اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
کاهش شدید فروش تولیدکنندگان لعاب و فریت اسپانیایی در سال 2023

کاهش 21.5 درصدی میزان درآمد در سال 2023 و نسبت به سال قبل، به زیان 400 میلیون یوروئی منتهی شد. ANFFECC بر لزوم کمک مستقیم دولت اسپانیا تاکید دارد.

انجمن تولیدکنندگان سرامیک، لعاب و رنگ سرامیک اسپانیائی ANFFECC در واکنش به رکود مداوم صنعتی این حوزه درخواست اقدامات حمایتی دولتی بیشتر را مطرح کرده است. این انجمن با تاکید بر ناکافی بودن کمک‌های دریافتی 20 میلیون یوروئی تا به امروز، از تاخیر در تخصیص وجوه اختصاصی نیز انتقاد و اعلام کرد آخرین وجوه تخصیص داده شده تا اوایل ژانویه 2024 دریافت نشده بودند.

کاهش همزمان تقاضا و تولید در سال گذشته به کاهش 400 میلیون یوروئی درآمد در این بخش صنعتی منتهی شد. این مبلغ %21.5 کاهش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

بنا بر گفته‌های Manuel Breva دبیر کل ANFFECC، عدم حمایت‌های دولتی در ماه‌های اخیر در کنار شرایط دشوار ژئوپلیتیک بین‌المللی خصوصا درگیری‌های اوکراین و غزه، مشکلات کانال سوئز و همچنین مشکلات بخش ساخت ­و ساز در اروپا به ایجاد شرایط بغرنجی منتهی شده است.

وی افزود: “بحران حال حاضر چنان بزرگ است که در سال‌های اخیر هرگز برای خوشه سرامیکی Castellón رخ نداده بود”.

یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان لعاب و فریت اسپانیا ممنوعیت تجارت با الجزایر (دومین بازار بزرگ خارجی این صنعت) است که برای بیش از یک سال ادامه یافته و به نظر می‌رسد در حال حل شدن است.

در حال حاضر نگرانی اصلی رهبران تجاری این صنعت از دست دادن قابلیت تجاری بین‌المللی است.

Berva افزود: “بحران جاری در کنار فشار نظارتی شدید اروپا جهت برآورده کردن الزاماتی که روند تحقق دشواری دارند منجر به شروع روند بسیار نگران‌کننده تغییر محل تولید فریت و لعاب شده است”.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید