اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
محله جدید دوستدار محیط زیست بوداپست در مرکز شهر Zugló

این پروژه معماری که توسط زاها حدید طراحی شده است، مساحتی بالغ بر هفت هکتار میان میدان Bosnyák و نهر Rákos را پوشش خواهد داد.

هدف از ساخت این منطقه جدید شهری با نام Zugló City Center که در قلب بوداپست واقع شده­ و انتظار می‌رود تا سال 2029 تکمیل شود، برقراری ارتباط مجدد بین ساکنین و طبیعت است.

این محله با داشتن بام‌های سبز، خیابان‌های پر درخت، سیستم‌های ذخیره، جمع‌آوری و استفاده مجدد از آب باران (در مجموع تقریبا 90000 مترمکعب آب در سال)، میکرو جابه‌جایی‌ها، مدیریت کارآمد انرژی و ساختمان‌هایی که به تنظیم دما در محله‌ها یاری می‌رسانند، مکان مناسبی برای زندگی است. مساحت تقریبا هفت هکتاری این پروژه معماری که توسط زاها حدید طراحی شده است، از فضاهایی با کاربری مختلط بین میدان Bosnyák و نهر Rákos تشکیل شده است که با طبیعت، خانه‌ها، مغازه‌ها و دفاتر منطقه جدید احاطه می‌شوند.

جهت قرارگیری و چگونگی ساخت ساختمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده­ که باعث تنظیم طبیعی دما در محله‌ها می‌شود. این امر به کاهش 6 درجه‌ای دمای هوا در اوج گرمای تابستان و در مقایسه با سایر مناطق شهری بوداپست منتهی می‌شود.

استفاده از یک سیستم مدیریت هوشمند انرژی که توسط منابع تجدیدپذیر تغذیه می‌شود، به کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌انجامد. مناطق وسیع تخصیص داده شده به پیاده‌روی و مسیرهای گسترده دوچرخه سواری با اتصال فضاهای کار، زندگی و تفریح مشوق حداقل جابه‌جایی شهری هستند و پروژه‌هایی مانند 12000 متر محوطه‌سازی جدید، به بهبود زیرساخت‌های پیرامونی و شبکه جاده‌ها منتهی خواهند شد.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید