اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
عمومی شدن Kale و شروع به کار سومین خط Kalesinterflex

این دو رویداد به صورت هم‌زمان و در تاریخ 27 جولای، مصادف با شصت و ششمین سالگرد تاسیس این گروه برگزار شدند.

Kaleseramik بزرگ‌ترین مجموعه تولید کننده کاشی در ترکیه، پنجمین تولید کننده بزرگ در اروپا و یکی از 20 نقش‌آفرین اصلی این حوزه در جهان است. این مجموعه که در سال 1957 تاسیس شده است با تولید محصولاتی با ارزش افزوده از سایر رقبای خود متمایز شده است. موفقیت این مجموعه نتیجه سرمایه‌گذاری مستمر در فناوری‌های جدید، نوآوری در محصولات و توجه به موضوع پایداری بوده است، موضوعاتی که در راه‌اندازی کارخانه جدید تولید اسلب‌های بزرگ Kalesinterflex نیز در نظر گرفته شده اند. این پروژه جدید که یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های امسال Kaleseramik محسوب می‌شود در ماه جولای سال جاری و با سرمایه 34 میلیون یورو جهت راه‌اندازی سومین خط تولید اسلب‌هایی با اندازه 160×320 سانتیمتر و در ضخامت‌های 6،10،12 و 20 میلیمتر افتتاح شد.

پس از موفقیت‌های ورای انتظار در سال2022، نیمه اول سال 2023 نیز برای گروه Kale با رشد چشم‌گیر به پایان رسید. در این مدت فروش خالص با 28.7 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 123 میلیون یورو و سود خالص شش ماهه نیز با 33 درصد افزایش به 19.5 میلیون یورو رسید. فروش داخلی نیز با رشد قابل توجه 45 درصدی موقعیت Kaleseramik را به عنوان رهبر بازار کاشی در ترکیه تقویت و تثبیت کرد.

سهام این مجموعه در 27ام جولای امسال و مصادف با 66 امین سالگرد تاسیس گروه به بازار تبادل سهام استانبول عرضه شد. سالگرد تاسیس گروه هر ساله و همراه با فستیوال سرامیک Çanakkale nv در Can جشن گرفته می‌شود.

Altuğ Akbaş، مدیر اجرائی مجموعه، به ما گفت: “موفقیت‌های کسب شده ورای انتظار ما بودند و ما با بیش از دو میلیون درخواست برای سهام‌های ارائه شده مواجه شدیم. شرکت ما حدود 94 میلیون میلیون یورو از دارایی‌های خود را به بازار عرضه کرد. این عرضه گامی مهم به سوی اهداف آینده ما بود زیرا بر آن هستیم تا %80 از درآمد حاصل از عرضه عمومی را صرف سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی کنیم. از ابتدای سال 2023 تاکنون 45 میلیون یورو را به ایجاد تحول صنعتی بخش‌های مختلف از جمله نوسازی کارخانه، دیجیتالی کردن، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، محیط زیست، ایمنی شغلی و همچنین افزایش ظرفیت اختصاص داده ایم و قصد داریم تا به عنوان بخشی از برنامه پنج ساله خود ظرفیت تولید کاشی و سرامیک را از 56 میلیون متر مربع  در سال 2022 به 62.2 میلیون متر مربع و همچنین ظرفیت تولید لوازم بهداشتی را از 1.14 میلیون قطعه به 1.21 میلیون قطعه افزایش دهیم”.

مصاحبه کامل با Altuğ Akbaş را می‌توانید در شماره بعدی مجله Ceramics World Review مطالعه کنید.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید