اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
10 مد برتر کاشی برای سال 2023

بزرگترین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی کاشی و سنگ آمریکای شمالی موسوم به کاورینگز (Coverings) 10 مد برتر کاشی سرامیکی در سال 2023 در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا از 18 تا 21 آوریل برگزار می‌گردد.

بزرگترین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی کاشی و سنگ آمریکای شمالی موسوم به کاورینگز (Coverings) 10 مد برتر کاشی سرامیکی در سال 2023 را با نیم نگاهی به نمایشگرهای سه بعدی که تصاویر آثار را در نمایشگاه پخش می‌کنند، به معرض نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه واقع در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا از 18 تا 21 آوریل برگزار می‌گردد.

مدهای کاشی نمایشگاه با حمایت و توسط سه انجمن بین‌المللی برجسته ی سرامیک ایتالیا, شورای صنفی کاشی آمریکای شمالی و کاشی اسپانیا انتخاب و گردآوری شده تا محبوب‌ترین و مدترین سبک‌های بازار جهانی باشند. از خصوصیات پایداری و ایمنی گرفته تا دوام و سبک در انتخاب این 10 مد لحاظ شده تا به واقع امسال شاهد برترین مدهای مورد تصور کاشی باشیم.


مد کاشی آجری

آجر خشتی حس دست ساز بودن را به ما می‌دهد, در حالی که در کنار هم یک طرح کلی بی‌نظیر را پدید می‌آورند که می‌تواند برای ترکیب بندی‌های مختلف بکار گرفته شود. کاشی سرامیکی را می‌توان به صورت افقی یا عمودی کنارهم قرار داد تا فضاهای تک رنگ یا مخلوط با رنگ های مختلف ایجاد نمود تا الگوهای بی شماری مانند راه راه، هشتی و جناقی ساخت. بعضی از این مجموعه ها پوشش‌های مختلف و تنوعات رنگی بسیاری برای ایجاد علاقه بصری به دیوارها، میزها و حتی مبلمان می‌بخشند.


مد کاشی سیمانی

کاشی با ظاهر سیمانی می‌تواند هارمونی بصری را به فضا دهد و همچنین انرژی خام شهری را تداعی نماید. تاثیر پتینه فرسوده, داستانی را برایمان بازگو می‌کند، گاهی اوقات شاید به صورت لایه لایه، سمباده شده یا رنگ آمیزی شده باشد. غالبا تنوع رنگی ظریف و بافت پیرامونشان, آنها را به اندازه کافی همه کاره (فضا) می‌کند تا برای طیف وسیعی از کاربری‌ها ، از کافه‌های نبشی شلوغ گرفته تا محیط های باغی آرام به همراه استخر آب‌گرم, مناسب باشد.


مد کاشی سنگفرشی

نماهای سنگی در مقیاسی بزرگ از موزاییک های قدیمی گرفته تا سنگ‌فرش‌های موزاییکی عصر بیزانس می‌تواند به کف زمین حس فضایی با زمینه تاریخی ولیکن با فناوری مدرن اسبل های پرسلانی دهد. این مد کاشی، جذابیت دنیای قدیم سنگ‌فرش را بدون هیچ خطری برای عبور عابرانی با کفش‌های پاشنه بلند نیز امکان پذیر می‌سازد.


کاربردهای خلاقانه از مد کاشی طرح چوب

جهان طبیعت حتی شگفت انگیزتراز این می‌شود آن هنگام که عناصر آن را بتوان خلاقانه برای نتیجه‌ای بهتر با هم ترکیب نمود. شرکت‌های کاشی و سرامیک, هنر کاشی‌های طرح چوب را به کمال رسانده اند که راه‌حل مهمی برای پروژه‌هایی است که طالب ظاهرند اما در کنار آن نیازمند سهولت در نگهداری و تعمیر دارند که همین کاشی های سرامیکی آن را فراهم می‌کنند. کاربردهای خلاقانه کاشی های چوب‌نما موجب شده به طرز خیره کننده‌ای مورد علاقه عموم باشد و با رشدی سریع, به کاشی‌های دیگر ترجیح داده شده است.


مد کاشی شهر زمرد

یشم سبز، مریم گلی، نعناع و آلوئه ورا: هیچ رنگ دیگری مانند رنگ سبز طبیعت را تجسم نمی‌کند. تولیدکنندگان ممتاز, اسلب‌های پرسلانی را که شامل رنگ‌های تند, الگو‌های نخل‌های غول پیکر و سنگ های عجیب و غریبی مانند عقیق سبز و مرمر سبز پاتاگونیا است را  روی کاشی چاپ کرده اند. در حالی که دیگران رویکرد ظریف تری دارند و کاشی های با اندازه‌های بزرگ و کوچک را به همراه الگوهای سایه های سبز و بافت‌های ظریفی مثل گچ مراکشی ارائه می‌دهند.


مد کاشی های ظریف و زیبای ماندگار

تولیدکنندگان کاشی‌های سرامیکی با اندازه بزرگ را همراه با سایه‌های لطیف به همراه رنگ‌هایی که در محیط‌های مسکونی و تجاری استفاده شده به کار می‌برند، تا بتوانند کاربردهای خلاقانه از خطوط با فرم‌های طبیعی که عمق بیشتری به پیاده‌روها و کف‌ می‌دهند بسازند. این امر بیانگر آن هست که زیبایی‌های ظریف و ماندگار طولانی را بتوانند ایجاد کنند که نتیجه آن بدون شک پیچیده و ظریف است.


مد کاشی داخلی- خارجی با الهام از مادر طبیعت

تا آن هنگامی که  طراحان نیاز به ساخت فضاهایی که موجب تغذیه روح باشد را درک کردند، قدردانی همه جانبه از جهان طبیعی بی‌ توجه باقی می‌ماند. اتصال فضای نشیمن داخلی و خارجی با کاشی و سرامیک الهام گرفته از مادر طبیعت مرز بین محیط ساخته شده و تنظیمات طبیعی را محو می‌کند که موجب تشویق استفاده بهتر و انعطاف پذیرتر از فضای موجود می‌شود. امروزه تولیدکنندگان خوش ذوق کاشی, در ارائه و تولید محصولات سرامیکی ضد لغزش و نگهداری آسان تر آن, بهتر عمل می‌کنند که این از ویژگی‌های طبیعی مادر طبیعت هست. این نوع کاربرد کاشی حتی بیشتر با تفسیرهای فوق واقع گرایانه از عناصر طبیعی، گل‌های نقاشی شده و نیز مواد جدیدی مانند چوب پنبه و زمین کوبیده شده مناسب است. این مد توسط مجموعه‌های کاشی پرسلانی برای سنگ‌فرش‌های فضای باز به ضخامت 2 سانتی‌متر تقویت می‌شود تا با همتایان داخلی نازک‌تر خود مطابقت داشته باشند، که امکان انتقال داخل به بیرون را به علت سبکی فراهم می‌نماید.


مد کاشی فریبنده احساس

زمانی که سطحی از شما می‌خواهد تا لمس و تجربه کنید، آن وقت است که می‌دانید یک فضا با هدفی طراحی شده است. کاشی‌های سرامیکی برای زمانی‌ که یک اتاق یا یک پروژه نیاز دارد عناصرش با هماهنگی کامل خودنمایی کنند, عنصری عالی هستند. این حالت در بسیاری از انواع کاشی‌کاری‌ها که حواس را تحریک می‌کنند اتفاق می‌افتد و میل به تجربه کامل فضا را ایجاد می‌کنند، که اغلب باعث ایجاد احساس آرامش یا حتی هیجان، بسته به انتخاب طراح, کاربرد و جوهر آن, ساخته و پرداخته می‌شود.


مد کاشی دهه هفتاد( میلادی)

دهه هفتاد, را دهه‌ی دوگانگی ها تعریف می‌کنند. از یک سو چشم اندازی تماشایی که توسط هنرمندان موسیقی گلم راک، چاپ‌های پر زرق و برق و لوازم تزئینی متالیک، معروف بود. در حالی که از سوی دیگر، بسیار طبیعی ناتورالیستی به عنوان یک سبک و ملایم بود. مواد و الگوهایی که تداعی گر سبک زندگی دریانوردی بودند، از جمله الگوهای راه راه، مواج و پوشش‌های چوبی رایج بودند. تن رنگ‌های خاکی و گل‌ بته های پاپ آرت (سبک هنری رایج دهه 70)  نیز رایج بودند که امروزه می‌توان در مد کاشی و سرامیک های یک نواخت (گووی) مشاهده نمود.


مد کاشی موج دار

تمایلی روزافزون برای کالاهای (دست ساز) ساخت انسان ، توسط مردم پدید آمده و این تمایل برای کاشی و سرامیک هم صادق است. موج‌های ظریف و ماهرانه‌ای که بر روی سطح کاشی که از لعاب‌های ضخیم استفاده شده به صورت دستی ساخته شده اند. این سطوح ناهموار به آرامی چشم را به خود جلب می‌کند و این حس را ایجاد می‌کند که هر کاشی با یک هدفی توسط صنعت‌گری ماهر ایجاد شده است. با دست آن را فشار داده یا نه، از لحاظ بصری آنقدر اصیل هست که انتظار دارید یک یادداشت دست نویس از سازنده اثر, همراه کاشی انتخابی شما باشد.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید