اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
کوره و خشک کن‌های Siti B&T: بهره‌وری بالا و حداقل مصرف

SITI-B&T یک سال پس‌از موفقیت اولیه بزرگی که در زمینه ماشین‌های حرارتی هیدروژنی کسب کرد، پروژه تحقیقاتی جدیدی را راه‌‍اندازی کرد که هدف آن توسعه کوره‌های راندمان بالایی است که با ترکیبی از سوخت‌های سنتی و هیدروژن کار می‌کنند.

logo sitiدر حال حاضر SITI-B&T که برای مدت‌های مدید بر گسترش راه‌کارهای پیشرفته برای فرایندهای خشک‌کردن و پخت متمرکز بوده است، به دنبال ترکیب بالاترین سطوح نوآوری، کیفیت، اتوماسیون و پایداری در ضمن رعایت سخت‌گیرانه ترین دستورالعمل‌های مرتبط بافناوری‌های سبز است.

استفاده از هیدروژن یکی از جدیدترین راه‌کارها در مسیر پیشروی صنعت سرامیک به سمت استفاده از انرژی‌های سبز است. یک سال پس از کسب موفقیت اولیه بزرگ SITI-B&T در زمینه ماشین‌های حرارتی هیدروژنی، این مجموعه اقدام به راه‌اندازی پروژه تحقیقاتی جدیدی برای توسعه کوره‌های راندمان بالا که با ترکیبی از سوخت‌های سنتی و هیدروژن کار می‌کنند نمود. هدف از انجام این پروژه بسیار بلند پروازانه، توسعه سریع فناوری احتراق بدون کربن و سازگار با محیط زیست است. در نتیجه استفاده از این فناوری استفاده از سوخت‌های فسیلی و در نتیجه انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش خواهند یافت.

کوره‌های انعطاف‌پذیر، چندکاره و دوگانه سوز

پیشتر نیاز به کاهش مقدار سوخت در ورژن 2.0 کوره‌های ®Titanium مورد بررسی قرار گرفته بود. در این کوره‌ها از شعله بسیار سریعی که باعث ایجاد جریان‌های گردابی هوا و گازهای دودکش در کانال پخت می‌شوند، استفاده می‌شود. این جریان آشفته، یک‌نواختی دما در سرتاسر ماژول را تضمین کرده و باعث کاهش بیش از 30 درصدی مصرف سوخت می‌شود.

در نتیجه دو مزیت اصلی کوره‌های SITI-B&T که از کوره‌های (Greenfire Kiln (GFK، Premium Kiln (PFK) و Titanium Kiln (تیتانیوم) تشکیل شده اند عبارتند از دمای یکنواخت و بهینه سازی خنک سازی. ترکیب این کوره‌ها با مدیریت هوشمند فاصله و کنترل پارامترهای عملکردی باعث افزایش بهره‌وری و همچنین کاهش مقدر مصرف و انتشار کمتر در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار می‌شود.

کوره‌های SITI-B&T بسیار انعطاف‌پذیر بوده و در انواع یک و دو کاناله به بازار عرضه شده‌اند. در نوع دو کاناله دو سطح مختلف برای پخت مستقل محصولات مختلف وجود دارد.

مواد قابل پخت در این کوره­ هم بسیار متنوع هستند. در حقیقت به دلیل وجود محدوده دمایی گسترده از 850 تا 1250 درجه سانتی‌گراد و امکان اعمال اتمسفر اکسنده با محتوای اکسیژن قابل کنترل، امکان پخت کاشی‌های لعاب‌دار، بدون لعاب، کاشی‌های چینی، کاشی‌های سفالی و کلینکرهای اکسترود شده، اسلب‌های بزرگ، محصولات سرامیکی تکنیکال، محصولات دکوری و انواع سه پخته در این کوره‌ها وجود دارد.

علاوه بر این، تنوع روزافزون سوخت‌ها، SITI-B&T را بر آن داشته است تا به دنبال راه‌کارهایی برای دوگانه سوزی و ادغام گاز طبیعی، LPG، گاز زغال‌سنگ، دیزل یا نفت سفید باشد.

گسترش راه‌کارهای نوآورانه در ادامه دستاوردهای جدید و چالش‌های تازه و با هدف همیشگی بهینه‌سازی فرایند و تولید انجام می‌شود. بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که سرعت‌های بالا با حداقل مصرف، سطوح بالای یک‌نواختی دما در بخش پخت با حداکثر اختلاف °C1 ±، حداکثر بهینه‌سازی انرژی و حداقل انتشار Nox، CO2 و CO همراه است. ناگفته نماند که به دلیل تن رنگ و کالیبرهای یکنواخت، صافی عالی سطح در مزایا ذکر نشده­ است. این پیشرفت‌ها در انطباق کامل با دستورالعمل‌های جدید 4.0 Industry در خصوص فرآیندهای دیجیتالی‌سازی و اتوماسیون هستند. سیستم نظارتی اختصاصی جدید SITI-B&T که PEGASO نام دارد و اکنون به نسخه ساده و کاربر پسند PraxiPegaso 4.0 ارتقا پیدا کرده است امکان تنظیم از راه دور تمام پارامترهای کوره برای ایجاد دمای ایده‌آل را به اپراتور می‌دهد. این سیستم دارای مدیریت دستورالعمل جدید، مدیریت توقف تولید، ابزارهای تشخیصی و پیشینه داده‌ها نیز است.

siti bt forno 2022

خشک کن‌هایی با عملکرد عالی

دستیابی به عملکرد عالی و مصرف پایین از دیگر اهداف پروژه تحقیقاتی خشک کن‌های SITI B&T بود. این خشک کن‌ها که برای دستیابی به سطح بالایی از انطباق پذیری در شرایط کاری مختلف طراحی شده‌اند، بسته به نوع کاربری مورد نظر می‌توانند دارای 1،2،3،5 یا 7 سطح با عرض مفید تا 4000 میلیمتر و ارتفاع مفید بین 50 تا 150 میلی‌متر باشند. این ابعاد خشک کن‌های مذکور را مناسب استفاده برای محصولاتی از انواع و اندازه‌های مختلف می‌سازد.

مقدار مصرف پایین (> 1300 کیلوکالری/ کیلوگرم H2O تبخیر شده)، مهم‌ترین مزیت فناوری SITI-B&T در مقایسه با سایر نمونه‌های موجود در بازار است. این کاهش مصرف در نتیجه استفاده از راه‌کارهای فنی انعطاف‌پذیر و ترمودینامیک بهبود یافته حاصل شده است.

علاوه بر این‌ها تبادل هم‌رفت اضافی و بالا، راندمان بالای خشک کردن و اختلاف دمای حداکثر 5 درجه سانتی‌گراد را تضمین می‌کند. در نتیجه محصولات خشک‌شده از حیث مقدار رطوبت باقی‌مانده بسیار یک‌نواخت هستند.

تمایز اصلی این خشک کن‌ها عملکرد بالای آن­ها، حداقل سایش قطعات و کنترل بسیار موثر تولید است. حرکت سریع به سمت دیجیتالی شدن امکان توسعه نرم افزار نظارت بر مدیریت تنظیم دما و پردازش داده‌های تولید و مصرف را فراهم آورده و به لطف پنل 15 اینچی لمسی اپراتور، عملکرد از راه دور نیز در این خشک کن‌ها ممکن شده است. در انواع رده بالای خشک کن‌های SITI-B&T از خشک کن‌های افقی در انواع تک یا چند کاناله استفاده شده است که عملکرد بهینه در قبال انواع محصولات مانند اسلب‌های بزرگ و کاشی‌هایی با اندازه جانبی بر 200 میلی‌متر، کاشی‌های اکسترود شده و محصولات نازک را تضمین می‌کنند. ساختار مدولار متشکل از واحدهای 2.8 متری امکان تنظیم مستقل هر ماژول را فراهم آورده و سادگی ساختار را با امکان راه‌اندازی بسیار سریع در هم آمیخته است. امکان تنظیم ساده این کانال‌های مستقل از چندین نقطه وجود دارد.

انواع مجهز به کانال‌های مجزا دارای دریچه‌های ورودی بازرسی هستند که عملیات تعمیر و نگهداری را تسهیل می‌کند. این موضوع باعث انعطاف‌پذیری بالای کارخانه و افزایش قابل توجه مقدار تولید می‌شود.

در خشک کن‌های افقی عملکرد بهینه با انعطاف‌پذیری و کارایی بالا ترکیب شده اند و امکان بازیابی هوای گرم کوره برای استفاده به عنوان هوای مورد نیاز برای احتراق مشعل یا هوای تکمیلی مورد نیاز برای کنترل منطقه حرارتی مجزا وجود دارد. در این حالت امکان صرفه‌جویی بیشتر در مقدار مصرف انرژی و استفاده از پوشش‌های عایق مناسب برای به حداقل رساندن تلفات حرارتی ایجاد می‌شود.

کلیه فرایندها در فناوری SITI-B&T، به صورت کلی و برای اطمینان از هم‌افزایی کامل بین خطوط و ایجاد حداکثر بهره‌وری درنظر گرفته می‌شوند. در این فناوری امکان کنترل داخلی تقریبا تمام رویه‌های تولید وجود دارد و در نتیجه امکان توسعه راه‌کارهای به شدت سفارشی سازی شده، متمرکز بر دیجیتالی سازی و اتوماسیون و سازگار با محیط زیست، فراهم آمده است. در این فرایند، مشتری در مرکزیت یک چشم‌انداز جهان محور که تضمین کیفیت ایتالیایی پشتیبان آن است، قرار گرفته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با نماینده رسمی و انحصاری گروه SITI B&T در ایران ، شرکت آرشام پارسه آناهیتا به آدرس تهران ، بزرگراه ارتش ، مجتمع تجاری اداری شمیران سنتر ، طبقه ۱۱، کد پستی ۱۹۵۵۷۵۳۶۹۵ و تلفن : ۲۶۳۷۴۶۸۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

( وب سایت: www.apa.ir ، ایمیل: info@apa.ir  اینستاگرام: apa.ir)

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید