اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
سطوح عاری از ترکیبات آلی فرار با آمیختن زیبایی شناسی و ایمنی

NoCoat (گروه Surfaces) روند اخذ گواهینامه FCM (مواد در تماس با مواد غذایی) را برای محصولات خود آغاز کرده است.

NoCoat شرکتی از گروه Surfaces که تولیدکننده راه حل‌های پیشرفته برای اصلاح سطح سرامیک و سنگ است، مدت درازی است که گواهینامه عاری از ترکیبات آلی فرار رده A+ را برای محصولات سری Metpick و Metclean خود دارد. ترکیبات آلی فرار (VOC) در تشکیل اُزُن در اتمسفر پائینی نقش دارند. اگر اُزُن تروپوسفری (گرمسیری) در مقادیر زیاد وجود داشته باشد نه تنها برای محیط زیان آور است، بلکه بر انسان‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و باعث تحریکات بینی و گلو و مشکلات تنفسی می‌شود.

حضور ترکیبات آلی فرار که سلامتی انسان را در معرض خطر قرار می‌دهند با آزمایشاتی که میزان انتشار گازها از یک ماده را در یک محیط بسته اندازه‌گیری می‌کنند، تعیین می‌شود. این آزمایشات نشان داده‌اند که مواد سمی مانند فرمالدئید و بنزن در محصولات NoCoat اصلاً وجود ندارند که یک آژانس مستقل بر اساس UNI EN ISO 16000-9: 2006، رده A+ را گواهی کرده است که ایمنی کامل آن‌ها را برای سلامتی مصرف‌کنندگان و محیط زیست تأیید می‌کند.

در سال‌های اخیر NoCoat پژوهش و آزمایش‌های دقیقی انجام داده و راه حل‌هایی را توسعه داده است که در هم‌افزایی با ابزارهای پرداختکاری و صیقل‌دهی برای دستیابی به استانداردهای بالا کار می‌کند؛ شامل افزایش قابل توجه بهره‌وری از لحاظ محصولات با کیفیت درجه یک. این امر به این دلیل است که محصولات NoCoat دیگر فقط به عنوان محافظت از سطح به کار گرفته نمی‌شوند بلکه به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به اصلاح‌های همه جانبه هستند که یک کارکرد فنی و ضد آلودگی موثر (اشباع تخلخل، نفوذناپذیری، چقرمگی و مقاومت در برابر لغزش) را با یک پرداخت زیبایی شناسانه برتر در هم می‌آمیزند و ریسک خش‌ها یا خراش‌های ریز را کاهش می‌دهند.

ویژگی بارز محصولات NoCoat، ترکیب عملیات اصلاحی و ابزارها است. با ترکیب اثربخشی و کارآیی، آن‌ها قادر هستند تا به مقادیر به طور فزاینده بالایی از محصولات درجه یک در خطوط تولید کاشی دست یابند و در عین حال از پرداخت‌های مختلف (براق، فوق‌العاده براق یا supergloss و مات) محافظت کنند و آن‌ها را ارتقاء بخشند و این امکان را فراهم می‌کنند تا راه حل‌های سفارشی با توجه به نوع سامانه و سطح و پرداخت‌های مورد نظر توسعه داده شود.

در حالی که سطوح پولیش شده و بادوام هستند، صاف و یکنواخت نیز می‌باشند و در نتیجه از لحاظ بصری جذاب‌ترند. این عملیات اصلاحی به ویژه در مورد محبوب‌ترین گرایشِ پرداخت‌های تیره و مات امروزی بسیار مهم هستند. علاوه بر این، رونق امروز در اسلب‌های سرامیکی فوق‌العاده بزرگ، دامنه کاربرد سطوح سرامیکی را نه تنها در کف بلکه در دیوارهای بیرونی و میزهای کار نیز گسترش داده است. به ویژه، این واقعیت که از آن‌ها به عنوان میزهای آشپزخانه استفاده می‌شود، تضمین کردنِ ایمنیِ کلی این سطوح را ضروری می‌سازد.

به همین دلیل NoCoat فرآیند اخذ گواهینامه FCM (مواد در تماس با مواد غذایی) را برای اطمینان از ایمنی بیشتر برای مصرف‌کنندگان آغاز کرده است.

جوزپه سُلی (Giuseppe Soli) مدیرعامل NoCoat گفت: «ما تصمیم گرفتیم که فرآیند [اخذ] گواهینامه را انجام دهیم تا به این ویژگی‌های مهم اعتبار ببخشیم و از طریق آن‌ها تا حد امکان با بازار ارتباط برقرار کنیم. این یک فرآیند دراز مدت و پُرهزینه است که برای مدتی ما را کاملاً مشغول نگه داشته است، اما می‌دانیم که برای تمایز محصولات ما و تضمین کردنِ حداکثر محافظت از انسان و محیط زیست، این یک گام به طور فزاینده مهم خواهد بود.»

همچنین این گواهینامه، عدم واکنش بین سطح و مواد غذایی را در همه تعاملات روزمره تأیید خواهد کرد.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید