اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
اظهارنامه محصول زیست محیطی برای کاشی‌های اسپانیایی

صنعت کاشی سرامیکی اسپانیا بخش EPD را به منظور تأکید بر پایداری محصولات خود و کمک به شرکت‌های عضو ASCER جهت کسب EPD های اختصاصی برای محصولات خود ایجاد کرده است.

ascer logo elencoپس از مواردی در ایتالیا، آمریکای شمالی و آلمان، صنعت سرامیک اسپانیا بخش EPD (اظهارنامه محصول زیست محیطی، Environmental Product Declaration) را ایجاد کرده که در برنامه AENOR GlobalEPD ثبت شده است. EPD توسط انجمن تجارت ملی اسپانیا ASCER ترویج و توسعه داده شد که در مورد جنبه‌های فنی با مؤسسه فناوری سرامیک (Ceramic Technology Institute, ITC) کَستِلیون (Castellón) همکاری می‌کند.

در خلال مرحله اولیه، ASCER و ITC داده‌های تجزیه و تحلیل چرخه عمر محصول (LCA) را از شرکت‌های عضو طبق رهیافت گهواره تا گور (cradle-to-grave) جمع‌آوری کردند. شرکت‌های با 40 درصد از کل تولید کاشی کشور در این مطالعه شرکت نمودند.

EPD ها برای تعیین اثرات زیست محیطی محصول به کار گرفته می‌شوند و در یک سطح بین المللی هماهنگ و قابل مقایسه هستند.

global EPD logoعلاوه بر بخش EPD، ASCER به ترویج توسعه EPD های تک شرکتی در بخش شرکت‌های سرامیکی منفرد ادامه می‌دهد و به خوبی آگاه است که تعداد روزافزونی از تعیین کننده‌ها در بخش کارهای عمومی و خصوصی بزرگ، در حال معرفی این گواهینامه در زمره الزامات برای کاشی‌های سرامیکی هستند. در حدود 40 شرکت سرامیکی اسپانیایی در حال حاضر EPD خود را دارند؛ تعداد بسیار زیادی که اسپانیا را از لحاظ این نوع گواهینامه در صدر رده بندی صنعت سرامیک اروپا قرار می‌دهد.

EPD که توسط ASCER ترویج شده است در حال حاضر در کشورهای دیگر از جمله نروژ، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، هلند، سوئیس و فرانسه قابل اجرا است و به زودی در دانمارک و ایتالیا نیز معتبر خواهد بود.

همانند مطالعه LCA، این پروژه بخشی از یک سری ابتکارات است که توسط صنعت سرامیک اسپانیا در زمینه پایداری زیست محیطی انجام شده است؛ شامل یک مطالعه محک‌زنی (benchmark) در مورد مصرف انرژی، مشارکت ASCER در پروژه FOUNDRYTILE در زمینه اقتصاد مُدور و مشارکت در توسعه یک استاندارد پایداری برای کاشی‌های سرامیکی در کمیته فنی ISO. 

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید