اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
برخاست Victoria PLC

بخش سرامیک این گروه بریتانیایی سال مالی گذشته را با افزایش %15.8 درآمد به 282.4 میلیون پوند یا %42.6 از درآمد تلفیقی گروه به پایان رساند.

logo Victoria476سال­ مالی‌­ای که در 3 آوریل 2021 به پایان رسید هشتمین سال متوالی رشد برای Victoria PLC، گروه کفپوش‌­سازی بریتانیایی با فعالیت‌­های تولید و فروش در حوزه­‌ی کاشی‌­های سرامیکی، فرش، LVT، زیرلایه و لوازم جانبی بود. درآمد خالص تلفیقی گروه به 662.3 میلیون پوند رسید که نسبت به سال گذشته %6.6 افزایش یافته بود (%7.4+ در نرخ‌­های مبادله‌­ی ثابت) درحالی­‌که EBITDA به 127.4 میلیون پوند و سود ناخالص EBITDA به %19.2 افزایش یافتند.

رشد متحیّر کننده‌­ی گروه در بخش کاشی سرامیکی از همه چشم‌گیرتر است، که Victoria PLC با کمپانی‌­ها و برندهایی که در 4 سال گذشته تصاحب کرده اکنون در این حوزه یکی از عاملان اصلی جهانی است. اولین تصاحب شامل تولید کننده­‌ی کاشی ایتالیایی Ceramica Serra در سال 2017 بود که با Kerabar، Ibero و Saloni در اسپانیا و سپس دوباره در ایتالیا با Ceramiche Ascot and Keradom در سال 2020 و اخیراً با Ceramiche Colli و Ceramiche Senta Maria در 21 آوریل امسال دنبال شد. این سرمایه‌­گذاری 35 میلیون یورویی آخر برای توسعه‌­ی ظرفیت تولید عملیات ایتالیایی (که اکنون به 25 میلیون متر مربع در سال می­رسد)­ و برای گسترش محصولات و پورتفولیوی برند ضروری بود.

در سال مالی گذشته به جز تصاحب­‌های ماه آوریل، درآمدهای بخش کاشی سرامیکی (برای اولین بار تا به حال) از تجارت مرکزی گروه کفپوش نرم در اروپا بالاتر رفتند. از میان سه بخش عملیاتی گروه، UK & Europe Ceramic Tiles که شامل تمام عملیات بخش کاشی در ایتالیا و اسپانیا می‌‎­شود. یکی از موارد دارای بیشترین افزایش درآمد بود که با %15.8 افزایش به 282.4 میلیون یورو یا %42.6 از درآمد تلفیقی گروه رسید. Keradom که در دسامبر 2020 تصاحب شد، در یک دوره­‌ی چهار ماهه در ترازنامه‌­ی صورت وضعیت مالی واحد تجاری مشارکت کرد.

بخش UK & Europe Flooring که عملیات در بخش‌­­های فرش، زیرلایه، LVT، چمن مصنوعی و لوازم جانبی در انگلستان، ایرلند، هلند و بلژیک را در بر می‌­گیرد، درآمدی اندکی کمتر به میزان 280.4 میلیون پوند (کاهش %0.6 نسبت به سال قبل) معادل با %42.3 از مقدار کل را اعلام کرد. Australia BU نیز در بخش کفپوش نرم کار می­‌کند و فروش 99.6 میلیون پوند را گزارش داده است.

افزون بر این، بخش کاشی سرامیکی همان بخشی است که بالاترین سود ناخالص را در سال­ مالی گذشته به دست داد، جدا از %7.7 کاهش در EBITDA که ناشی از آثار موقتی تصاحب Ibero، Ascot و Keradom بود. در تمام موارد، سود ناخالص EBITDA معادل با %22.3 بود، درحالی‌­که این مقدار برای بخش کفپوش نرم تنها %17.5 بود.

برجسته‌­ترین عمل‌کرد به Victoria Italia تعلّق داشت که از درآمد 100 میلیون یورویی عبور کرد. گرچه شیوع همه‎‌­گیری ادغام کامل Ascot را پس از تصاحب آن در مارس 2020 چند ماه عقب انداخت. درآمد به دست آمده در ایتالیا در طی 12 ماه به میزان %46 رشد کرد و از 34.6 میلیون پوند به 85.2 میلیون پوند رسید که به خاطر تصاحب مشتری­‌های عمده­‌ی جدید و نفوذ به بازارهای جدید، به ویژه اروپای شرقی و آمریکای شمالی بود.

پس از تصاحب Colli و Santa Maria، Victoria Italia به سمت 150 میلیون یورو پیش می‌­رود. به علاوه همانطور که بورد Victoria توضیح داد، این عملیات در سال اول بیش از 10 میلیون یورو EBITDA اضافه خواهد کرد، رقمی که در سال 2022 به محض درون­‌سپاری تولید کاشی که اکنون به دلیل عدم ظرفیت کافی در خارج از مجموعه انجام می‌­شود، افزایش خواهد یافت.

در کنار سیاست رشد بر پایه‌­ی تصاحب بخش کاشی سرامیک، واحد چند ملّیتی کفپوش به سرمایه‌­گذاری­‌های عمده در رشد آلی ادامه داده است. در طول این 4 سال، گروه ده­‌ها میلیون یورو برای امکانات و تجهیزات واحد کاشی خود با هدف بهبود بهره‌­وری، کیفیت، لجستیک و سرویس سرمایه­‌گذاری کرده است. این موضوع در مورد Ascot آشکار است، که در آن فرآیند مدرنیزه کردن دپارتمان پولیش‌­کاری تازه تکمیل شده است و اکنون پس از فقط یک سال به سوددهی ثابتی رسیده است. برنامه‌­ریزی برای 15 میلیون یورو سرمایه­‌گذاری جدید در ایتالیا در سال 2022-2021 گواه دیگری است که بخش زیادی از آن بر روی رشد آلی متمرکز خواهد بود.

گرچه Victoria یک شرکت ثبت شده در بورس است و در نتیجه به جوانب مالی تجارت خود واقف است، مدیر عامل گروه، Philippe Hamers توضیح داد که “Victoria یک شرکت صنعتی است که در تجارت کفپوش فعالیت می­‌کند، نه یک سرمایه‌گذار مالی، و به توسعه‌­ی طولانی مدت این بخش علاقه‌­مند است”. “ما برنامه‌­های خیلی ویژه­‌ای برای رشد حضور خود در بخش سرامیک داریم و اکنون در حال بررسی چند فرصت هستیم که بعضی از آن­ها در ایتالیا هستند. ما علاقه‌­ی خاصی به ایتالیا و همچنین اسپانیا داریم، چون کیفیت و سبک محصولات سرامیکی ساخته شده در این دو جا در جهان بهترین هستند”.    

Victoria PLC که با سرمایه‌­سازی 1.5 میلیارد یورویی در فروش بورس اوراق بهادار قرار گرفته است، حدود 3500 کارمند و بیش از 20 کارخانه در انگلستان، اروپا، استرالیا و ایالات متحده دارد.

vicotria int

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید