فروش خالص شرکت نسبت به نیمه اول 2020، %24.9 و نسبت به همان مدت در سال 2019، %16.9 افزایش یافته.
Geberit، شرکت پیشروی اروپایی در زمینه محصولات بهداشتی و چینی آلات حمام، نیمه اول سال 2021 را با فروش خالص %24.9 به 1.83 میلیارد فرانک پایان داد. در مقایسه با نیمه اول سال 2019 – با فروش خالص قبل از پاندمی Covid-19 – رشد فوق العاده قوی 16.9 درصدی پس از تعدیل ارز را داشت.
این رشد به لطف افزایش شدید فروش خالص در سه ماهه دوم حاصل شد: %37.8+ نسبت به فصل مشابه در سال 2020 (بزرگترین افزایش سه ماهه از زمان عرضه اولیه سهام در سال 1999) و %20.4+ نسبت به سه ماهه دوم در سال 2019. به گفته مدیران، این عمدتاً به دلیل عملکرد برجسته و انعطافپذیری کارخانههای تولید و لجستیک خوب بوده است.
علیرغم چالشهای قابل توجه در بازارهای مواد خام، که قیمتها از پایان سال 2020 به طور قابل توجهی افزایش یافته است، برآوردها و حاشیه سود Geberit نیز شاهد افزایش قابل توجه دو رقمی در همه سطوح بود: جریان نقدی عملیاتی (EBITDA) با افزایش 35.5 درصدی به 626 میلیون فرانک، ناشی از رشد حجمی؛ سود عملیاتی(EBIT) 41.7% رشد کرد و درآمد خالص %46.1 افزایش یافت و به 460 میلیون فرانک رسید.
تمام بازارهای جغرافیایی نتایج فوق العاده قوی برای نیمه اول سال 2021 ثبت کردند. اروپا که %92 از فروش Geberit را تشکیل میدهد، رشد بالاتر از میانگین در ایتالیا (%52+)، بریتانیا/ایرلند (%46.9+)، شبه جزیره ایبری (%31.7+)، فرانسه (%29+)، اتریش (%43.8+)، اروپای شرقی (%31+)، و رشد دو رقمی در سوئیس (%14.2+)، کشورهای بنلوکس (%12.8+)، کشورهای شمال اروپا (%10.1+) و آلمان (%15.6+) که بزرگترین بازار Geberit با سهم %32 از کل فروش گروه است. نتایج بسیار مثبتی نیز در خاورمیانه/آفریقا (%53.3+)، خاور دور/اقیانوس آرام (%39.4+) و آمریکا (%12.1+) به دست آمد.
هر سه حوزه محصول در شش ماه اول سال رشد مثبتی داشتند: بخش “تجهیزات نصب و سیستمهای تخلیه “ %23.9 رشد کرد. “سیستمهای لوله کشی” با %22.4 و “سیستمهای حمام” با %21.3 .
در نیمه اول سال 2021، سرمایهگذاری Geberit در دارایی، ماشینآلات و تجهیزات بالغ بر 54 میلیون فرانک (که مربوط به %2.9 از فروش خالص است)، که عمدتاً برای توسعه ظرفیت و نوسازی – پایهگذاری برای بهبود بیشتر در راندمان تولید – و برای محصولات جدید استفاده میشود. هزینههای تحقیق و توسعه بالغ بر 39 میلیون فرانک فرانک (%2.1 از فروش خالص) بود.
به طورکلی برای سال 2021، مدیران Geberit انتظار رشد دو رقمی کمی در فروش خالص و حاشیه EBITDA در سطح بالای محدوده هدف میان مدت بین 28 تا 30 درصد دارند.