اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
Geberit نتایج فوق‌العاده قوی در نیمه اول سال 2021 منتشر کرد

فروش خالص شرکت نسبت به نیمه اول 2020، %24.9 و نسبت به همان مدت در سال 2019، %16.9 افزایش یافته.

Geberit، شرکت پیشروی اروپایی در زمینه محصولات بهداشتی و چینی آلات حمام، نیمه اول سال 2021 را با فروش خالص %24.9 به 1.83 میلیارد فرانک پایان داد. در مقایسه با نیمه اول سال 2019 – با فروش خالص قبل از پاندمی Covid-19 – رشد فوق العاده قوی 16.9 درصدی پس از تعدیل ارز را داشت.

این رشد به لطف افزایش شدید فروش خالص در سه ماهه دوم حاصل شد: %37.8+ نسبت به فصل مشابه در سال 2020 (بزرگ‌ترین افزایش سه ماهه از زمان عرضه اولیه سهام در سال 1999) و %20.4+ نسبت به سه ماهه دوم در سال 2019. به گفته مدیران، این عمدتاً به دلیل عملکرد برجسته و انعطاف­‌پذیری کارخانه‌­های تولید و لجستیک خوب بوده است.

علیرغم چالش­‌های قابل توجه در بازارهای مواد خام، که قیمت‌­ها از پایان سال 2020 به طور قابل توجهی افزایش یافته است، برآوردها و حاشیه سود Geberit نیز شاهد افزایش قابل توجه دو رقمی در همه سطوح بود: جریان نقدی عملیاتی (EBITDA) با افزایش 35.5 درصدی به 626 میلیون فرانک، ناشی از رشد حجمی؛ سود عملیاتی(EBIT) 41.7% رشد کرد و درآمد خالص %46.1 افزایش یافت و به 460 میلیون فرانک رسید.

تمام بازارهای جغرافیایی نتایج فوق العاده قوی برای نیمه اول سال 2021 ثبت کردند. اروپا که %92 از فروش Geberit را تشکیل می‌­دهد، رشد بالاتر از میانگین در ایتالیا (%52+)، بریتانیا/ایرلند (%46.9+)، شبه جزیره ایبری (%31.7+)، فرانسه (%29+)، اتریش (%43.8+)، اروپای شرقی (%31+)، و رشد دو رقمی در سوئیس (%14.2+)، کشورهای بنلوکس (%12.8+)، کشورهای شمال اروپا (%10.1+) و آلمان (%15.6+) که بزرگترین بازار Geberit با سهم %32 از کل فروش گروه است. نتایج بسیار مثبتی نیز در خاورمیانه/آفریقا (%53.3+)، خاور دور/اقیانوس آرام (%39.4+) و آمریکا (%12.1+) به دست آمد.

هر سه حوزه محصول در شش ماه اول سال رشد مثبتی داشتند: بخش “تجهیزات نصب و سیستمهای تخلیه “ %23.9 رشد کرد. “سیستم‌های لوله کشی” با %22.4 و “سیستم‌های حمام” با %21.3 .

در نیمه اول سال 2021، سرمایه‌­گذاری Geberit در دارایی، ماشین‌­آلات و تجهیزات بالغ بر 54 میلیون فرانک (که مربوط به %2.9 از فروش خالص است)، که عمدتاً برای توسعه ظرفیت و نوسازی – پایه‌گذاری برای بهبود بیشتر در راندمان تولید – و برای محصولات جدید استفاده می‌­شود. هزینه‌های تحقیق و توسعه بالغ بر 39 میلیون فرانک فرانک (%2.1 از فروش خالص) بود.

به طورکلی برای سال 2021، مدیران Geberit انتظار رشد دو رقمی کمی در فروش خالص و حاشیه EBITDA در سطح بالای محدوده هدف میان‌ مدت بین 28 تا 30 درصد دارند.

gebertit2021 800

مقالات مرتبط

سرمایه‌گذاری GSI در Sacmi ALV

تولیدکننده ایتالیایی محصولات بهداشتی سرامیکی، GSI Ceramica، روند مدرن‌سازی کارخانه خود در گالِزه (ویتربو) را با نصب سلول جدید ALV برای ریخته‌گری تحت فشار بالا

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید