌ها را روشن کنند.

Giorgio Romani رئیس Gruppo Romani در این رابطه اظهار داشت: “ما این روزها شاهد انقلاب 5.0 هستیم. این اختراع، گروه ما را به کاوش زمینه‌های کاربردی جدید برای کاشی و سرامیک سوق می‌دهد. تمرکز اصلی ما تا اینجا روی نماهای تهویه ساختمان‌های مسکونی و تجاری بوده است. امکان انتقال اطلاعات در مورد مهم­ترین پارامترهای ساختمانی و محیطی فرصت‌های جالبی را در اختیار مباحث ایمنی خواهد گذاشت و راه‌کاری ارزشمند و در حال حاضر منحصر به فرد به شمار می‌آید”.

Gruppo Romani دو درخواست ثبت اختراع صنعتی برای کاشی‌های هوشمند را در ایتالیا و اروپا به ثبت رسانده است. این کاشی‌ها در اندازه 120×120سانتی‌متر تولید می‌شوند و امکان سفارشی‌سازی آن‌ها بسته به درخواست مشتری وجود دارد.

Paolo Romani افزود: “در انتها قصد دارم از دو مخترع، مدیر صنعتی و رهبر پروژه Alessandro Berselli و Marco Bonvino از استودیو IOT برای همکاری در ایجاد بخش میکروالکترونیک این محصول و همچنین از تمامی کارکنانی که در انجام مراحل آزمایشی، نمونه‌سازی و آزمایش این پروژه با ما همکاری داشتند، تشکر کنم”.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید