اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
راه‌اندازی عملیات استخراج خاک رس در اتحادیه اروپا توسط Vesco

این تولیدکننده اوکراینی مواد خام سرامیک، استخراج معدن خاک رس در استان Teruel اسپانیا را آغاز کرده است.

شرکت اوکراینی Vesco که یکی از رهبران جهانی تولید و تامین مواد خام سرامیکی است، دسامبر 2023 آغاز استخراج رس از کانسار Encarnita در Berge (استان Truel) را اعلام کرد.

خاک رس Vesco برای سال‌ها یکی از مهم­ترین اجزای فرمولاسیون کاشی و سرامیک اسپانیایی بوده است و از آنجا که اسپانیا %25 از کل فروش گروه در سال 2022 را به خود اختصاص داده است، در الویت راه‌اندازی تولید مواد خام در اتحادیه اروپا قرار گرفت.

با راه‌اندازی این معدن اولین گام گروه به سمت عرضه منطقه‌ای خاک رس سرامیکی به تولیدکنندگان اتحادیه اروپا برداشته شد. با این کار ریسک‌های لجستیک به حداقل رسیده و از تامین قابل اعتماد مواد به مشتریان اطمینان حاصل می‌شود و علاوه بر آن تولید محصولات سفارشی نیز تسهیل می‌شود.

مواد استخراج شده از Encarnita در درجه اول در بازار محلی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک اسپانیایی عرضه خواهند شد. ظرفیت سالانه مورد نظر این معدن جدید 100000 تن خاک رس سرامیکی در نظر گرفته شده است.

اخیرا مرکز تحقیق و توسعه این گروه با هدف ارائه خدمات به شرکای Vesco در سرتاسر جهان، افتتاح شده است. این آزمایشگاه که بر مبنای آزمایشگاه تحقیقاتی مدرنی که در سال 2022 در Andora (Truel اسپانیا) راه‌اندازی شد عمل می‌کند بخشی از پروژه VescoClay است. تمرکز این مرکز بر اکتشاف، تجزیه­ و ­تحلیل کیفی مواد خام و فرمولاسیون‌های جدید و پیشگام موردنیاز تولیدکنندگان سرامیکی قرار دارد.

در حال حاضر و با احتساب بهره‌برداری از معدن Encarnita کل سرمایه‌گذاری گروه در بخش سرامیک اسپانیا به بیش از 3 میلیون یورو می‌رسد.

Vesco برای افزایش تنوع جغرافیایی خود همواره در جستجوی فرصت‌های جدید برای استخراج در تمامی بازارهای با پتانسیل بالا است و با هدف گسترش شبکه تولید خود دائما در پروژه‌های استخراج رس سرامیکی مشارکت و همکاری می‌کند.

در حال‌حاضر شرکت‌های گروه در اوکراین، اسپانیا، رومانی، ایتالیا، لهستان، صربستان و ترکیه واقع شده‌اند و کل تولید خاک رس سرامیکی مجموعه به 3.5 میلیون تن در سال می‌رسد. محصولات این گروه به بیش از 20 کشور صادر می‌شوند.

مقالات مرتبط

اولین حضور Effediesse در Tecna 2024

این شرکت در سالن B7 غرفه 202 حضور خواهد داشت و طیف وسیعی از مواد خام شامل فلدسپات، خاک رس، کائولن و همچنین پروژه‌های جدید

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید