اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
مشارکت موفقیت‌آمیز: Gold Art و تجارب BMR

همکاری بین Gold Art و BMR نمونه‌ای از یک همکاری مناسب است که تا به امروز و با تمرکز بر نوآوری، آینده و رویکرد فزاینده سفارشی‌سازی ادامه پیدا کرده است.

مجموعه Gold Art (Modena ،Pavullo، ایتالیا) که در بخش اسلب‌های بزرگ سرامیکی و در طیف وسیعی از اندازه‌ها و ضخامت‌های سفارشی مشغول به فعالیت است، یکی از بازیگران بین‌المللی پیشرو در این حوزه به شمار می‌آید. Gold Art با داشتن بیش از 30 سال تجربه، تمرکز زیادی بر تحقیق و نوآوری، پایداری زیست­ محیطی و کاهش مصرف انرژی دارد. فرآیند تولید بسیار بهینه‌سازی شده و بسیار منعطف که نتیجه همکاری این مجموعه با تامین‌کنندگان پیشرو است، Gold Art را قادر ساخته تا با نهایت توجه پاسخگوی جزئیات نیازهای بازار باشد. همانطور که Riccardo Monti مدیر عامل Gold Art توضیح داده است، بازار با سرعت بالا و با تمرکز فزاینده بر کارایی لجستیک که از الزامات صنعت سرامیک است، در حال تغییر است. این موضوع خصوصا در مورد شرکت‌هایی مانند Gold Art که بر تولید سفارشی محصولات نیمه‌تمامی که در ادامه در اندازه‌های فرعی برش پیدا می‌کنند، بیشتر صدق می‌کند.

یکی از همکاری‌های مشترک ارزشمند Gold Art در سال 2015 با BMR و با مشارکت در برنامه بازسازی با هدف تولید اندازه‌های متوسط و بزرگ با اصلاحات و برش‌های چندگانه، آغاز شد و برای سال‌ها ادامه پیدا کرد. BMR در سال 2018 یک خط گونیاکردن و برش خشک، یک خط لپینگ اسلب که شامل دو دستگاه Leviga 3T SAT 1600/12A Maxi، یک خط اسیدکاری با دو اپلیکاتور ماهواره‌ای و دو دستگاه براش (مدل Brush 3T SAT 1600 Brandeg) را عرضه کرد که همگی برای اسلب‌هایی تا اندازه 1600×3200 میلی‌متر مناسب بودند. در سال 2019 یک دستگاه پولیش سوپر شاین 12 سر برای اسلب‌هایی با همان اندازه، نصب و راه‌اندازی شد.

جدیدترین سرمایه‌گذاری Gold Art شامل سه خط گونیا کردن است که در کنار دو خط موجود پیشین، نصب شده است. هر سه لاین امکان برش عرضی و افقی را با حداکثر انعطاف‌پذیزی و کارایی و بدون اتلاف وقت و هزینه ایجاد می‌کنند. هم‌زمان یک خط لپینگ و فرآوری برای محصولاتی با حداکثر اندازه 1200×2800 میلی‌متر نصب و راه‌اندازی شد. این خط شامل دو ماژول پیش‌آسیاب با 6 موتور در هر طرف، دو دستگاه 16 سر Leviga 1200، یک دستگاه 16 سر سوپر شاین و یک واحد براش 3 سر 1200 است.

Riccardo Monti می‌گوید: “مشارکت با BMR به ما ثابت کرد که می‌توانیم با بهبود فرآیندهای تولید، تغییرات بنیادینی را بر اساس رویکرد جدید مجموعه با هدف افزایش ارزش محصولات نهایی ایجاد کنیم. اعتماد ما به BMR در طول سال‌ها و با سرمایه‌گذاری مداوم و ارتقای تکنولوژی‌های پیشنهادی آن افزایش یافته است. در کنارهم قرار دادن یک محصول با کیفیت و خدمات همراه با مشاوره در یک فرآیند کامل همواره بسیار جذاب است. BMR نیاز ما به نوآوری را درک کرده و ما هم به نوبه خود قدردان پیشرفت‌های ایجاد شده در سیستم‌های ارائه شده توسط این مجموعه بوده و نهایت استفاده را از این تکنولوژی‌ها برده‌ایم. بهینه‌سازی فرآیند تولید و افزایش کارآمدی که در نتیجه استفاده از این تکنولوژی‌ها به دست آمده است باعث شده تا انعطاف لازم برای تولید محصولات در اندازه‌ها و ضخامت‌های پیشنهادی را داشته باشیم. همچنین فوق سبز بودن این تکنولوژی‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها، باعث محافظت از محیط زیست می‌شود.”

عملیات لپینگ و تکمیل در تاسیسات تولید اسلب‌های بزرگ

کارخانه تکمیلی که در سال­های 2018 و 2019 برای تولید اسلب‌های بزرگ در تاسیسات Pavullo ساخته شد به افزایش 20 درصدی بهره‌وری منتهی شد. این افزایش بهره‌وری در دو بخش تولید 12000 متر مربع کاشی چینی با ابعاد 120×120 و تولید 6000 متر مربع در روز اسلب بزرگ توزیع شده است.

نخستین ماشینی که نصب شد یک خط گونیا کردن برای اندازه‌های 1200×1800 میلی‌متر با امکان برش‌کاری عرضی و طولی بود و خط دوم نیز پس از زمان کوتاهی نصب شد.

به گفته Antonio Bellei، مدیر صنعتی فنی Gold Art فناوری‌های BMR باعث بهبود قابل ملاحظه کیفیت کاشی و سرامیک شده است و علاوه بر بهبود کیفیت و یک‌نواختی محصول نهایی، به بهبود تشکیلات انبارداری نیز منتهی می‌شود.

در ادامه Antonio Bellei بر مزایای استفاده از تکنولوژی SuperShine تاکید می‌کند:

دستگاه پولیش SuperShine باعث بهبود سرعت خط و کیفیت پرداخت، کاهش هزینه‌های تولید و بهبود کیفیت محصول می‌شود. ارتقا این تکنولوژی طی سال‌ها و با ارائه را­هکارهای تکمیل جدید که امکان گردش موثر کار را تضمین کرده و انطباق‌پذیری و کارایی بالایی دارند، به دست آمده است. این دستگاه علاوه بر افزایش بهره‌وری در نتیجه حذف عیوب، مجهز به فناوری پولیش خشک نیز است و با انجام عملیات خشک روی سطوح و ورود به منافذ، در نقش یک دستگاه پولیش فوق‌العاده ظاهر می‌شود. فرآیندهای عملیاتی این دستگاه بر مبنای تعامل مکانیکی، فیزیکی و حرارتی بین ابزار، سطح و محصول شیمیایی و برای بهبود گرافیک دیجیتال کاشی طراحی شده تا به تولید سطحی براق و درجه بالایی از محافظت منتهی شود.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید