اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
“آینده صنعت سرامیک”، عنوان کنفرانسی است که توسط آچیماک با تمرکز بر دیجیتالی شدن و چالش های بازار جدید محقق گردید

40 سخنران و میهمان ایتالیایی و بین المللی ، 14 ساعت همایش و 6 میزگرد با همراه چشم انداز اصلیترین بازارهای کاشی سرامیک جهان و سیر تحول کارخانه ها در عصر دیجیتال سازی

صنعت سرامیک به سرعت به سمت دیجیتالی کردن کامل خطوط تولید خود پیش می رود و چشم انداز جهانی به طور فزاینده ای بر این مورد متمرکز خواهد بود. در واقع میتوان گفت، دستاوردهای مذکور جنبه های کلیدی ناشی از رویداد The Future of Ceramics بود ، دومین نشست بین المللی تجاری در 11 و 12 نوامبر در مودنا که توسط Acimac و گروه نمایشگاه ایتالیایی – Tecnargilla با همکاری مجله Ceramic World Review در Modena برگزار شد.

این مجمع با حضور بیش از 500 نفر از متخصصان برگزار شد و بر دو موضوع اصلی تمرکز داشت: سناریوها و چشم انداز صنعت سرامیک در بازارهای اصلی بین المللی و سیر تحول کارخانه ها در عصر دیجیتال سازی. گفتگوهای حدود 40 سخنران و میهمانان ایتالیایی و بین المللی با سخنرانی و میزگردهای متعدد به انتشار دانش و تخصص فنی و مدیریتی در راستای حفظ رویکرد سیستماتیک و چشم انداز جهانی زنجیره تأمین سرامیک کمک شایانی نموده است.

یک چشم انداز جهانی. افتتاحیه چالش برانگیز این کنفراس، ارائه شده توسط لوکا بارالدی از بخش تحقیقات Acimac با ارائه گزارشی از تغییراتی که در 20 سال گذشته در صنعت تولید جهانی در عرصه سرامیک رخ داده است ، از جمله تغییر پایدار در مرکز ثقل صنعت به سمت آسیا و ظهور اخیر آفریقا به عنوان یک قاره تولید کننده ، آغاز شد. علاوه بر این ، در حالی که صادرات جهانی در فاصله 20 سال سه برابر شده است ، همچنان سهم صادرات 21٪ از کل تولید بصورت ثابت حفظ شده و از هر  100 کاشی تولید شده فقط 8 کاشی خارج از قاره مبدأ تولید، صادر می شود.

تغییرات عمده در بازار ایالات متحده. در میان سخنرانان بین المللی ، جوزف لوندگرن (JLConsulting ، ایالات متحده) درباره تصمیم اخیر وزارت بازرگانی ایالات متحده برای معرفی عوارض ضد بازارشکنی (Antidumping)  (حداکثر 356٪) در واردات کاشی های سرامیکی چینی (60 میلیون متر مربع در سال 2018) ، بحث کرد. این ممکن است پیامدهای عمده ای برای رقابت بین سایر کشورها صادر کننده به بازار ایالات متحده داشته باشد.

future ceramics luca 1

چشم اندازهای جدید در آسیا و آفریقا. پنج شخصیت برجسته برای بحث در مورد تغییرات در آسیا و آفریقا دعوت شده اند: Ye Yongkai (معاونت New Pearl Ceramics، بزرگترین تولید کننده کاشی در چین) ، Prem Narayan Trivedi (رییس شورای کاشی و سرامیک هند) ، Patrick Oaikhinan (فناوری اپیینا-EPINA- ، نیجریه) ، محمد روشنفکر (رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران) و ایلتر یورتبی (رئیس انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک ترکیه Serkap).

تاجر چینی کاهش توسعه صنعت سرامیک در این کشور را تأیید کرد و افزایش عوارض در بازارهای مختلف صادراتی و بالا بردن استانداردهای زیست محیطی توسط دولت و متعاقب آن تعطیل شدن ده ها کارخانه اتفاقات مهمی است که در صنعت سرامیک چین رویداده است. Trivedi  از کشور هند، مجدداً ادامه توسعه صنعت سرامیک هند را در بازارهای داخلی و صادراتی تأیید کرد. در ایران نیز برنامه های عمرانی بزرگی در حال اجراست و 50٪ از شرکتهای کاشی و سرامیک در حال برنامه ریزی برای نوسازی خطوط تولید خود هستند و قرار است کارخانه های جدیدی در منطقه یزد افتتاح شود. به همین ترتیب ، ترکیه نیز به دنبال گسترش بازارهای جدید است، از این عامل به عنوان تنها ابزاری که اکنون برای بهبود بخشیدن به بخش سرامیک در دسترس است، استفاده میکند. نیجریه تصمیم دارد توسعه صنعت سرامیک تازه کار خود را که تقریباً کاملاً متعلق به سرمایه گذاران چینی است ادامه دهد. این کشور در حال حاضر به دومین کشور بزرگ تولید کننده آفریقا تبدیل شده است و به ویژه در زمینه آموزش تکنسین ها به همکاری نیاز دارد.

future ceramics panel asia africa 3

چالش ها و فرصت ها در اروپا. کریستوپ کالون ،سخنران اصلی (مدیر بازاریابی و خرید در Saint Gobain Building Distribution Building) با تمرکز بر بازار کفپوش اروپا  بود ، وی اذعان داشت توسعه کفپوشهای  از جنس وینل LVT باعث می شود صنعت کاشی و سرامیک مجبور به شناسایی استراتژی های جدید رقابتی از جمله لجستیک و آموزش شود.

مباحث مطرح شده توسط مدیر فرانسوی در بحث میزگرد بعدی بین روسای سه اتحادیه تجاری که زنجیره تأمین صنعت سرامیک ایتالیا را تشکیل می دهند بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت: Giovanni Savorani (Confindustria Ceramica) ، Paolo Sassi (Acimac) و Claudio Casolari (Ceramicolor) ).

future ceramics callon

آینده دیجیتال سرامیک.

جلسه دیجیتالی کردن شرکتهای سرامیکی با گفتگوی فرانکو استفانی در یک لینک مستقیم از شانگهای آغاز شد و پس از آن سخنرانی های چالش برانگیز توسط Marco Calabrò (وزارت توسعه اقتصادی) ، والنتینا کارلینی (Confindustria) ، مائوریزیو Brioschi (Cefriel) ارائه شد. و لوسیانو سوتیل (گوگلیو).

future ceramics stefani

تکامل دیجیتال.

حضار علاقه زیادی به جلسات تمرکز فناوری که در یازدهمین نشست سالانه Acimac برگزار شد ، نشان دادند که تأمین کنندگان و تولید کنندگان سرامیک به اتفاق آرا موافقت کردند که اکنون ادامه مسیر به سمت دیجیتال سازی کامل و کارخانه هوشمند ضروری است. آنها افزودند: این هدفی است که باید در کمترین زمان ممکن حاصل شود و خطاب به کلیه بازیکنان زنجیره تأمین اذعان داشتند که نیاز به کار و تعهد فراوانی را می‌طلبد.

future ceramics elenco

نمایندگان تهیه کنندگان و تولیدکنندگان برجسته در مورد دیجیتالی کردن شرکتهای سرامیکی ، انبارها و intralogistics 4.0 و همچنین دکوراسیون دیجیتال سطوح سرامیکی بحث و گفتگو کردند. در سه میزگرد مختلف ، سخنرانانی از BMR ، LB ، Metco ، Movetro / Intermac ، Plannet ، Proteo ، Sacmi ، Sicer ، System Ceramics ، Toyota Material Handling و Weflex با موریزیو مامبلی (فلوریم) ، جولیا کاتی و ماتئو بونداوالی (مارینر) ) ، روبرتو Fornaciari (Labocer) ، Luca Costi (Del Conca) ، Gianpaolo Capitanio (Casalgrande Padana) ، Gilberto Pedna (ABK) ، Alessandro Barbieri (Italgraniti) و Eugenio Belli (Kerbell)  سخنرانی نمودند.


Warning: exif_imagetype(): stream does not support seeking in /home/ttxcsotk/public_html/wp-includes/functions.php on line 3314

Warning: exif_imagetype(): stream does not support seeking in /home/ttxcsotk/public_html/wp-includes/functions.php on line 3314

Warning: exif_imagetype(): stream does not support seeking in /home/ttxcsotk/public_html/wp-includes/functions.php on line 3314

Warning: exif_imagetype(): stream does not support seeking in /home/ttxcsotk/public_html/wp-includes/functions.php on line 3314

اسلایدهای بیشتر این همایش در هفته آتی در این وب سایت منتشر می شود.

مقالات مرتبط

تمدید همکاری IEG و ACIMAC تا سال 2030

همکاری گروه نمایشگاهی ایتالیا و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات تولید سرامیک ایتالیا در سه نسخه بعدی Tecna یعنی TECNA 2026،2028 و 2030 نیز ادامه خواهد داشت.گروه

آماده سازی برای Tecna 2024

تاکنون و در حالی که 8 ماه تا برگزاری این نمایشگاه در 24 تا 27 سپتامبر در Remini باقی‌مانده است، 200 غرفه دار حضور خود

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید