اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
فروش ماشین‌آلات سرامیک ایتالیائی %5.2 در سال 2022 افزایش یافت

بر اساس ارقام اولیه Acimac-MECS بخش ماشین‌آلات و فناوری سرامیک ایتالیا در سال مالی 2022 گردش مالی 2.16 میلیارد یوروئی را به ثبت رسانده است (این رقم %5.2 رشد نسبت به سال 2021 را نشان می‌دهد) و سفارش‌های ثبت شده برای سال بعد نیز تولید چهار ماهه اول سال 2023 را تضمین می‌کنند.

هرچند سال 2022 از بسیاری جهات سال سختی بود اما بخش فناوری و ماشین‌آلات سرامیک ایتالیا شاهد افزایش درآمد فروش بود. بر­اساس برآوردهای اولیه انجام شده توسط MECS، مرکز تحقیقات Acimac، این صنعت تا پایان سال گردش مالی 2,164 میلیون یورویی را به ثبت خواهد رساند که %5.2 رشد نسبت به سال 2021 را نشان می‌دهد.

هم صادرات و هم فروش داخلی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کردند. میزان صادرات که با اختصاص %75 از کل ارزش مالی، همیشه منبع اصلی درآمد در این صنعت به شمار می‌آید، به 1,618 میلیون یورو افزایش یافت (%5+) و فروش داخلی در بازار ایتالیا هم با رشد 6 درصدی به 546 میلیون یورو رسید. میزان سفارشات ثبت شده برای تضمین تولید در چهار ماه اول سال 2023 کفایت می‌کند.

Paolo Lamberti ریاست Acimac چنین می‌گوید:

“با وجود ثبت نتایج کلی مثبت، اختلال عملکرد ناشی از چالش دوگانه افزایش قیمت انرژی و تاخیر در تامین قطعات، مانع از کسب موفقیت‌های بیشتر شد. علائم هشدار دهنده از سال پیش مشاهده شده بودند و هر چند در حال حاضر در سلامتیم اما تمام اجزای زنجیره تامین ما ملتهب هستند. امیدواریم در سال 2023 زنجیره تامین مواد خام به شرایط عادی بازگردد و قیمت انرژی تثبیت شود. با این وجود چشم‌انداز کلی ما برای سال 2023 چندان مثبت نیست.”

در سال جاری تشدید شرایط اضطراری انرژی در نتیجه جنگ روسیه با اوکراین، اتخاذ فناوری‌های کارآمدتر را بیش‌از ­پیش ضرورت بخشیده است. صنایع آماده ایفای نقش خود هستند و همان­طور که در نمایشگاه Tecna به وضوح دیده شد، طیف وسیعی از راه­کارها را برای تولید پایدارتر ارائه داده اند. با این وجود انتظار Acimac از دولت این است که مشوق‌های جدیدی را برای کمک به شرکت‌ها برای به‌کارگیری فناوری‌های Industry 4.0، حداقل در سطح ملی، ارائه کند. این کار تنها راه تسهیل انتقال انرژی است.

 

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید