در سال 2021، Geberit به نتایج فروش بهتر از حد انتظار دست یافته است

اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share

با افزایش شدید فروش (%15.9) این مقدار از پیش‌­بینی‌­های اعلام ­شده در پایان سه ماهۀ سوم سال پیشی گرفت. عملکرد مجموعه در تمامی بازارهای صادراتی خوب بوده­ است.

geberit logo 1گروه Geberit که در سوئیس مستقر است، در سال 2021 رشدی را در فروش تجربه کرد که از زمان عرضۀ عمومی آن در سال 1999 بی­‌سابقه بوده ­است. فروش خالص با 15.9 درصد رشد در مقایسه با سال قبل به 3.46 میلیارد فرانک (تقریبا برابر با 3.34 میلیارد یورو) رسید. این مقدار بیش‌از مقدار پیش­‌بینی شده مدیریت ارشد در پایان سه ماهۀ سوم بود. این رشد فوق­‌العاده (افزایش 16.4 درصدی نسبت به سال قبل از همه­‌گیری 2019) مرهون عملکرد خوب بخش ساختمانی، خصوصا بخش تعمیر و بهبود خانه، افزایش سهم بازار و افزایش موجودی عمده ­فروشان بوده ­است.

مطابق با گزارش، فروش خالص Geberit رشد بسیار خوبی را در بازارهای اروپا، خصوصا در بخش اروپای مرکزی که بیشترین سهم بازار را دراختیار دارد، تجربه کرد (%14.3). چشم‌گیرترین افزایش­‌ها مربوط به ایتالیا (%25.4)، اتریش (%19.9)، آلمان (%11.9) و کشورهای Benelux بود. این مجموعه در بازارهای داخلی هم شاهد %7.5 و در کشورهای شمال اروپا %7.9 رشد بوده ­است. مقدار فروش پس‌از قرنطینۀ سال قبل، شاهد رشد چشم‌گیری در اسپانیا (%25.1)،  فرانسه (%14.9) و بریتانیا و ایرلند (%13.0) بوده­ است. بخشی از رشد بسیار زیاد درآمد در اروپای شرقی (%25.4) درنتیجۀ افزایش قیمت‌­های ارزی بود.

بهترین نتایج در خارج از اروپا مربوط به بخش شرق دور/ اقیانوس آرام (%28.8) و خاورمیانه/ آفریقا (%25.4) است در­حالی­ که مقدار رشد در آمریکا برابر %5.1 است.

هر سه بخش تجاری رشد بسیار خوبی داشتند. فروش خالص سیستم­‌های نصب و فلاشینگ 18 درصد، سیستم­‌های حمام (وسایل بهداشتی سرامیکی و مبلمان سرویس بهداشتی) تا 10.4 درصد و سیستم­‌های لوله‌کشی 15.3درصد رشد داشتند.

Geberit حاشیۀ جریان نقدی عملیاتی (حاشیۀ EBITDA) در سال 2021 را حدودا 31 درصد تخمین می­‌زند.

مقالات مرتبط

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید