اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
فروش گروه SACMI در سال 2023 از 2 میلیارد یورو پیشی گرفت

Sacmi با داشتن رشد درآمد دو رقمی، بیش از 5200 کارمند و کسب نتایج مثبت در تمامی کسب و کارهای خود، شهرت و موقعیت رهبری خود را بیش از پیش تقویت کرد و اکنون با اطمینان خاطر بیشتری به آینده می‌نگرد.

Sacmi سال 2023 را با درآمد بیش از 2 میلیارد یورو (%12+ ، 2.036) به پایان رساند. این نتیجه بهترین نتیجه کسب شده در تاریخ مالی این مجموعه به شمار می‌آید. از سایر نکات برجسته‌ای که در صورت‌های مالی تلفیقی ارائه شده 17 می در مجمع سهامداران شرکت مادر (SACMI Imola) به آن اشاره شد می‌توان به دارائی خالص 883 میلیون یوروئی و رشد 8 درصدی اشتغال و رسیدن به تعداد 5200 نفر در سرتاسر جهان اشاره کرد.

Paolo Mongardi خاطر نشان ساخت: “Sacmi در سال 2023 شهرت و موقعیت رهبری خود را با سرمایه‌گذاری روی محصولات جدید، مهارت‌ها و ارتقای امکانات و خدمات پشتیبانی تقویت کرد. این نتایج چشمگیر در چشم‌انداز کلان اقتصاد نامطمئن این روزها به دست آمدند و حکایت از انطباق ماهرانه استراتژی­های این مجموعه با شرایط و شناسائی فرصت‌های جدیدی برای رشد در کنار مشتریان خود دارند”.

در سال جاری شاخص‌های مالی تمامی  کسب و کارهای Sacmi مثبت بودند. یکی از مهم‌ترین عوامل دخیل در کسب این نتایج، تداوم بهبود شرایط اقتصادی سال 2022 و انجام سفارشات بزرگ عقب افتاده بود. ارائه نوآوری‌های بیشتر در محصولات، فرآیندهای تولید و خدمات نیز بلافاصله با رویکرد مثبت مشتریان پاداش داده شد.

دیجیتالی شدن باعث رشد تجارت متقابل شد و  سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز در بخش پایداری انجام شد. در سال 2023 دو عملیات مهم دیگر هم نهایی شدند: یکی کسب مالکیت ­صددرصدی BMR (گونیاسازی اسلب‌های سرامیکی/ کاشی، لپینگ و عملیات تکمیل سطح) و دیگری راه‌اندازی SacmiCassioli Inralogistic (اتوماسیون لجستیک کارخانه).

از منظر پایداری ESG، نیز Sacmi سال بسیار رضایت بخشی را پشت سر گذاشت که همراه با سرمایه‌گذاری گسترده، تحقیق و توسعه فراوان و کسب مهارت‌های استراتژیک جدید بود. از جمله این موارد می‌توان به تولید اولین نمونه کوره آزمایشی که با %100 هیدروژن کار می‌کند، راه‌اندازی کارخانه لوازم بهداشتی با کاهش 90 درصدی میزان آب مصرفی، اجرای سریع‌تر استانداردهای جدید برای کلاهک‌های سبک­تر و کارآمدتر، استفاده از مواد جدید برای ­بسته‌بندی سازگار با محیط زیست، گسترش بیشتر تجارت بخش مواد پیشرفته و انرژی جدید (سیستم‌های فتوولتائیک) اشاره کرد.

در کنار بهبود فناوری، Sacmi عملکرد زیست محیطی تاسیسات تولیدی خود را نیز بهبود بخشیده است: کاهش 9 درصدی مصرف گاز، تولید %10 برق بیشتر، کاهش %9 انتشار مستقیم گازهای گلخانه‌ای، مصرف کمتر آب و ضایعات کمتر (%13-) با وجود افزایش ساعات کاری و مقدار فروش از موارد مهمی هستند که باید به آن­ها اشاره کرد.

این مجموعه همچنان تعهد زیادی به بخش تحیق و توسعه (تاکنون تقریبا 6000 طرح جدید ثبت اختراع شده اند) و کسب مهارت‌های جدید دارد (بیش از %50 از نیروهای جدید استخدامی زیر سی سال هستند). Sacmi به جوامع محلی نیز متعهد است و حداقل %89 از خریدها از تامین‌کنندگان محلی انجام شده و در سه سال گذشته 1.9 میلیون یورو به پروژه‌های خیریه محلی (محل تاسیسات گروه)، کمک شده است.

به‌طور خلاصه: بنا به گفته‌های Paolo Mongardi سرمایه‌گذاری در بخش انسانی، استحکام مالی و اقتصادی و داشتن استراتژی روشن مبتنی بر نوآوری باعث شده تا Sacmi با نزدیک شدن به 105 سالگی برند خود، با اطمینان خاطر بیشتری به سال 2024 بنگرد.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید