اشتراک گذاری در twitter
Tweet
اشتراک گذاری در facebook
Share
اشتراک گذاری در linkedin
Share
گروه SITI B&T: آغاز به کار اولین خط ®Supera در برزیل

فناوری پرچم­دار پرس اسلب سرامیکی بر روی تسمۀ، متعلق به گروه SITI B&T، در کارخانۀ Tecnogres گروه Fragnani نصب خواهد شد.

siti bt logo476گروه SITI B&T با دریافت سفارش، برای اولین بار فناوری ®Supera خود را در برزیل نصب خواهد کرد. این سفارش متعلق به گروه Fragnani است که با ظرفیت نصب­ شدۀ 79 میلیون مترمربع درسال 2020 و سه کارخانۀ Incenor، Incefra و Tecnogres دومین تولید­کنندۀ بزرگ کاشی در برزیل است.

در راستای ارتقای فناوری گسترده در Tecnogres، این سایت تولیدی به یک خط ®Supera با قابلیت تولید اسلب­‌هایی تا اندازۀ 1600×3200 میلیمتر و برش‌کاری سایزهای فرعی با ضخامت­‌های 6 تا 20 میلیمتر قبل از مرحلۀ پخت، مجهز خواهد شد.

®Supera نام یک فناوری اختصاصی پرس­کاری بدون قالب بر روی تسمه است که با هدف ایجاد حداکثر انعطاف پذیری و تطبیق ­پذیری با اندازه و ضخامت محصول توسعه یافته ­است. با استفاده از این فناوری که هدف اصلی آن حذف ضایعات پخت نشده­ است، دیگر نیازی به قالب وجود ندارد.

یکی از اصلی­‌ترین ویژگی‌های این پرس 3000 تنی ظرفیت تولید تا 500.000 متر مربعی آن در ماه است. علاوه بر بهرۀ مالی، بهره­‌وری بالای این پرس که به لطف سیستم اختراعی Start&Stop آن حاصل شده، باعث کاهش تا سی درصدی مصرف انرژی در فرآیند ماشین‌­کاری می‌­شود.

یکی دیگر از مزایای اصلی و مهم این فناوری به­ کارگیری سیستم پرس با پد رزینی و سختی و استحکام بالا است که امکان تولید محصولات دارای بافت و نقوش سطحی برجسته با وضوح و عمق زیاد را ایجاد می‌کند. علاوه بر کیفیت بالای محصولات تولیدی، بی نیازی به خریداری تسمه­‌هایی که در معرض سایش زیاد هستند باعث کاهش هزینه‌­های تولید می‌شود.

این سیستم با انواع مختلفی از بدنه‌های سرامیکی سازگار است و از این لحاظ نیز با فناوری‌های مشابه تمایز دارد. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود تا استفاده از مواد خام محلی که لزوما پلاستیسته و رطوبت بالایی هم ندارند ممکن شده و در نتیجه با استفاده از این فناوری هزینه‌های عملیاتی نهایی در میان کم‌ترین هزینه‌های بازار قرار می‌گیرد.

از آنجا که ®Supera از اجزای کوچکی تشکیل شده ­است، نیازی به تمهیدات خاص برای جابه‌جایی آن وجود ندارد. پرس سفارشی Tecnogres مستقیما از مرکز تدارکات SITI B & T در Formingine بارگیری و به صورت قطعات مجزا ارسال می‌شود. به این طریق خدمات لجستیک و نصب که برای اوایل ماه آگوست برنامه‌ریزی شده است؛ تسهیل می‌شوند.

در Incenor هم سرمایه‌گذاری شده است

در حال حاضر گروه SITIB&T در حال نصب یک کارخانۀ کامل جدید در کارخانۀ Incenor در باهایا، در پروژۀ بزرگی برای گروه Fragnani است. این خط تک­پخت با خروجی روزانه 44000 مترمربع کاشی در اندازۀ 68×68 سانتی‌متر که به تولید کاشی‌هایی با اندازۀ نهایی 63×63 سانتی‌متر منتهی می‌شود، بالاترین سطح بهره‌وری در جهان را دارد.

این خط به لاین کامل چاپ دیجیتال Innova از Projecta مجهز خواهد بود. چاپگر این لاین با سرعت چاپ خطی 60 متر در دقیقه و عرض چاپ 1330 میلی‌متر و همچنین امکان استفاده از 8 (2+6) جوهر مختلف، امکان بالقوۀ چاپ دیجیتال روی کاشی‌هایی با اندازه‌های مختلف را فراهم می‌آورد. پیشرفت‌های سخت‌افزاری که در این فناوری ارائه شده‌اند امکان انطباق پذیری بسیار دقیق دستگاه را در خط ایجاد می‌کنند. این خط به امکان مدیریت پیشرفتۀ رنگ که برای کنترل کامل فرایند تولید ضرورت دارد و همچنین آخرین نسل از سیستم Smart Drop، که با خودکار کردن فرایند امکان توزیع بی‌نقص قطرات را ایجاد کرده، مجهز است.

گروه SITI B&T سیستم سورت و پالت بندی­ مورد استفادۀ Incenor که برای فناوری %100 اتوماتیک Smart Line مناسب است را عرضه نموده است. در این محصول نیازی به حضور اپراتور وجود ندارد و به دلیل قابلیت تعویض پذیر بسته‌بندی و لفاف‌بندی کارتن‌ها، بسیار انعطاف پذیر و چندکاره است. در حال حاضر فناوری پیشگام Smart Line SITI برای اندازه‌هایی با بزرگی 1200×1200 میلی‌متر هم در دسترس بوده و از سیستم دائمی Tile Vision برای تشخیص صافی و عیوب کیفیتی محصولات و همچنین جمع‌آوری کننده‌های مستقلی که می‌توانند بدون نیاز به توقف فرایند تولید از دستگاه جدا شوند، بهره می‌برد.

انتظار بالا از بازار برزیل

Fabio Tarozzi مدیر عامل گروه SIT B&T می‌گوید: “سال 2022 سال فوق‌العاده‌ای برای گروه ما در برزیل خواهد بود”. سال گذشته این گروه دومین شعبۀ خود در برزیل را در Santa Gertudes را افتتاح کرد تا عملیات تولید فعلی خود در Mogi Guacu را تکمیل کند. Tarozzi افزوده است: “ما با این سرمایه‌گذاری امکان از نزدیک کار کردن با نام‌های پیشرو در صنعت سرامیک و ارائۀ مجموعه‌ای جامع از راه حل‌های تکنولوژیکی و خدمات کارآمد و پاسخگو به ایشان را پیدا کرده‌ایم”.

SITI B&T در ماه‌های اخیر علاوه بر دو سفارش متعلق به گروه Fragnani (که اخیرا در کارخانۀ Incerfra خطوط پولیش و سورت و بسته بندی را هم راه‌اندازی کرده‌ است) با Ceramica Almeida وIncepa (گروه Lamosa) هم همکاری داشته است. Ceramica Almeida یک کارخانۀ کامل با ظرفیت تولید 20000  مترمربع از کاشی‌های پرسلانی پولیشی در اندازه‌های 120×120 سانتی‌متر را افتتاح کرد و Incepa هم خط کاملی از SITI B&T را برای اندازه‌های کوچک نصب کرد. هر دوی این خطوط تولید شامل چاپگرهای دیجیتال Projecta، خطوط سورت و بسته بندی هوشمند SITI B&T و ماشین‌آلات ساب و پولیش بودند.

با ارائۀ خدمات منعطف و کارآمد و مبتنی بر پشتیبانی سریع، تامین قطعات یدکی و ابزارهای آسیاب‌کاری و صیقل‌­دهی و همچنین تولید محلی کوره‌ها و خشک‌کن‌ها، SITI B&T نقش مهمی در رشد این گروه ایتالیایی در برزیل داشته است.

مقالات مرتبط

افتتاح شوروم جدید Sicer در Lebanon آمریکا

در روز افتتاحیه کارخانه جدید Sicer در Tennessee جدیدترین نوآوری‌های Sicer در حوزه تزئین سطوح سرامیکی به نمایش گذاشته خواهد شد.Sicer USA، که شعبه تولیدکننده

مقاله های اخیر

عناوین اصلی

بیشتر بخوانید