اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
بازار کاشی و سرامیک هندوستان

مرکز تحقیقات ایتالیایی MECS-Acimac در گزارش جدید خود که به صنعت کاشی و سرامیک هند اختصاص دارد، نتایج مصاحبه‌های خود با حدود 800 شرکت محلی عمدتا مستقر در منطقه Morbi را منتشر کرد.

اقتصاد هند بر اساس پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، در مسیر رشد 6.1 درصدی در سال جاری و 6.8 درصدی در سال 2024 قرار داشته و از حیث پویایی برتر از سایر کشورها خواهد بود. هند در معرض سریع‌ترین رشد اجتماعی نیز است (جمعیت این کشور در سال 2023 از چین که در حال حاضر پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، پیشی خواهد گرفت). این دو عامل مهمترین فاکتورها در پیش بینی حاشیه‌های بزرگ رشد در ساخت‌وسازهای دولتی و خصوصی، زیرساخت‌ها و در نتیجه مصرف مواد و مصالح ساختمانی از جمله کاشی و سرامیک به شمار می‌آیند.

این سناریوی اقتصادی کلان، بسترساز دستیابی به ارقام مورد نظر مرکز تحقیقات MECS در گزارش “بازار کاشی و سرامیک هند” است. هدف از انتشار این گزارش دست اول، ارائه یک پرسپکتیو داخلی از بازار و همچنین تلاش برای ارزیابی دقیق دومین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده کاشی و سرامیک و سومین صادرکننده بزرگ جهان در سال 2021 است.

گزارش “هند، بازار کاشی و سرامیک”

مطالعات تحقیقاتی هشت ماهه آنالیز آمار و شرکت‌های صنعت کاشی و سرامیک، با همکاری مرکز تحقیقاتی MECS-Acimac با تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در منطقه موربی در (گجرات) که محل استقرار %95 از تولیدکنندگان هندی سرامیک است انجام شد. پاسخگویی بیش از 500 شرکت از 80 شرکتی که پرسشنامه‌ها برای آن­ها ارسال شده بود امکان محاسبه دقیق ظرفیت تولید این صنعت و دستیابی به رقم 3.3 میلیارد مترمربع را ممکن کرد. MECS ظرفیت کل تولید حال حاضر صنعت سرامیک هند را با فرض حداقل تولید برای 30 کسب‌و کار کوچک دیگری که به پرسش­نامه پاسخ ندادند، بیش از 3.7 میلیارد مترمربع تخمین می­زند.

میزان تولید تا سال 2021 با CAGR 6.8 افزایش یافته و با یک افزایش دو برابری به میزان 2.5 میلیارد مترمربع در سال رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که این مقدار با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی در سال 2022 کاهش پیدا کند و در نتیجه آن، گروهی از تولیدکنندگان مستقر در گجرات مجبور به خاموش کردن کوره‌هایشان برای چندین ماه شوند. با این‌حال وجود بیش از 900 خط تولید بزرگ و کارآمد تاییدی بر پیش‌بینی مرکز تحقیقات MECS مبنی بر دستیابی هندوستان به حجم تولید بیش از 3.7 میلیارد مترمربع در سال و در نتیجه حفظ نرخ رشد سالانه نزدیک به %8 است. %70 از این مقدار جذب بازارهای داخلی شده و قرار است مقدار صادرات نیز به بیش از 1 میلیارد متر مربع افزایش پیدا کند. در سال گذشته صادرات رشد چشم‌گیری را پشت سر گذاشت و با ضریب افزایش 15 از کمی بیش از 33 میلیون مترمربع در سال 2012 به بیش از 483 میلیون متر مربع در سال 2021 رسید.

این پیشرفت بی‌سابقه طی سال گذشته نیز ادامه پیدا کرد: بر اساس پاسخ‌های تامین‌کنندگان برجسته در هند در حال حاضر سهم صادرات به بیش از %25 از کل تولید رسیده و تخمین زده می‌شود که به زودی از 30 درصد نیز پیشی بگیرد. تحقق بخش بزرگی از این پیش‌بینی وابسته به حفظ پویایی بازار داخلی ساخت ­و­ ساز است. در سال 2021 و 2022 مقدار کل سرمایه‌گذاری در این بازار شاهد به ترتیب %18 و %10.8 رشد بود و پیش بینی می‌شود که این مقدار امسال از 500 میلیارد دلار آمریکا و در سال 2025 از 600 میلیارد دلار آمریکا فراتر رفته و به مقداری که دو برابر رقم ثبت شده برای سال 2021 است، دست پیدا کند.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید