اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
گروه ABK مالکیت Desvres را به دست می‌آورد

نشان تجاری فرانسوی مشهور Desvres به بخشی از گروه سرامیکی مستقر در Finale Emilia تبدیل شده‌است. این گروه همچنین Gardenia Orchidea و 49درصد از سهام شرکت اسپانیایی Arbe Stolanic را نیز در ماه‌های اخیر خریداری کرده‌است.

در دهم مارس، گروه ABK به عنوان بخشی از برنامه رشد خارجی مستمر خود، خرید مالکیت شرکت فرانسوی Desvres را اعلام کرد. این شرکت موسسه‌ای است که از سال 1995 بخشی از گروه بلژیکی Koramic بوده و در ژانویه 2021 توسط دادگاه Lille منحل اعلام شد.

این معامله سومین خرید مالکیت گروه سرامیکی مستقر در Finale Emilia به رهبری و ریاست Roberto Fabbri و فقط در طی چند ماه است و دومین معامله خارج از ایتالیا، بعد از دو خرید مالکیتی که در اکتبر و نوامبر 2020 تکمیل شد یعنی خرید مالکیت Gardenia Orchidea (و نشان تجاری Versace Ceramics آن)، و خرید 49درصد از سهام شرکت اسپانیایی Arbe Stolanic، محسوب می‌شود.

خرید سهام Arbe Stolanic متناسب با برنامه گروه ABK برای توسعه بخش لوازم آشپزخانه (با دال‌های ABKSTONE) است، ولی خرید مالکیت فرانسوی به دلایل دیگری از نظر استراتژیکی مهم است.

alessandro fabbri

Desvres یک نشان تجاری مشهور است که در سال 1863 تاسیس شده و در بازار فرانسه از موقعیت خوبی برخوردار است. طبق گفته Alessandro Fabbri، مدیرعامل فروش و بازاریابی ABK، «انتخاب گروه ما همواره سرمایه‌گذاری در نشان‌های تجاری دیرینه و مشهور از نظر بین‌المللی، و با هدف راه‌اندازی مجدد آنها و بازگرداندن آنها به موقعیتی پیشرو در بازار بوده‌است که این امر به واسطه وجود نیروی محرکه و نوآوری در دیدگاه شرکت ما امکا‌‌‌‌‌ن‌پذیر شده‌است.» یکی از اهداف میان مدتی که توسط Fabbri اعلام شده‌است، راه‌اندازی مجدد نشان تجاری Desvres به طور کامل، و درنتیجه گسترش دامنه صادرات این گروه (ABK) است.

همچنین موقعیت جغرافیایی کارخانه Desvres در بوسوئیس که یک شهرداری در ناحیه شمالی فرانسه و نزدیک مرز بلژیک است، از نظر استراتژیکی برای ABK مهم است. این مساله باعث می‌شود که گروه ایتالیایی بتواند قطب تولید و توزیعی ایجاد کند که تخصص آن ساخت سنگ‌فرش‌هایی با ضخامت 20 الی mm 30 است؛ به طوری که این قطب در یک مکان استراتژیک نزدیک به بزرگ‌ترین بازارهای این‌گونه از محصولات (فرانسه، بلژیک، آلمان، انگلیس و هلند) باشد و مزایای زیادی از نظر هزینه‌های تدارکات و حمل‌ونقل به ارمغان بیاورد.

در حال حاضر یک برنامه بزرگ سرمایه‌گذاری دوساله جهت بازسازی مکان تولید مهم و با هدف افزایش ظرفیت تولید و گسترش طیف محصولات در دست اقدام است. علاوه بر ظرفیت 8 میلیون مترمربع که درحال حاضر توسط ABK در ایتالیا تولید می‌شود، تا سال 2022 ظرفیت از میزان فعلی 5 میلیون مترمربع/سال به 7 میلیون مترمربع/سال افزایش خواهدیافت. درحال حاضر  طیف Desvres به طور عمده شامل کاشی‌های  45×45 cm، 30×60 cm، و 60×60 cm است، ولی با اندازه‌های جدید و بزرگ‌تر برای مثال در اندازه‌های  80×80 cm، 60×120 cm و اندازه فوق ضخیم  20×120 cm به‌روزرسانی خواهدشد.

Desvres با وجود مشکلاتی که طی سال گذشته متحمل شد، بی وقفه به فعالیت خود ادامه داده و گردش مالی آن در سال 2020 بیش از 40 میلیون یورو بوده‌است. با این خرید مالکیت، گروه ABK جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سرامیکی ایتالیایی محکم‌تر خواهد کرد. این گروه پیش بینی می‌کند که رشد گردش مالی آن از 150 میلیون یورو در سال 2020 به بیش از 180 میلیون یورو در انتهای سال 2021 برسد.

 

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید